Op dinsdag 09 april 2002 18:32 schreef rAvers het volgende:
[..]
Daarom zeg ik het ook, ik wil ook wel eens zoiets over turken en marokkanenminderheden zeggen, maar dan gaat ie op slot, of een waarschuwing, of wat dan ook... Wie zegt dat iemand die lelijk is van het platteland komt? (Behalve Tom dan)
Dat kan ik nauwelijks discriminatie noemen.
Ik ben absoluut fel tegenstander van discriminatie en wat mij betreft moet dat ook absoluut uitgeroeid worden (ook op GoT), maar als ik heel eerlijk ben kan ik dit toch niet echt onder het kopje discriminatie plaatsen.
Het is meer een vooroordeel. Zo hebben nederlanders ook het vooroordeel dat Belgen dom zijn. Is dat discriminatie t.o.v. een enkele Belg? Ik vind van niet.
Dergelijke dingen moeten gewoon kunnen.
Hetzelfde vooroordeel is er over mensen/vrouwen die van het platteland komen. Boerinnen zijn volgens de algemene opinie niet echt knap. Dat dit absoluut onzin is een een vooroordeel is, staat buiten kijf natuurlijk. Maar om dan een dergelijke uitspraak meteen als discriminatie te bestempelen vind ik te ver gaan.
Zoals ik al zei, straks moet je eerst je post 30 keer door gaan lezen om ervoor te zorgen dat je niet iemand kwetst.
Het valt me op dat niemand mij nog beticht heeft van discriminatie vanwege mijn eerste post, die ik expres zo sarcastisch plaatste.