Toon posts:

[php] mail in mySQL database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een php-proggie maken, zodat alle mail van 1 adres wordt opgeslagen in een mySQL database. Het ophalen van de mails en daarna opslaan in de database kan gebeuren bij het inloggen, maar ze moeten wel in de database komen te staan.

Heeft iemand een idee hoe dat ongeveer gaat en weet iemand misschien een script die het ook op deze wijze doet? Hoor het graag, want zelf heb ik nog niet een goed idee hoe dit moet.

• TiG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 14:19

TiG

Ik snap het probleem niet echt. Zit het probleem in het ophalen van de mail van de POP server of het in de db stoppen van de mail?

U gaat door voor de retorische vraag...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

ik vermoed dat er nog geen probleem is, omdat topicstarter nog niets geprobeerd heeft.

Bewijs mijn ongelijk, zou ik zeggen, james_bond_007 :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Je kan hier eventueel de IMAP, POP3 en NNTP-functies van PHP gebruiken.

Maar ik sluit me bij drm aan: wat heb je al? wat is het probleem?

Verwijderd

Idd, james_bond_007, je moet natuurlijk wel wat proberen voordat je vragen gaat stellen :P .

Verwijderd

Leg een mail-pipe-line naar je php script :D (onder *nix)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn vraag niet helemaal goed omschreven, sorry. het moet nl. zo zijn dat de mail direct in de sql-database komt. Ik denk namelijk dat, bij grote mailboxen, het te lang duurt voordat de mails van de server in de database staan en daarna verwijderd zijn van de server.

Kan dit niet direct doorgestuurd worden?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

james_bond_007:
ik heb mijn vraag niet helemaal goed omschreven, sorry. het moet nl. zo zijn dat de mail direct in de sql-database komt. Ik denk namelijk dat, bij grote mailboxen, het te lang duurt voordat de mails van de server in de database staan en daarna verwijderd zijn van de server.

Kan dit niet direct doorgestuurd worden?
Je zou idd de mail kunnen pipen naar een PHP en of Perl script oid... Maar wat heb je al, wat zijn je plannen, heb je concreet al iets? Zulke losse vragen schieten wij en jijzelf niet zo veel mee op...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 09:31 schreef drm het volgende:

[..]

Je zou idd de mail kunnen pipen naar een PHP en of Perl script oid... Maar wat heb je al, wat zijn je plannen, heb je concreet al iets? Zulke losse vragen schieten wij en jijzelf niet zo veel mee op...
Het is de bedoeling dat mail die gestuurd wordt naar een bepaald mailadres automatisch in de database geplaatst wordt. Daarna moet er een systeem gemaakt worden, die de mails uit de db haalt en deze toont (plus functies als beantwoorden ed).

Dat laatste lukt wel denk ik, maar ik weet alleen niet hoe je een mail gelijk kunt doorsturen naar een php-script. Met 'pipen' dus? Hoe werkt dat precies? Een instelling op de server neem ik aan? Kan dat ook als het niet je eigen server is?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wil je het 'mail verwerken' op dezelfde server doen als die waar de mail op binnenkomt, of wil je de mail van een andere server afhalen?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:29 schreef Janoz het volgende:
Wil je het 'mail verwerken' op dezelfde server doen als die waar de mail op binnenkomt, of wil je de mail van een andere server afhalen?
Op dezelfde server.

Maar misschien is het wel verstandig om een cronjob te gebruiken en deze elke minuut te laten draaien.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 16 april 2002 20:30 schreef james_bond_007 het volgende:

[..]

Op dezelfde server.

Maar misschien is het wel verstandig om een cronjob te gebruiken en deze elke minuut te laten draaien.
In dat geval kun je beter je .forward aanpassen (mists in een unix omgeving, maar er zijn op andere systemen vast wel vergelijkbare mogenlijkheden) zodat bij elke binnengekomen mail deze door een scriptje of programma wordt verwerkt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dit vaker gevraagd is, maar heb niks kunnen vinden. Wel al wat dingen zelf geprobeert.

Maar wat is de beste manier om met een php-script te bekijken welke mails je hebt ontvangen op 1 account?
Ik dacht dat het toch ergens in een directory moet staan, maar kan het niet vinden. Of is er een betere methode? Hoor het graag, want ik loop een beetje dood...

Oftewel, waar haal je de mails vandaan????

Verwijderd

Er zijn veel php scripts die mail kunnen lezen en schrijven (webmail), die kan je even doorspitten om naar de werking te kijken, kan je wat van leren.

Eén zo'n pakket is hier te vinden:
http://www.uebimiau.sili.com.br/
Pagina: 1