mn monitor begint de laatste dagen ineens vanzelf zijn beeld te verschuifen, ook soms op een trillende manier. het gaat hier om een (best wel oude) philips 15" 105B. ik verw8 dat ie binnenkort t lootje legt
, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee en is er misschien iets aan te doen.
Heb ik ook last van met mijn oude monitor. Tegen aan slaan help meestal welOp dinsdag 09 april 2002 18:22 schreef tsunami2000 het volgende:
mn monitor begint de laatste dagen ineens vanzelf zijn beeld te verschuifen, ook soms op een trillende manier. het gaat hier om een (best wel oude) philips 15" 105B. ik verw8 dat ie binnenkort t lootje legt, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee en is er misschien iets aan te doen.
Ha en meteen mijn eerste post....
Als een god in Nijmegen.
Ja zoietsOp dinsdag 09 april 2002 18:31 schreef computerboer22 het volgende:
hoe oud is tie 5 jaar of zo
hebbik ook welles gehad, met onze 15"
t werd echt steeds erger, toen heb ik m laten maken bij z'n iemand die ook tv's ed repareert, sindsdien werkt ie weer perfecht.
tis nu ongeveer 1,5 jaar geleden dat k m heb laten fixen
t werd echt steeds erger, toen heb ik m laten maken bij z'n iemand die ook tv's ed repareert, sindsdien werkt ie weer perfecht.
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
ahh, misschien weet iemand hier hoe je dat zelf kunt doen, want ik kan beter een nieuwe kopen dan m laten repareren lijkt mij.Op dinsdag 09 april 2002 18:38 schreef Super_ik het volgende:
hebbik ook welles gehad, met onze 15"
Verwijderd
Heb ik ook gehad en bij mij is het niet goed afgelopen 
Waar het aan ligt weet ik nog steeds niet, maar bij mij begon het ook zo. Daarna werd de monitor steeds feller (echt zo fel dat je op het laatst bijna niets geen verschil in kleuren meer zag, het was allemaal een soort witte/grijze waas), tot ik op een dag mijn monitor uit mepte en die in het midden een heel felle witte stip liet zien. Daarna is ie nooit meer aangegaan.
Toen ik met die monitor naar de winkel ging konden ze me ook niet vertellen wat het was...
Waar het aan ligt weet ik nog steeds niet, maar bij mij begon het ook zo. Daarna werd de monitor steeds feller (echt zo fel dat je op het laatst bijna niets geen verschil in kleuren meer zag, het was allemaal een soort witte/grijze waas), tot ik op een dag mijn monitor uit mepte en die in het midden een heel felle witte stip liet zien. Daarna is ie nooit meer aangegaan.
Toen ik met die monitor naar de winkel ging konden ze me ook niet vertellen wat het was...
Verwijderd
ik heb een 107b die had dat ook een paar keer en daarna nooit meer die is ook 5 jaar zit er in het menu geen degaus of zo probeer dat ff
degaus doet ie als ik m aanzet, maar dat levert weinig op..Op dinsdag 09 april 2002 18:43 schreef computerboer22 het volgende:
ik heb een 107b die had dat ook een paar keer en daarna nooit meer die is ook 5 jaar zit er in het menu geen degaus of zo probeer dat ff
Heb zelf een Trust 17" (ja, toen geen centen, nu nog niet
), en heb sinds enige dagen ook dat boven- en onderkant in de horizontale richting veel breder worden en het midden versmalt... tik ertegen aan en het gaat weer goed... for the time being...
Gisteren maar eens opengemaakt en met de stofzuiger schoongemaakt... heb pas 1 keer een lel hoeven te verkopen
... iemand een ideetje? Lijkt alsof er een contact loszit, maar waar?!!
Gisteren maar eens opengemaakt en met de stofzuiger schoongemaakt... heb pas 1 keer een lel hoeven te verkopen
Verwijderd
had ik ook last van paar weken later rook in vette stank in me kamer.... meteen me pc uit geknalt 
me monitor open geschroeft en op printplaatje gekeken zag daar 2 zwarte soldeer tin dingetjes... ff bij gesoldeerd en hij doet het weer perfekt!!! (stinkt ook niet meer
)
me monitor open geschroeft en op printplaatje gekeken zag daar 2 zwarte soldeer tin dingetjes... ff bij gesoldeerd en hij doet het weer perfekt!!! (stinkt ook niet meer
Ik heb ook een Trust Pro Visual 17" heb um alleen al moeten laten repareren 2 maanden terug.Want toen ik um aanztt bleef het ledje alleen maar knipperen(kleur oranje), bleek dus de hoogfreqeuent voeding kapat te zijn, wer bij een kennis van me gefixt voor 30 euro, is voor nix, maar ik vond het na anderhalf jaar wel snel stuk eigenlijk.Op woensdag 10 april 2002 13:30 schreef kwaakeend het volgende:
Heb zelf een Trust 17" (ja, toen geen centen, nu nog niet), en heb sinds enige dagen ook dat boven- en onderkant in de horizontale richting veel breder worden en het midden versmalt... tik ertegen aan en het gaat weer goed... for the time being...
