Eweka probleem

Pagina: 1
Acties:

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Het duurt nu al zeker 2 1/2 maand, maar ze leveren niets op. Ze doen alleen maar valse beloftes.

'k heb al 2 keer moeten wisselen van ISDN-ANALOOG-ISDN modems.....dit omdat elke keer maar iets anders wordt verteld.. :(
Elke keer proberen ze de schuld in de schoenen van BBNed te schuiven...

Zijn er meer mensen die problemen hebben met EWEKA, laat dan even een berichtje achter...misschien dat we tesamen actie kunnen ondernemen...want na 2 1/2 maand wachten ben ik het echt zat!!!

ps. voor alle mensen die zijn aangesloten...you LUCKY BASTARDS!!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Topictitel even ontdaan van hoofdletters :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/462731

check dit maar ff..

dat is een vriend van me contact hem maar op icq ofzow hij heb zoals je ziet de moet opgegeven.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 18:47 schreef [Airwolf] het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/462731

check dit maar ff..

dat is een vriend van me contact hem maar op icq ofzow hij heb zoals je ziet de moet opgegeven.
ja ik ben meer tevreden over xs4all tot nu toe; die informeert me tenminste enzo (en gaat tot nu toe ook lekker snel)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
....hmm...waar ik dus naar op zoek ben..zijn medestanders...

:p tuurlijk begrijp ik dat ADSL via XS4All veel beter is..maar wat heb ik aan die info :( niets dus.....

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Attilla
Op dinsdag 09 april 2002 20:24 schreef TheVisionMaster het volgende:

:p tuurlijk begrijp ik dat ADSL via XS4All veel beter is..maar wat heb ik aan die info :( niets dus.....
ik geef je net een medestander 1 zelfs die er zo gek van is geworden dat hij het heeft opgegeven.

en hij post hierboven ook nog...

wat wil je ?

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 20:24 schreef TheVisionMaster het volgende:

wat voor info wil je dan nog meer? Ik wil je graag helpen als ik kan; je hoeft het alleen maar te vragen :?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 21:39 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

ik geef je net een medestander 1 zelfs die er zo gek van is geworden dat hij het heeft opgegeven.

en hij post hierboven ook nog...

wat wil je ?
ehh..sorry... :( ff overheen gelezen..'k contact hem ff!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik post hier even mijn verhaal, 'k ben benieuwd of dat bekend klinkt voor sommige van jullie...

Alleen als ik mijn email geschiedenis er nog eens op nasla kom ik onderstaande passage tegen in een email gedateerd 11 januari 2002 :

Het goedkoopste is de analoge lijn.
Als u een ISDN lijn aanvraagt kunt u de Alcatel blijven gebruiken.
De aansluiting kan met 4 weken gerealiseerd worden.
Ik heb vervolgens op 15 januari mijn aanvraag naar julie gefaxt, vervolgens hoor ik een aantal weken niets. Op 4 februari vraag ik vervolgens wat mijn status is. Onderstaand krijg ik van jullie te horen:

Uw order staat on-hold bij BBNED. Zodra wij een opleverdatum krijgen
sturen wij u deze per email toe.

Op mijn vraag waarom mijn lijn op hold staat krijg ik het volgende antwoord:

Waarschijnlijk omdat het om een ISDN lijn gaat of omdat u linesharing
wilt op een centrale waar dit nog niet beschikbaar is.

Vervolgens wacht ik weer een paar werken (het is onderhand eind februari, de 4 weken zijn allang voorbij) en ik heb nog steeds geen ADSL lijn.
Ik krijg van jullie te horen dat de Pilot Analoge lijn niet doorgaat en dat ik zelf maar even een telefoonlijn moet regelen, dan is een aansluiting toch wel binnen 15 tot 20 werkdagen te realiseren. Zodra de lijn opgelevert is zal ik het telefoonnummer emailen naar Eweka zodat er dan begonnan kan worden met het aansluiten. Gelukkig gaat er bij mijn aanvraag bij KPN iets fout (KPN sluit een verkeerde lijn aan), dus dit kan ik nog annuleren als ik hoor dat ADSL over ISDN (met linesharing) beschikbaar is bij mij. Dit is op maandag 11 maart, ik zal die dag nooit meer vergeten.

