Computerbouwer in Groningen?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 08:49
Goedemiddag,

ik ben voor een kennis op zoek naar een betrouwbare zaak in Groningen waar je een systeem kunt laten samenstellen en bouwen.
Het is belangerijk dat de PC uitgerust kan worden met een engelstalig OS.

Dus als iemand namen en adressen heeft, dan graag!

Grt, Jeroen.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Norrod - www.norrod.nl
Fun Price - www.funprice.nl

Verwijderd

Ik heb hele goede ervaringen met Norrod, zitten in de Steentilstraat en verder zijn ze best goedkoop.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

funprice -> www.funprice.nl -> damsterdiep 52
norrod -> www.norrod.nl -> steenstilstraat 40
asci -> www.asci.nl -> parkweg 72
de winkel en site van asci zien er cheap uit, maar het is wel een goede winkel

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Norrod kan het in ieder geval... Verder heb je nog Funprice, Update, Driebond, en nog een paar kleinere zaakjes...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
jullie zijn traag ;)

• job

job

Op dinsdag 09 april 2002 17:40 schreef wouter76 het volgende:
jullie zijn traag ;)
ach ja, ben altijd 2 miliseconden te laat :+

• job

job

Op dinsdag 09 april 2002 17:39 schreef Moartn het volgende:
Norrod kan het in ieder geval... Verder heb je nog Funprice, Update, Driebond, en nog een paar kleinere zaakjes...
heeft driebond trouwens ook een winkelpand? of is het alleen een internet winkel

update -> duur... althans vroeger, ben er al jaren niet geweest.
zit trouwens ook op het damsterdiep

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 17:45 schreef damster het volgende:

[..]

update -> duur... althans vroeger, ben er al jaren niet geweest.
zit trouwens ook op het damsterdiep
Ja, die zijn echt duur. Ik heb daar een keer UTP kabels gehaald voor mijn netwerk omdat Norrod ze niet meer had, nou, toen ik de prijs te horen kreeg viel ik zowat flauw ;)

Maar toch maar gekocht... wilde zo graag met mijn netwerk aan de slag :P

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

wat kan ik hier nog aan toevoegen....
Alle grote computerboeren zijn al voorbij geweest die er in Groningen zijn.
Persoonlijk heb ik heel goeie ervaringen met Norrod, goeie service en goedkoop. Maar ik zou zeggen, lees de shopsurvey er eens op na!
http://www.tweakers.net/shopsurvey.dsp

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Volgens mij heeft Update eind vorig jaar een groot aantal artikelen in prijs verlaagd, dus zo duur zijn ze niet meer. :) Daarnaast is pcnoord ook een alternatief. www.pcnoord.nl (=AB Computerservice/Bits 'n Pieces onder 1 naam)

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 21:20
Euh er bestaat ook zoiets als gouden gids :) .. kan je zelf in opzoeken ..

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb goede ervaringen met Norrod en met ABComputers (nu PCNoord)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Ik ken de zaak van NoRRoD on groningen niet, maar in Zwolle heb ik er igg hele positieve ervaringen mee.
Nou ik niet echt een vriend van mij heeft daar een ding in elkaar laten bouwen.
* Xof doet het liever zelf >:)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:56

JWO

yup ook goeie ervaring met norrod alleen je weet nooit wat voor merk hdd je bij ze krijgt om de week hebbe ze weer een ander *D

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 19:32 schreef Tweaker-Willem het volgende:
yup ook goeie ervaring met norrod alleen je weet nooit wat voor merk hdd je bij ze krijgt om de week hebbe ze weer een ander *D
Ik heb al meerdere keren een HD daar gekocht, en elke keer is het een Maxtor geweest. Maar ik zie soms ook wel Seagate's over de toonbank gaan.

• JWO

JWO

Op dinsdag 09 april 2002 19:34 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere keren een HD daar gekocht, en elke keer is het een Maxtor geweest. Maar ik zie soms ook wel Seagate's over de toonbank gaan.
jah idd hoofdzaak is het maxtor en seagate, vroeger ook nog quantum.. zelfde verhaal geld voor coolers..

Verwijderd

bij Norrod is het mij altijd te druk af, ik ga daar niet meer heen. Voor mij is het bijna altijd funprice...geven meestal ook wel goed advies aan de mensen...
Bij ASCI kunnen ze ook goede systeempjes bouwen, maar is net iets duurder..

