het droppen van pakketjes is niet zo erg, tcp/ip is een 'zeer' betrouwbaar protocol. Het bestaat uit een drie-weg communicatie, client en server sturen elkaar bevestigingen van ontvangen berichten. Als je een pakketje dropt, stuurt de server 'm naar verloop van tijd vanzelf weer, als er dan wel plek voor is krijgt de client hem wel.
Als je de regels goed instelt is er niet aan de hand, ik kan me voorstellen dat je SSH (of telnet, maar da's niet zo veilig over internet) voorrang wilt geven op alle verkeer omdat het een user-sessie is, daar bedoel ik mee, dat als je op de client een letter intoets dat deze naar de server gestuurd wordt en deze stuurt dan een update van de terminal terug. Als dit heel traag gaat typt dat zeer vervelend. Waarom dus niet wat http-pakketjes weggooien?
Je moet wel uitkijken met het weggooien van UDP en ICMP pakketjes, UDP is eenrichtingsverkeer en ICMP zijn netwerk-berichten. Deze worden niet alleen gebruikt door je computer maar vaak ook door routers en switches.
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5