Na telefonisch overleg met Wijnand is er besloten dat ik ADSL over ISDN zal krijgen, aansluiting zal volgens Wijnand gerealiseerd zijn binnen 15 tot 20 werkdagen. Wel moet ik mijn Analoge Alcatel SpeedTouch Home nog verkopen en daarvoor in de plaats een ISDN ADSL modem aanschaffen, maar dit is geen probleem. Zoals je ziet in het emailtje van 11 januari kan ik gewoon een Alcatel Speedtouch Home ISDN blijven gebruiken. Hierover communiceer ik dus niet meer over.

Gistermiddag (9 april 2002) informeer ik toch maar weer eens, mijn orderstatus is nog steeds onbekend en als ik naar mijn order vraag verwijst Linda mij door naar het andere Eweka telefoonnummer. Het telefoonnummer wat op de site staat als het nummer is eigenlijk altijd slecht bereikbaar. Maar Eweka heeft gelukkig 2 telefoonnummers, dus ik probeer het andere nummer (eigenlijk voor Eweka opleidingen maar ja..'k wil toch info).

Als ik eindelijk iemand aan de lijn krijg (ze heeft haar naam niet genoemd) verzekerd ze me dat ze het voor me gaat uitzoeken en me dan uiterlijk eind van de middag terug belt. Helaas (zoals eigenlijk altijd als Eweka iets beloofd) krijg ik geen reactie. Rond 16:45 bel ik Eweka zelf maar even op. Wijnand neemt op en ik vraag hem naar de status. Eerst wordt mij gevraagd wat voor modem ik dan heb, want hier ligt het vast aan (??). Wat heeft het merk modem nu met de levering van een ADSL lijn te maken, maar ja.... Ik vertel hem dat ik een Speedtouch Home heb. OOhwww...is het antwoord van Wijnand, dit modem wordt niet ondersteund, want BBNed heeft een bepaalde update niet uitgevoerd in de centrales.
Natuurlijk heb ik hierover gelijk contact gehad met BBNed, dhr. Garritsen van BBNed bevestigde hetgeen Wijnand mij al vertelde.

Volgens Wijnand is er dus een probleem om mij de lijn te leveren, nou volgens mij is er geen probleem...ik heb alleen een modem wat niet werkt. Volgens Wijnand werken alleen de Telis modems, maar ook dit weet hij niet zeker en dat terwijl BBNed een lijst heeft opgesteld met werkende modems. Wijnand gelooft alleen niet zo in deze lijst, dus hij wil eerst zelf een test doen met de Telis Modems.
Het probleem is nu dat Wijnand deze modems nog niet binnen heeft, terwijl hij al wel ADSL via ISDN verkoopt.

Dit lijkt mij een zeer kwalijke zaak : Je verkoopt een product terwijl je vantevoren al weet dat het niet geleverd kan worden. Dit is dus vantevoren niet gecommuniceerd, zie het mailtje van 11 januari. 'Als u een ISDN lijn aanvraagt kunt u de Alcatel blijven gebruiken. De aansluiting kan met 4 weken gerealiseerd worden.'.

Wel raar dat ik op 9 april moet horen dat de dienst niet geleverd kan worden, terwijl Wijnand dat ook al op 11 januari niet kon leveren, althans niet bij mij in Emmeloord.

• Attilla
Klinkt me bekend in de oren...

Steven (Aka Isdnsux) is een vriend van mij en ik dacht eerst eens kijken wat er bij hem van komt en dan ga ik het ook aanvragen.

Nou ze hebben hem ZOVAAK wat belooft en niet waargemaakt dat ik er al geen vertrouwen meer in hadom het ook al maar te gaan aanvragen, dus had ik bij xs4all adsl basic aangevraagd. 3 weken later zat ik te adsl'len.

Nu heeft hij het opgegeven en bij xs4all aangevraagd en hij stond binnen 3 dagen al in status 3/7

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 12:19 schreef [Airwolf] het volgende:
Klinkt me bekend in de oren...

Steven (Aka Isdnsux) is een vriend van mij en ik dacht eerst eens kijken wat er bij hem van komt en dan ga ik het ook aanvragen.

Nou ze hebben hem ZOVAAK wat belooft en niet waargemaakt dat ik er al geen vertrouwen meer in hadom het ook al maar te gaan aanvragen, dus had ik bij xs4all adsl basic aangevraagd. 3 weken later zat ik te adsl'len.

Nu heeft hij het opgegeven en bij xs4all aangevraagd en hij stond binnen 3 dagen al in status 3/7
'k heb hem gisteren op ICQ gesproken...wat ik niet wil is dus AANSLUITKOSTEn (a 180 euro) betalen...door die actie die Eweka en ook Cistron begin februari hadden (geen aansluitkosten als je overstapte van KPN naar Eweka/Cistron) zit ik dus nu min of meer vast aan eweka.. :( maar als ze de prestatie (levering van de lijn) niet nakomen moet ik toch maar eens gaan nadenken over juridische stappen..

