Toon posts:

RAS servertje makuh

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een goede dag,

ik ben opzoek naar een how-to of iets dergelijk over het instaleren van een ras servertje.... ik krijg wel verbinding maar ik ken nooit het network browsen...

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij moet je op een pc met veel hd ruimte gewoon linux installeren. Daarna alles loskoppelen (mon+toet+muis), nic kabel aansluiten en draaien maar.

Zo kun je die pc als hd gebruiken via het netwerk. RAS is geen toverhd maar gewoon een van de pc's in een netwerk met een specifieke taak.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 september 2000 13:03 schreef kross het volgende:
Volgens mij moet je op een pc met veel hd ruimte gewoon linux installeren. Daarna alles loskoppelen (mon+toet+muis), nic kabel aansluiten en draaien maar.

Zo kun je die pc als hd gebruiken via het netwerk. RAS is geen toverhd maar gewoon een van de pc's in een netwerk met een specifieke taak.[/quote]Jij hebt het over NAS (Network Attached Storage). De vraag ging over RAS (Remote Access Server).
Geef eens wat meer info over welk OS je gebruikt (*nix, NT, Novell of een hardwareoplossing zoals bijvoorbeeld Cisco deze levert).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NT server 4.0, microsoft DHCP server, en een 56k6 modempje...ik porbeer in te bellen met win98se pctje...

Ik krijg wel verbinding, kan de ras server daarna ook pingen enzo, maar ik wil graag met microsoft networks kunnen browsen

en ohja...tcp/ip

elke hulp is xtreeeeeeeem welkom :)))) slijm slijm

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

staat je netbios wel aan? bel je in op je nt bak of probeer je uit te bellen wees duidelijk met wat je wilt.

Verwijderd

Lijkt me dat de routering niet (lekker) werkt. Als je op de win98 bak winipcfg start en je kijt dan bij de gateway avn de dialup adapter, staat daar dan het ip van de NT server ??

Verwijderd

Topicstarter
ja dat staat er.

overigens, ik probeer in te bellen op de nt server, en, <stupid> hoe zet ik netbios aan? netbeui ok...maar netbios...</stupid>

niemand weet een online faq of iets dergelijks?

thanx

Verwijderd

Topicstarter
nou wordmetdt ik helemaal gek......:

-ik kan niet het netwerk browsen
-als ik start>find>computer doe, en tik daar de naam van de pc waar ik op inbel in, dan ziet 'ie 'm wel...
en, om het geheel nog leuker te maken: ik heb op m'n client (w98) als default gateway het ip adres van m'n server staan, maar op het moment dat ik ingelogt ben, veranderd hij deze in het ip adress can m'n client, zodat dus mijn client's gateway hetzelde is als m'n clients ip adres

ik hoop dat iemand dit nog snapt....hellup
Pagina: 1