Gisteren maar eens opengemaakt en met de stofzuiger schoongemaakt... heb pas 1 keer een lel hoeven te verkopen... iemand een ideetje? Lijkt alsof er een contact loszit, maar waar?!!
Of toch ook weer niet, want hij staat van de 24 uur per dag, toch zeker 14 uur aan.
Gem1e: hmmm, zoveel uren draaien doet 'ie zo ongeveer hier ook
Maar wat waren jouw klachten: idem zoals ik beschreef?? Dan kan ik er tenminste nog even naar laten kijken...
Reden temeer om straks een wat beter scherm te kopen (ook ivm bezit van negatiefscanner
)... kost alleen weer zo'n eng bedrag... grrrr 
Maar ja, hopen dat hij het nog een tijdje uithoudt
Reden temeer om straks een wat beter scherm te kopen (ook ivm bezit van negatiefscanner
Vroeg je bed uit mogenochtend 189 euro voor een 17 inch bij de Aldi.Op woensdag 10 april 2002 20:31 schreef kwaakeend het volgende:
Gem1e: hmmm, zoveel uren draaien doet 'ie zo ongeveer hier ookMaar wat waren jouw klachten: idem zoals ik beschreef?? Dan kan ik er tenminste nog even naar laten kijken...
Reden temeer om straks een wat beter scherm te kopen (ook ivm bezit van negatiefscanner)... kost alleen weer zo'n eng bedrag... grrrr
Bij mij was het plotsklaps uit en stuk zonder voorbodes, maar die klachten die je verteld lijken er ook op.
Verleden van t.v`s kennende tenminste.
Meestal is et die hoogfreq. voeding, die waar die zuignap aanzit, ik was al bang voor prijs van 100 euro rep. maar dat viel gelukkig mee.
edit;
Vroeg je bed uit mogenochtend 189 euro voor een 17 inch bij de Aldi.
Oops dit was dus vanmorgen.
dank je voor de tip, zag de aanbieding en had het al gelezen...
Vrees dat ik uiteindelijk een goede 17 / 19 inch tzt koop, mede omdat ik een gecalibreerde monitor wil hebben ivm met mijn negatiefscanner
.. alleen dan moet de huidige monitor het nog eventjes uithouden 
Trust en drivers voor W98 is nog wel te doen, maar daarna? Nope (draai nu W2k). Voor dat soort dingen zit je al snel aan een Iiyama, Philips, Eizo etc..
Vrees dat ik uiteindelijk een goede 17 / 19 inch tzt koop, mede omdat ik een gecalibreerde monitor wil hebben ivm met mijn negatiefscanner
Trust en drivers voor W98 is nog wel te doen, maar daarna? Nope (draai nu W2k). Voor dat soort dingen zit je al snel aan een Iiyama, Philips, Eizo etc..
Waar je als eerste mee kunt beginnen is het ding uit mekaar halen (eerst een aantal uren uit laten staan), en dan de printen schoonmaken en de soldeerpunten ff bijsolderen... Kan ook zijn dat er spoeltjes in zitten waarvan de kern los is geraakt... Ff druppie (warmtebestendige) lijm erbij, en klaar is kees... Monitor moet veel langer dan 5 jaar mee kunnen gaan..Op dinsdag 09 april 2002 18:40 schreef tsunami2000 het volgende:
[..]
ahh, misschien weet iemand hier hoe je dat zelf kunt doen, want ik kan beter een nieuwe kopen dan m laten repareren lijkt mij.
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Eerlijk waar ik sta in XP gewoon op standaard monitor, niets drivers van Trust.Op woensdag 10 april 2002 21:59 schreef kwaakeend het volgende:
dank je voor de tip, zag de aanbieding en had het al gelezen...
Vrees dat ik uiteindelijk een goede 17 / 19 inch tzt koop, mede omdat ik een gecalibreerde monitor wil hebben ivm met mijn negatiefscanner.. alleen dan moet de huidige monitor het nog eventjes uithouden
Verder, zie me specs.
Verwijderd
Zou je misschien wat leestekens willen gebruiken? Ik ben et bij jou wel vaker tegengekomen, en het leest zwaar irritant... ThnxOp dinsdag 09 april 2002 18:43 schreef computerboer22 het volgende:
Moes nog ff wat toevoegen,
Ik heb dat ook gehad bij me Highscreen scherm(jaja)
Ik had em opengeschroevd, die kabel die naar je beeldscherm loopt een beetje verwrongen enzo beetje bewegen en dee et weer, nu niej meer maar dat kwam doordat me broertje aan de kabel bleef haken en dat ding naar beneden viel
( OP ME BROERTJE HEHEHEHEHEHEHEHE)
ik blij
Ik heb dat ook gehad bij me Highscreen scherm(jaja)
Ik had em opengeschroevd, die kabel die naar je beeldscherm loopt een beetje verwrongen enzo beetje bewegen en dee et weer, nu niej meer maar dat kwam doordat me broertje aan de kabel bleef haken en dat ding naar beneden viel
( OP ME BROERTJE HEHEHEHEHEHEHEHE)
ik blij
Pagina: 1