Vandaar dat ik ff medestanders zoek... :) 'k heb vanmorgen al contact gehad met de consumentenbond.

Als alle mensen die ADSL hebben aangevraagd (via ISDN) bij Eweka (die het dus nog niet hebben!!) even contact met mij opnemen (of hier posten) dan kunnen we misschien samen actie ondernemen..of uit naam van iedereen een brief schrijven...ik denk dat dat veel meer indruk maakt bij Eweka dan dat iedereen afzonderlijk gaat klagen..

Enneh..dat is voor de consumentenbond denk ik ook eerder aanleiding om actie te ondernemen...als er dus meer mensen klagen! :)

Verwijderd

Hier nog iemand!

We hebben ADSL aangevraagd in Januari na het bekend worden van de verhoging van MXSTREAM. We kregen te horen dat ADSL over ISDN mogelijk was, terwijl Cistron zei dat het pas in maart leverbaar was.
Dat was dus al één puntje wat zo vreemd was.

Eindelijk, 26 maart zijn we aangesloten aan BBNed, maar levering modem, is onbekend.
Wij emailen naar Eweka, ja BBned heeft nog geen ISDN-modems gecertificeerd.
Wij kijken bij Cistron en inderdaad alleen 3 analoge modems zijn gecertificeerd.
Nu hebben we vanmiddag BBned gebeld, maar die willen het ordernummer horen die Eweka aangevraagd heeft voor ons.
Wij emailen naar Eweka, nog niets gehoord vandaag. Zal wel morgen worden, want emailen doen ze meestal wel binnen 24 uur.

Wij zijn een medestander in ieder geval.(ons bedrijf, Maraex Technology)
Mail me maar even :

Maraex Technology VOF
ing. Alexander Wesdorp (Manager & Partner)
Wisselspoor 267
2908 AD Capelle aan den IJssel
The Netherlands

P.O. Box 711
2900 AS Capelle aan den IJssel
The Netherlands

Email: alexander.wesdorp@maraex.com
Office: +31-(0)10-284.9459

Verwijderd

Het wordt nog erger als je van Mxstream bent overgestapt: mij sturen ze na maanden wachten een brief dat ze de order annuleren omdat de Alcatel modems niet zouden werken! Ik mag de order wel herbevestigen maar dan moet ik een nieuw modem aanschaffen. Schandalig.

Als dit meer mensen is overkomen zouden hoor ik het graag, ik ga kijken of ik niet in ieder geval een vergoeding kan krijgen van de kosten om weer naar KPN oid terug te gaan, ze lokten ons immers daar weg met de aanbieding "geen aansluitkosten". Of het nieuwe modem gratis natuurlijk.

Verwijderd

Hier nog een medestander in deze problematiek;

alleen ben ik met Cistron bezig; zij communiceren duidelijk veel netter naar hun (toekimstige) klanten.
Hierbij hun mailing naar ADSL over ISDN aanvragers.
(het probleem ligt dus bij onvodoende verkrijgbare modems c.q. BBned die een update in de centrales niet heeft doorgevoerd).

Ons wachten af . . .

--------------------------------------
mailing van Cistron:
Geachte klant,

Via deze email willen wij u graag op de hoogte stellen over uw
aanvraag
voor ADSL over ISDN omdat wij problemen ondervinden bij het
selecteren
van een modem.

Vanwege verschillende technische problemen zijn helaas niet alle
ISDN-modems die in Nederland te verkrijgen zijn bruikbaar voor
Cistron
Broadband ADSL. In het kort zullen we proberen te beschrijven wat
de
problemen zijn.

* Binnen Europa is de basis van analoge telefonie nagenoeg
dezelfde
als die van de Amerikaanse markt. ADSL over POTS
(analoge telefonie)
werkt hier dus met een aantal kleine aanpassingen
perfect. Omdat de
Amerikaanse ISDN markt niet de zelfde groei had
als de Europese, heeft
de ontwikkeling van DSLAM's (ADSL-apparatuur in de
centrale) vrijwel
stil gestaan. Daarnaast zijn er nog een aantal
verschillen tussen de
Europese versie van ISDN en de Amerikaanse. In
Europa halen we over
een ISDN-kanaal 64 kbps, in Amerika 'slechts'
56kbps. Hierdoor zijn
er verschillen in het frequentie's, waardoor de
meeste modems geen
verbinding op kunnen bouwen.

