Toon posts:

[MIDI] krijg m'n midi neit aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen. de titel zegt denk ik al genoeg maar ik zal het nog even toelichten.

Ik heb sinds kort een Roland SR-5 gekocht (synthesizer) en daar zitten als vanzelfsprekend een midi out en een midi in op.
ik heb een gewone creative sb128 en een kabel op de game port.
het probleem is dat als ik cubase aan heb dat ik daar met geen mogelijkheid een input signaal kan krijgen

iemand iemand :P

ik zal vast wel een instelling neit goed hebben maar ik heb me er naar rot gezocht.

Verwijderd

Het is wel zo dat je in de Midi - out van je synht de Midi-in van de kabel in moet steken en "in" in de "out".

Cubase krijgt dan meteen een signaal. En ook ff het midi signaal activeren van je synth als dat nodig is. Bij mij kan ik die midi van me synth uitschakelen in het menu.

Verwijderd

Topicstarter
somebody shoot me :P

er staat toch in op de kabel ik dus ook die in de in stoppen
naja ok
sorry voor het lastig vallen maar HET WERKT!!

dank je

Verwijderd

Topicstarter
mmm dan heb ik nog een vraagje
ik kan nu wel inspelen maar niet afspelen via m'n syntesizer. hij blijft elke keer bij mijn instellingen van cubase mijn wavetable van mijn geluidskaart zetten ook als ik dat weer verander waar ligt dat aan?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

In Cubase een andere MIDI poort kiezen (game out ofzo, ipv de wavetable shit). Het is even stoeien, maar geeft voldoening als je weet hoe je het voor elkaar krijgt. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk ik heb even met de prioriteit gekliert.
en nu werkt het. trouwens die Roland RS-5 is een aanrader het ding zitten zeer mooie geluiden in.
dank voor de hulp.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

OK, mooi dat het werkt! Veel plezier in de wondere wereld der MIDI. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1