Toon posts:

Wat te doen met NT1 en quatrovox?

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn isdn abbo heb afgesloten heeft KPN deze dingen niet opgehaald, nu vraag ik me af of ik er nog wat leuks mee kan of dat ik het beter weg kan gooien.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:43

St@m

@ Your Service

ach misshciend at iemand ze wil overnemen, je hebt er zelf nix aan volgens mij

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

De Quatrovox is van jou. Die kun je dus gewoon verpatsen. Is nieuw iets van 125 euro waard.

Het NT1 kastje is eigendom van KPN. Bovendien wordt het gratis geleverd bij je aansluiting. Dus zelfs als je het zou willen verkopen is er geen markt voor. Je kan natuurlijk ook overwegen het NT1 kastje netjes terug te brengen naar de primafoon winkel ;)

Verwijderd

Hehe die quattrovox mag je geheel gratis bij mij afleveren. Eventueel wil ik hem wel komen halen. Dan hoef je mooi geen verwijderingsbijdrage te betalen >:)

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

verwijderingsbijdrage betaal je bij aanschaf van een product...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Quaddrovox verkopen..

NT1 ook, maar die kost bijna nix (nieuw 35 eur)

Quadrovox hier was laatst naar de klote, pa nieuwe gekocht (wou METEEN een nieuwe), hoppa, € 202 !!

Ik heb er bij de isdn aansluiting fl. 249 voor betaald, maar dat was dan in combi met isdn aansluiting.

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Op dinsdag 09 april 2002 17:42 schreef Bladiebla het volgende:
Het NT1 kastje is eigendom van KPN. Bovendien wordt het gratis geleverd bij je aansluiting. Dus zelfs als je het zou willen verkopen is er geen markt voor. Je kan natuurlijk ook overwegen het NT1 kastje netjes terug te brengen naar de primafoon winkel ;)
NT1 gratis ?? volgens mij moet je er voor dokken, want hij zit namelijk in dat DHZ pakket, en die kost geld...

Eat my shorts !

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 20:15 schreef nimm2 het volgende:
verwijderingsbijdrage betaal je bij aanschaf van een product...
hehe.. ssshhht >:) ik moet nog 'n quattrovox hebben namelijk, een quattrovox III om precies te zijn. want met onze I werkt de nummerherkenning niet goed en met de III zou dat wel moeten gaan :P

Edit: hmmmm nu lijkt 't alsof ik 'm van je wil kopen, maar daar heb ik ff geen geld voor helaas :P

• DJSmiley
Op dinsdag 09 april 2002 20:54 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:

[..]

hehe.. ssshhht >:) ik moet nog 'n quattrovox hebben namelijk, een quattrovox III om precies te zijn. want met onze I werkt de nummerherkenning niet goed en met de III zou dat wel moeten gaan :P

Edit: hmmmm nu lijkt 't alsof ik 'm van je wil kopen, maar daar heb ik ff geen geld voor helaas :P
1. Heb je wel nummerherkenning aangezet op de betreffende analoge poort? Staat standaard uit, kwam ik laatst dus ook achter :)

Verder.. nieuwe kopen? lol

zal ik je eens wat leuks vertellen??

De quattrovox 1 heeft een bug, waardoor ie vaak errug veel ruis op de lijn heeft.
Dit is een bekend probleem, al jaren.
Bij een primafoon kun je 'm GRATIS omruilen.....

maw: je hoeft helemaal geen €€ te hebben :)

Zie ook oa
http://home.planet.nl/~hkcc/info/vasteitems/nieuws/hardware.htm

en

http://www.bryte.net/telecom-faq-all.asp
Mijn Quattrovox heeft ruis op de lijn als ik bel. Wat nu?
Dit is een zeer bekend verschijnsel van de Quattrovox, een A/B adapter die onder de merknaam van KPN wordt uitgegeven. Zowel model 1 als model 2 (die laatste in mindere mate) heeft last van ruis
......
Update: Sinds februari 2000 is KPN soepeler geworden met het omruilen van defecte Quattrovoxen. Neem het defecte apparaat mee naar Primafoon of laat er een monteur thuis voor komen.(28)
Informeren bij primafoon dus!