* Op de ADSL-markt zijn er verschillende
marktleiders. Twee daarvan
zijn Cisco (de leverancier van de DSLAM's van
bbned) en Alcatel (de
leverancier van de chipset's voor de meeste
modems). Alcatel heeft
bij de ontwikkeling van zijn chipset's wel
rekening gehouden met de
Europese ISDN-standaard, Cisco niet. Dat is ook de
reden dat de
Alcatel ISDN-modems (van bijvoorbeeld KPN
MX-Stream) niet zullen werken
op ons netwerk. Helaas weigeren de twee
leverancier's om samen tot
een oplossing te komen.

Tot zover de technische en praktische aspecten van dit probleem.
Helaas
zijn er ook nog een aantal administratieve consequenties die dit
probleem met zich meebrengt.

De meesten van u zullen een Allied Data Ethernet modem hebben
besteld,
dit modem is nog niet beschikbaar als ISDN-model. Daarnaast is het
ook
nog niet duidelijk of dit modem (om de bovenstaande redenen) zal
werken.
Wij zullen dan ook alle bestellingen van de modems annuleren,
terwijl
wij hard op zoek zijn naar goed werkende ISDN/ADSL-modems. Zodra
wij een
keuze hebben kunnen maken, zullen wij u op de hoogte stellen van
model
en prijs.

Overigens kunnen wij ons voorstellen dat u niet helemaal tevreden
bent
met de voortgang van zaken rondom uw aanvraag. Wij willen u dan
ook de
mogelijkheid bieden om uw aanvraag te annuleren. Mochten wij
hierover
geen bericht krijgen, zullen wij echter uw aanvraag gewoon
doorzetten.

Mocht u reeds in het bezit zijn van een ISDN-modem, horen wij dat
graag
van u. Wij zullen dan nakijken of dit modem werkt op ons netwerk.
Op
het moment hebben wij alleen de zekerheid over de volgende modems:

* Arescom 800
* Telindus 1121 ADSL
* Allied Data Globespan USB
* Siemens Santis USB

Deze modems zijn echter zeer moeilijk te verkrijgen.

Vanwege de vele problemen die wij ervaren met USB-modems zullen wij
deze modems niet gaan leveren. Op het moment zijn wij koortsachtig
bezig
met het zoeken van een geschikt modem.

Wij willen u via deze weg onze excuses aanbieden voor de gang van
zaken,
en hopen u binnenkort goed nieuws te kunnen sturen.

Met vriendelijke groeten,

Mike van Hulst
Mark Schouten

Cistron Broadband
Modem support

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 12:19 schreef [Airwolf] het volgende:
2 dagen :9~

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 12:38

woutur

Klauwtjes uit!

Ik ben dus ook slachtoffer van deze ongein. Weggegaan bij KPN en nu dus geen inet meer. Kan ik weer fijn aansluitkosten gaan betalen bij de KPN vanwege dit geintje.
Blijkbaar zit het er niet snel in dat probleem opgelost wordt... Zit nu nog even te twijfelen tussen: afwachten tot modem geschikt wordt of terug gaan naar KPN...

Voor acties tegen dit wanbeleid ben ik altijd in! Men kan me daarover mailen!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 18:23 schreef woutur het volgende:
Ik ben dus ook slachtoffer van deze ongein. Weggegaan bij KPN en nu dus geen inet meer. Kan ik weer fijn aansluitkosten gaan betalen bij de KPN vanwege dit geintje.
Blijkbaar zit het er niet snel in dat probleem opgelost wordt... Zit nu nog even te twijfelen tussen: afwachten tot modem geschikt wordt of terug gaan naar KPN...

Voor acties tegen dit wanbeleid ben ik altijd in! Men kan me daarover mailen!
Wouter.....woutur van het Eweka forum?? Hmm..it's me Helmer :)

Ehh..ik krijg vandaag een analoge lijn ('kprobeer het nog een keer bij eweka..'k wil gewoon die 180 euro aansluitkosten niet betalen bij Cistron)...

Hmm.....'k heb wederom een garantie gekregen dat het binnen 18 dagen gaat gebeuren... :p als dat niet zo is...moeten we maar ffies in Alkmaar langsgaan fozo.....ff verhaal halen ])

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 21:03
Precies de redenen waarom ik een paar maanden geleden gekozen heb voor cistron. Al mijn ervaringen tot nu met cistron zijn zeer positief. Van eweka had ik al meteen het gevoel van neeeeeeeee geen 2e chello.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
hmnmm..'k heb net ff gebeld met Wijnand van Eweka....