• JWO

JWO

Op dinsdag 09 april 2002 20:40 schreef NoStra het volgende:
bij Norrod is het mij altijd te druk af, ik ga daar niet meer heen. Voor mij is het bijna altijd funprice...geven meestal ook wel goed advies aan de mensen...
funprice was in de tijd van de pI/pII altijd 1 van de goedkoopste en je ziet ze nog wel vaak in computer tijdschriften.. Asci ken ik verder niet

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:39
In Leeuwarden was het eerst net een afhaalchinees, heel smal stukje winkel en een toonbank met een kassa :(
Nu ze een nieuw pand hebben, word je ook nog bijna moe als je de hele winkel doorloopt tijdens het wachten.

Verwijderd

Bij NoRRoD is het zo druk omdat ze terecht populair zijn. Echt nog nooit probs bij die shop gehad (in Groningen), al 3 keer een pc gekocht en 2 daarvan door NoRRoD in elkaar laten zetten.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 21:59 schreef 007 het volgende:
Bij NoRRoD is het zo druk omdat ze terecht populair zijn.
ik vind het altijd irritant bij norrod dat ze 1 verkoper in de winkel hebben staan voor een lange rij klanten.. en als ik er dan kom voor een geheugenmoduletje of een kabeltje van een knaak ofzo moet staat er altijd iemand voor mij die een compleet systeem moet samenstellen :( (meestal een oude knakker die niet eens weet wat een videokaart is)

maar dat terzijde..

Verwijderd

Mja dat ligt eraan wanneer je er komt, het is niet altijd daar even druk. Maar het kan soms echt super irritant zijn als je 20 minuten staat te wachten tot je aan de buurt bent, en het product blijkt uitverkocht te zijn |:( :(
Voor de rest is het echt een prima winkel hoor, over het algemeen is de service erg goed en de prijs idem :)

Voor de rest kom ik eigenlijk nooit bij Funprice want ik vindt dat toch een ****** winkel. Daar moet je meestal ook lang wachten, je wordt er zelden goed geholpen en het is mij al meerdere keren overkomen dat ze een product niet op voorraad hadden. En meestal is NoRRoD toch wel wat goedkoper. Ik was altijd een "fan" van Funprice toen ze nog "klein" waren en gevestigd waren aan de Lijnbaanstraat, echt toen ze gingen verhuizen naar het Damsterdiep is het wat minder geworden. [IMHO]

Update is soms duurder, lang niet altijd. Het ligt er maar net aan wat je nodig hebt, ik ben verder wel te spreken over de manier hoe ze je daar helpen.

Mja en "vroeger" had je nog Mic Mac computers en DTC - computershops [Lijnbaanstraat]. De eerste is volgens mij failliet gegaan, en DTC is gemoved naar Roden ofzo :? erg jammer, want DTC was een piep kleine winkel maar wel okay enzo..

Naja laat ik er maar een eind aan maken voordat ik de hele geschiedenis van de Groningse computershops ga vertellen. :z

• A-Tray
  • Laatst online: 25-05 08:49
Op dinsdag 09 april 2002 18:08 schreef Mafioso het volgende:
Euh er bestaat ook zoiets als gouden gids :) .. kan je zelf in opzoeken ..
Hmmm, misschien woon ik wel tweehonderd kilometer van Groningen vandaan....

En als ik uit de Gouden Gids een zaak opzoek en bel, hoe moet ik dan weten hoe goed ze zijn?
Vragen?
Ik dacht dat de Fora hier bedoeld waren om elkaars kennis te delen, dan hoeft namelijk niet iedereen het wiel opnieuw uit te vinden.

Beetje opletten, dan pas reargeren.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Roelant
  • Niet online
De vraag is natuurlijk wie er op moet letten, en als iemand behulpzaam is, dan is het alles behalve netjes om "Beetje opletten, dan pas reargeren." te roepen :(

Kennis delen is prima, maar kennis die al miljoenen keren gedeeld is kun je best vinden met de zoekfunctie. Gathering of Tweakers is voor als je een probleem of probeersel hebt met je computer, je zelf dingen geprobeert hebt, maar er niet uitkomt. Dan deel je je probleem met de anderen, en zij delen hun kennis in de vorm van mogelijke oplossingen met jou. Lekker lui achteroverzitten "Hej, ik zoek dit of dit dus laat maar komme" is gewoon niet de bedoeling.

Verder is "ik woon misschien wel 2 uur weg van groningen" niet echt relevant, want nergens stellen afstanden als dat minder voor als op het internet. Alle grenzen vervagen en via de juiste webpagina's beschik je over een gouden gids en telefoonboek voor heel nederland:</li>

En roep nou niet dat dát zo moeilijk te bedenken URL's zijn...

Verder: als je wat meer wil weten over wat anderen van een shop vinden, neem dan eens een kijkje bij de ShopSurvey op de frontpage, daar wisselen mensene ervaringen uit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.