Verwijderd

Nummerherkenning staat inderdaad aan. Alleen werkt het slechts op 1 van de vier poorten. Bovendien werkt het niet met mijn samsung spr-6100 (ofzo) en wel met mijn siemens 4000 comfort, dus er is zowiezo iets niet helemaal flex aan die nummerherkenning :) maar bedankt voor de tip.

hmm en die ruis is me inderdaad opgevallen. het stond al op m'n todo lijstje om te proberen hem om te ruilen, maar weet krijg je dan 'n QV I of een QV II of III terug ? enig idee ? :)

• DJSmiley
Op dinsdag 09 april 2002 21:21 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:
Nummerherkenning staat inderdaad aan. Alleen werkt het slechts op 1 van de vier poorten. Bovendien werkt het niet met mijn samsung spr-6100 (ofzo) en wel met mijn siemens 4000 comfort, dus er is zowiezo iets niet helemaal flex aan die nummerherkenning :) maar bedankt voor de tip.

hmm en die ruis is me inderdaad opgevallen. het stond al op m'n todo lijstje om te proberen hem om te ruilen, maar weet krijg je dan 'n QV I of een QV II of III terug ? enig idee ? :)
nee, geen idee wat je krijgt, maar zal denk ik geen 1 meer zijn. Die dingen zijn a. vol ruis b. zo oud als de weg naar rome.
Erop achteruit gaan lijkt me dus niet

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

jawel, je gaat er wel op achteruit, je krijgt namelijk een gereviseerde quattrovox I. Die is eigenlijk nog slechter dan de niet gereviseerde, want hij tikt in plaats van dattie ruist :'( Iedere paar seconden een tikje. Zolang je de Quattrovox om de zoveel tijd even reset (stroom eraf voor minuutje ofzo, dus niet harde reset, dus ook niet opnieuw programmeren) blijft het met de ruis meestal wel aceptabel.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

als je hem weg gaat gooie wil ik hem wel kope van je :) ik heb nl nog een duovox en die heeft geen s-bus ondersteuning (wat ik nodig heb)

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Quatrovox heeft ook geen s-bus ondersteuning, alleen...

Eat my shorts !

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 13:04 schreef dieFX het volgende:
Quatrovox heeft ook geen s-bus ondersteuning, alleen...
onee? ik meen dat ik dat gelezen had ?

Verwijderd

Op het NT-1 kastje zit statiegeld... Klinkt raar is wel zo.

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Op woensdag 10 april 2002 13:35 schreef Kertje het volgende:

[..]

onee? ik meen dat ik dat gelezen had ?
Ik neem aan dat je bedoeld dat je dus ook ISDN apparatuur aan de quatrovox kan hangen ?
Dát kan dus niet...

Eat my shorts !

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 20:39 schreef dieFX het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoeld dat je dus ook ISDN apparatuur aan de quatrovox kan hangen ?
Dát kan dus niet...
uhm denk ik ? ik heb er niet zoveel verstand van maar ivm een bepaalde manier van doorschakeling heb ik s-bus ondersteuning nodig schijnt :)

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op woensdag 10 april 2002 21:21 schreef Kertje het volgende:

[..]

uhm denk ik ? ik heb er niet zoveel verstand van maar ivm een bepaalde manier van doorschakeling heb ik s-bus ondersteuning nodig schijnt :)
S-Bus is toch alleen maar ISDN??? Uit de quattrovox komen toch alleen maar analoge lijnen??? Haal je nu niet iets door mekaar???

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• DJSmiley
Op woensdag 10 april 2002 21:23 schreef Banzi het volgende:

[..]

S-Bus is toch alleen maar ISDN??? Uit de quattrovox komen toch alleen maar analoge lijnen??? Haal je nu niet iets door mekaar???
Bij mijn weten is S-bus gewoon een soort manier van aansluiten, net als bij SCSI. Met of zonder terminatie.

Als je een SCSI hd hebt, met terminator, die niet uit te schakelen is, kun je dat device nooit middenin een keten hangen.
Zoiets bedoelt ie hier ook, alleen dan voor ISDN.

Maar of zo'n quaddrovox zelf geterminated is, of niet, of instelbaar?? Geen idee, hier werkt ie gewoon op 1 poort, fuck terminating, 't werkt
Pagina: 1