'k moet wel zeggen...hoe vaker ik hem spreek hoe meer hij z'n best gaat doen.
Hij heeft toen ik met hem aan de telefoon hing gelijk de aanvraag in het systeem van BBNed geklopt. Ik kreeg ook gelijk een BBNed ordernummer door.

En.....ik heb een AANSLUITDATUM! Uiterlijk 21 mei 2002 wordt ik aangesloten met een MAX lijntje :p

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 16:18 schreef TheVisionMaster het volgende:
hmnmm..'k heb net ff gebeld met Wijnand van Eweka....

'k moet wel zeggen...hoe vaker ik hem spreek hoe meer hij z'n best gaat doen.
Hij heeft toen ik met hem aan de telefoon hing gelijk de aanvraag in het systeem van BBNed geklopt. Ik kreeg ook gelijk een BBNed ordernummer door.

En.....ik heb een AANSLUITDATUM! Uiterlijk 21 mei 2002 wordt ik aangesloten met een MAX lijntje :p
Haha en wat is de status? Wij hebben al een ADSL lijn actief liggen sinds eind maart, maar mooi geen modem.
Vorig week email contact met Lia... Ja stuur gelijk op (vergeten mensen?). Krijgen we verdomme een USB modem, wat qua specs. totaal niet klopt.
B-merk en dan nog aansluitingen die niet kloppen (RJ-11 opzouten).
Dus gelijk mailtje terug van ik verwacht complete kabels voor een tijdelijke oplossing, omdat we een ethernetversie willen hebben.
Ook gedreigd dat als er geld van de rekening af wordt gehaald, we de direct terug draaien.
Nou mooi dat dit dus gebeurd was, maandag terug laten zetten en vandaag een dreigmail dat we binnen 2 weken moeten betalen. Anders worden we afgesloten en mogen we 1000 euro gaan payen + incassokosten, terwijl we het over 238 euro hebben.

Doe je zo zaken met klanten?

Het voordeel is dat we een zakelijke klant zijn, staan we wat steviger in onze schoenen.

edit:
ISDN overigens

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 23:34 schreef awesdorp het volgende:

[..]

Haha en wat is de status? Wij hebben al een ADSL lijn actief liggen sinds eind maart, maar mooi geen modem.
Vorig week email contact met Lia... Ja stuur gelijk op (vergeten mensen?). Krijgen we verdomme een USB modem, wat qua specs. totaal niet klopt.
B-merk en dan nog aansluitingen die niet kloppen (RJ-11 opzouten).
Dus gelijk mailtje terug van ik verwacht complete kabels voor een tijdelijke oplossing, omdat we een ethernetversie willen hebben.
Ook gedreigd dat als er geld van de rekening af wordt gehaald, we de direct terug draaien.
Nou mooi dat dit dus gebeurd was, maandag terug laten zetten en vandaag een dreigmail dat we binnen 2 weken moeten betalen. Anders worden we afgesloten en mogen we 1000 euro gaan payen + incassokosten, terwijl we het over 238 euro hebben.

Doe je zo zaken met klanten?

Het voordeel is dat we een zakelijke klant zijn, staan we wat steviger in onze schoenen.

edit:
ISDN overigens
HMmm....alles gaat sinds het nieuwe helpdesksysteem beter :)
Ik heb zelfs het modem al in huis..nee dit is GEEN gelul!

(Klik op onderstaand plaatje voor het bewijs!)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3043774827

A.s. dinsdag wordt mijn lijn opgeleverd (misschien is hij door BBNed al eerder opgeleverd)...dus ik ga vanavond eens ff kijken ;)

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 13:51 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

HMmm....alles gaat sinds het nieuwe helpdesksysteem beter :)
Ik heb zelfs het modem al in huis..nee dit is GEEN gelul!

(Klik op onderstaand plaatje voor het bewijs!)

[afbeelding]

A.s. dinsdag wordt mijn lijn opgeleverd (misschien is hij door BBNed al eerder opgeleverd)...dus ik ga vanavond eens ff kijken ;)
ISDN? Zo ja.. Succes met je B-merk USB modem
Splitter en modem sluiten niet op elkaar aan, je moet zelf kabels gaan bouwen met aan de ene kant RJ-11 en aan de andere kant RJ-45 connector.
Pagina: 1