{delphi} Hoe tekst uit een concole halen??

Pagina: 1
Acties:

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:19

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het prutsen met een concole applicatie. Maar het wil nog niet echt lukken.

Probleem is dat ik de tekst die op het beeld in de concole staat wil kopieeren in een variabele (net zoals copy() )

Ik ben er al achter dat je een handle moet krijgen (nummer van de window die je wil uitlezen) Maar hoe dat moet weet ik ook nog niet.

Iemand die me een beetje de goede kant op kan helpen?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Kon er ook niks over vinden op community.borland.com. Wat werkt die site toch eigelijk super onhandig....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 21:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je wilt de tekst in een willekeurige dos box ophalen? Of wil je de uitvoer van een console programma afvangen?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Als ik in het concole programma bijvoorbeel "ping 192....."doe dan komt de tijd dat de ping duurde in dezelfde concole te staan. Hier wil ik een grafiek van maken. Maar dan moet ik wel de waarde uit die concole kunnen knippen.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 20:27 schreef Creepy het volgende:
Je wilt de tekst in een willekeurige dos box ophalen? Of wil je de uitvoer van een console programma afvangen?
Ik las de vraag niet goed.

Het maakt eiglijk niet uit. Wat is het makkelijkst om te doen? De concole uitlezen of de dosbox???

Verwijderd

als je de ping-tijd wil weten, dan kan je toch beter zelf pingen, of was dat slechts een voorbeeld?

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Niet als ik het via Delphi in een concole wil doen. Wnat op deze manier kan ik gedruende de heledag pingen, en de statestieken bij houden.

Verwijderd

met zelf pingen bedoel ik dat je applicatie zelf pingt.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 21:08 schreef deur het volgende:
met zelf pingen bedoel ik dat je applicatie zelf pingt.
AH maar hoe moet dat dan? ik gebruik
winexec ('ping...',SW_Normal);

Verwijderd

of misshien zoiets (via een bestand):
code:
1
2
winexec ('command.com /c ping.exe localhost >c:\pingdata.txt',SW_hide);
// lees nu c:\pingdata.txt uit

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 21:18 schreef deur het volgende:
of misshien zoiets (via een bestand):
code:
1
2
winexec ('command.com /c ping.exe localhost >c:\pingdata.txt',SW_hide);
// lees nu c:\pingdata.txt uit
Bedankt! dit zocht ik nou. Werkt dit trouwens altijd op deze manier om de output van een dos commando in een file de zetten??

Verwijderd

over het algemeen wel

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
In Delphi 6 zit een ICMP-object, daar mee kan je prima pingen - lijkt me VEEL handiger dan ping gebruiken. Voor Delphi 4 en 5 zijn wel kant-en-klare objecten te vinden waarmee je kan pingen.
(Ik maak uit alles hierboven iig op dat Hu9o niet perse 'ping' wil gebruiken om te pingen, toch? Hij wil enkel kijken of een host up is, neem ik aan)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 21:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als dit werkt: Mooi :)

Ik heb zoiets dergelijks gedaan met QStat. Maar ik starte vanaf mijn programma QStat zo dat alle uitvoer van Qstat in een buffer kwam te staan (en dus niet in een file), en deze buffer rechtstreeks uitlezen/parsen.

Ik kan ff wat code opzoeken als je wilt, maar de info zelf is ook te vinden m.b.v. google of community.borland.com (hint: zoek op redirecting output)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1