Graag zou ik weten of ik mijn Samsung DDR best zou vervangen door Crucial (of Corsair) PC2100 om mijn fsb hoger te krijgen. Vooral omdat ik niet precies weet welk Samsung-geheugen ik heb (2-2-2 of 2-3-3??).
Verwijderd
Als je je geheugen weg doet kan je beter SAMSUNG pc2700 kopen schijnt dat je die beter kan o'klokken
Dit geld niet voor het pc2100 geheugen van samsung
Dit geld niet voor het pc2100 geheugen van samsung
* D-Three is student en heeft niet zoveel €€€Op dinsdag 09 april 2002 18:10 schreef Richard95 het volgende:
Als je je geheugen weg doet kan je beter SAMSUNG pc2700 kopen schijnt dat je die beter kan o'klokken
edit:
Die quotes waren niet nodig.
Ik dacht gewoon dat ik mijn fsb wat hoger ging kunnen duwen met Corsair of Crucial.
Die quotes waren niet nodig.
Ik dacht gewoon dat ik mijn fsb wat hoger ging kunnen duwen met Corsair of Crucial.
Kheb zelf tijdje terug voor €93,- 256 MB Twinmos PC2700 gehaald bij Aaarde Computers, zitten ook Samsun chips op. Hoever het gaat weet ik nog niet, ik heb mijn videokaart en HD nog steeds niet binnen 
(KLOTE Nederlandse Pakket Dienst, al de 3e keer, ze kunnen ook HELEMAAL NIKS regelen
)
(KLOTE Nederlandse Pakket Dienst, al de 3e keer, ze kunnen ook HELEMAAL NIKS regelen
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Alles wat ik kan zeggen: Crucial PC2100 roeleertOp dinsdag 09 april 2002 18:18 schreef Laagvliegerke het volgende:
[..]
/me is student en heeft niet zoveel €€€
Ik heb max alleen nog "maar" 170MHz FSB gedraaid.. moet nog wel hoger kunnen, maar dat ligt niet aan het ram denk ik
klopt, hiero 180 fsb en geen ecc shit maar gewoon de goedkoopsteCrucial PC2100 roeleert
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
ECC gaat minder hoog.Op dinsdag 09 april 2002 18:47 schreef Spice het volgende:
[..]
klopt, hiero 180 fsb en geen ecc shit maar gewoon de goedkoopste
180 is tegenwoordig maar het minste voor geheugen. m'n samsung doet 200 cas2 1T en ik zou best nog wat meer kunnen gebruiken
Dus jij hebt ook Samsung? Ook PC266?Op dinsdag 09 april 2002 18:49 schreef DuronDude het volgende:
m'n samsung doet 200 cas2 1T en ik zou best nog wat meer kunnen gebruiken
Verwijderd
ga eerst eens kijken hoever je nu komt, en als dat echt laag is (onder 166MHz ofozw) dan zou je kunnen ovewegen om iets anders te kopen
Bij 155MHz kreeg ik het welgekende "Blue Screen", bij 154 lukt het nu wel. Raar eigenlijk. Maar ik denk dat ik even mijn netwerkkaart en geluidskaart er uit ga gooien. En de timings wat aanpassen.
Nog ff een update:
Mijn PC draait nu stabiel op 154MHz met de standaard spanningen (CAS 2.5). Bij 155-156Mhz krijg ik problemen. Als ik dan de timing op Normal zet, CAS op 2.5 laat staan en mijn spanningen verhoog, dan levert dit niks op. Het verhogen van mijn DDR Voltage naar 3V en mijn I/O Voltage levert dus niks op. Wat dus doet vermoeden dat het probleem elders zit.
Geluidskaart en netwerkkaart zijn ook het probleem niet. Blijft nog over: voeding, videokaart, writer, HD en het mobo zelf. Het mobo sluit ik al uit, want een KG7 moet zeker meer dan 180 kunnen halen! HD en writer sluit ik ook uit. Ik zal binnen enkele weken eens een nieuwe voeding aansluiten en zal dan wel iets laten weten.
Mijn PC draait nu stabiel op 154MHz met de standaard spanningen (CAS 2.5). Bij 155-156Mhz krijg ik problemen. Als ik dan de timing op Normal zet, CAS op 2.5 laat staan en mijn spanningen verhoog, dan levert dit niks op. Het verhogen van mijn DDR Voltage naar 3V en mijn I/O Voltage levert dus niks op. Wat dus doet vermoeden dat het probleem elders zit.
Geluidskaart en netwerkkaart zijn ook het probleem niet. Blijft nog over: voeding, videokaart, writer, HD en het mobo zelf. Het mobo sluit ik al uit, want een KG7 moet zeker meer dan 180 kunnen halen! HD en writer sluit ik ook uit. Ik zal binnen enkele weken eens een nieuwe voeding aansluiten en zal dan wel iets laten weten.
Sorry dat ik na bijna een maand deze topic terug omhoog schop, maar ik wou ff melden dat ik er sinds gisteren Crucial PC2100 in mijn systeem zit.
Resultaat: Op 150 MHz/CAS 2/Turbo Settings draait het systeem stabiel, met die Samsung's was dit enkel mogelijk op 150 MHz/CAS 2.5/Normal Settings. Vanaf ongeveer 154 MHz begin ik echter terug problemen te krijgen, ook op CAS 2.5/Normal Settings. Het voltage verhogen heeft geen zin. Af en toe gebeurt het zelfs dat de PC niet wil opstarten (geen beeld).
Hieruit kan ik dus afleiden dat het probleem ergens anders zit, zeker omdat de vorige eigenaar van dit geheugen een fsb had van 190 MHz! Nu vrees ik dus dat het mijn videokaart is of zie ik echt iets over het hoofd?
Resultaat: Op 150 MHz/CAS 2/Turbo Settings draait het systeem stabiel, met die Samsung's was dit enkel mogelijk op 150 MHz/CAS 2.5/Normal Settings. Vanaf ongeveer 154 MHz begin ik echter terug problemen te krijgen, ook op CAS 2.5/Normal Settings. Het voltage verhogen heeft geen zin. Af en toe gebeurt het zelfs dat de PC niet wil opstarten (geen beeld).
Hieruit kan ik dus afleiden dat het probleem ergens anders zit, zeker omdat de vorige eigenaar van dit geheugen een fsb had van 190 MHz! Nu vrees ik dus dat het mijn videokaart is of zie ik echt iets over het hoofd?
Pagina: 1