Toon posts:

P4 gaat niet meer aan! ;(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een prob mijn P4(423 socket)1,4 Ghz gaat niet meer aan. Ik had al even problemen dat een fan aanbleef. Dan moest ik de stekker eruit trekken als ik dan de stekker er weer in deed ging ie pas weer na 15 á 30 minuten aan.

Nu gaat ie helemaal niet meer aan. Ik dus die doos open schroeven en er ruikt niets verbrandt dus iets opgeblazen lijkt me sterk. Maar nu verbaasde me dat de voeding maar 250W is. Een Octek wel te verstaan. Voor een systeem als het volgende vind ik dit krap.
- P4 (423)
- Realtek 8139 NIC
- 3Com 905 NIC
- Modem Connexant
- MSI TNT2 M64
- MSI MS 6339 ver:1
- Samsung HD 40Gb
- Samsung DVD 16/40 spd
- Samsung 8/4/32 CD-RW
- Floppy-drive
- 4X64MB Rambus

Kan iemand mij meer vertellen over dit probleem.

Verwijderd

Ik denk dat je voeding idd de boosdoener is. 250 Watt is echt veel te weinig voor een P4. Probeer eens een 300 Watt of meer voeding op de kop te tikken, want dit gaat zo niet lukken.

Verwijderd

voeding te licht

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Misschien is het makkelijker om eerst een aantal kaarten uit je systeem te halen. En dan zo minimaal mogelijk op te starten (als het dan wel goed werkt ligt het aan je voeding)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

en dit was een kant en klaar systeempje ? welk merk... waar gehaald ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ja zo Mamouth bij de MediaMarkt. Het kan eigenlijk ook niet anders voor dat geldt. Verder mooie pc's en weinig probs.
Het schijnt een Tulip made te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste vermoeden klopte.. het is de voeding. Ik heb nu een nieuwe voeding er in gezet. Een 350W voor maar €28,00 bij het tuwinkeltje in Delft. www.dto.tudelft.nl

Nu heb ik geen probs meer. Ik wist het zeker toen ik erachter kwam dat als je de stekker eruit trok en dan een nacht eruit liet dat de pc het dan wel weer deed. Waarschijnlijk ontlaad er dan een of andere beveiligingscondensator (galgje woord). Die dicht klapte bij een overbelasting.
Pagina: 1