[RekenMachien]Zonnecel op rekenmachien

Pagina: 1
Acties:

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een rekenmachine, een TI 30X2B (ofzo) die ik een tijdje geleden heb gemod (raampje aan de achterkant, verf etc).
Maar er is ook een andere versie van de TI30X2B, met een zonnecel.
Ik heb pas een zonnecel uit een flut-rekenmachine gesloopt. Er zitten 2 draden aan, voor + en - natuurlijk.
Mijn vraag is, kan je die ook aansluiten op de rekenmachine? Er zit een knoopcel in, die meerdere verbindingen heeft.

Ik weet niet precies hoeveel volt die zonnecel geeft (ook afhankelijk van de hoeveelheid licht, natuurlijk:) ), maar het zou genoeg moeten wezen om een rekenmachine aan de praat te houden, omdat er ook een versie is met zonnecel.
Misschien weet ik morgen (woensdag) hoeveel ampère het ding geeft (gemiddeld).

Het makkelijkste zou zijn, om een schakelaartje te maken, zodat je kan kiezen tussen stroom via de batterij, en stroom via de zonnecel.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

batterij is constant. een zonnecel heeft een klein oplaadbaar batterijtje als buffer.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

je moet dan de batterij vervangen door een oplaadbaren en daar de draden van de + en de - op aan sluiten.

• JER00N
  • Niet online
Hm ik heb vandaag mijn calc. vergleken met iemand anders zn calc, (een TI30 X2S, met solarcel). Ze hebben allebei dezelfde printplaat, maar ik zoek nog een schema van die dingen, want ik weet niet wat voor weerstandje er in moet. Ik weet wel _waar_ ik alles aan moet sluiten, maar niet precies _wat_.
Kan iemand mij aan een schakelschema helpen van een TI30 X2S?

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 14:16
nee dat niet maar een knoopcel heeft ok maar 2 polen een - en een + dus je zou hem zo kunnen aansluiten. Oh ja kijk ff naar het vermogen dat die zonnecel levert anders blaas je je rekenmachine nog op >:)

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

• ZiegoM
  • Laatst online: 14-08 11:41

ZiegoM

Yammie R1

offtopic:
Mijn Ti83 roeleert zwaar boven die Ti30X2b-meuk

Denk dat je er misschien voor de zekerheid een weerstandje tussen moet zetten..

\_Specs_/

• JER00N
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 20:02 schreef ZiegoM.tk het volgende:

Denk dat je er misschien voor de zekerheid een weerstandje tussen moet zetten..
Ja, maar wat voor een? Zolang ik geen schakelschema heb... |:(
Pagina: 1