Toon posts:

[OPENGL] Windows XP + Savage 4 32mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een PIII 500 mhz en 384mb geheugen. Daarnaast heb ik ook een Savage 4. Ik wilde Allied Assault gaan spelen maar daarvoor heb je de opengl drivers nodig. Waar kan ik drivers voor windows XP krijgen?

(En ja mijn videokaart ondersteund opengl)

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:32
open gl zit daar standaart in :* drivers van je video kaart moet je zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 17:04 schreef Sjoak het volgende:
open gl zit daar standaart in :* drivers van je video kaart moet je zoeken
Wat bedoel je open gl zit daar al in?

Drivers, daar heb ik al naar gezocht maar ik kom alleen op 9* drivers uit en op een paar win2k met ontzettend lage perfomance volgens kenners. (De links bestaan ook vaak niet.)

• Sjoak
Op dinsdag 09 april 2002 17:08 schreef mark4sen87 het volgende:

[..]

Wat bedoel je open gl zit daar al in?

Drivers, daar heb ik al naar gezocht maar ik kom alleen op 9* drivers uit en op een paar win2k met ontzettend lage perfomance volgens kenners. (De links bestaan ook vaak niet.)
kijk : je moet alleen drivers voor je videokaart krijgen ik zou niet weten waar voor die kaart maar ergens ga naar google zoeken !

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 17:09 schreef Sjoak het volgende:

[..]

kijk : je moet alleen drivers voor je videokaart krijgen ik zou niet weten waar voor die kaart maar ergens ga naar google zoeken !
:? :? :? :? Mijn video kaart werkt wel hoor! Ik krijg alleen:

Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
...shutting down QGL
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Verwijderd

ik zou het eerlijk gezegt niet eens proberen allied assault met die kaart te spelen. Ik zou voor de goedkoopste tnt2 die in de winkel ligt gaan, dat kost je maximaal zo'n E30,- en dan kun je wel drivers vinden en hoef je het niet op een resoluie van 5zoveel maal 3zoveel te draaien met alles op minimaal.

Die foutmelding lijkt te zeggen dat hij je kaart aanziet voor een voodoo. Heb je wel de goede drivers geinstalleert?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 17:14 schreef Gijsbert het volgende:
ik zou het eerlijk gezegt niet eens proberen allied assault met die kaart te spelen. Ik zou voor de goedkoopste tnt2 die in de winkel ligt gaan, dat kost je maximaal zo'n E30,- en dan kun je wel drivers vinden en hoef je het niet op een resoluie van 5zoveel maal 3zoveel te draaien met alles op minimaal.
Liep anders echt perfect met windows 98 se. Ik weet niet maar mensen zeggen dat mijn videokaart niet goed is voor games, maar alle spellen lopen op normale snelheid.

• Sjoak
Op dinsdag 09 april 2002 17:15 schreef mark4sen87 het volgende:

[..]

Liep anders echt perfect met windows 98 se
ik zou een nieuwe computer kopen :P

Verwijderd

Heb ik dan een andere allied assault in mijn gedachten, wat is de voledige naam?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 17:16 schreef Sjoak het volgende:

[..]

ik zou een nieuwe computer kopen :P
Waar slaat dat nou weer op??? Ik ben tevreden met deze computer hoor/// |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 17:16 schreef Gijsbert het volgende:
Heb ik dan een andere allied assault in mijn gedachten, wat is de voledige naam?
medal of honour: allied assault

• Sjoak
mohaa op die vid mohaa doet het amper zoepel op mij computer duron 850 met gf2 mx dus ik zou niet op die computer proberen

Verwijderd

Medal of Honor vraagt als minimum eis een videokaart met 16 MB liefst 32 en om alles hoog te draaien en op 32 bit 64 mb. Ik denk dat je MOHAA zo ingesteld staat dat je 64 mb nodigt hebt. start hem eens op in safemode, pas dan de instellingen aan en kijk of hij dan wel opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 17:20 schreef Sjoak het volgende:
mohaa op die vid mohaa doet het amper zoepel op mij computer duron 850 met gf2 mx dus ik zou niet op die computer proberen
Dit heb je minimaal nodig om het te spelen: Pentium II 400 - 64 MB RAM - 16 MB 3D-kaart

En ik heb het al gespeelt op win98se dus het moet gewoon werken!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 17:21 schreef Gijsbert het volgende:
Medal of Honor vraagt als minimum eis een videokaart met 16 MB liefst 32 en om alles hoog te draaien en op 32 bit 64 mb. Ik denk dat je MOHAA zo ingesteld staat dat je 64 mb nodigt hebt. start hem eens op in safemode, pas dan de instellingen aan en kijk of hij dan wel opstart.
Nee, ik krijg dan dezelfde errors... :(

• Sjoak
Op dinsdag 09 april 2002 17:22 schreef mark4sen87 het volgende:

[..]

Dit heb je minimaal nodig om het te spelen: Pentium II 400 - 64 MB RAM - 16 MB 3D-kaart

En ik heb het al gespeelt op win98se dus het moet gewoon werken!
okay :) het prob is dat je brakke driver ondersteuning hebt probeer maar gewoon :) zoals die gozer boven me zegt safe mode

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 17:23 schreef Sjoak het volgende:

[..]

okay :) het prob is dat je brakke driver ondersteuning hebt probeer maar gewoon :) zoals die gozer boven me zegt safe mode
Zoals ik al zei krijg ik dezelfde errors...

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:51
Yo deze kaart wordt helaas niet ondersteund.
Het probleem ligt eraan dat de standaard drivers die bij Windows XP worden geleverd geen OpenGL bevatten.
Normaal gesproken kan je dus een video kaart driver downloaden maar aangezien voor jou kaart sinds augustus 2001 niks meer is geupdate kan je beter een nieuwe kaart kopen.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 17:21 schreef Gijsbert het volgende:
Medal of Honor vraagt als minimum eis een videokaart met 16 MB liefst 32 en om alles hoog te draaien en op 32 bit 64 mb.
Wat voor kaartjes zijn het beste om mee te gamen?

(Ik wil daarnaast ook nog blijven videobewerken)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 17:25 schreef Marcel_EA het volgende:
Yo deze kaart wordt helaas niet ondersteund.
Het probleem ligt eraan dat de standaard drivers die bij Windows XP worden geleverd geen OpenGL bevatten.
Normaal gesproken kan je dus een video kaart driver downloaden maar aangezien voor jou kaart sinds augustus 2001 niks meer is geupdate kan je beter een nieuwe kaart kopen.

Succes
Das niet zo mooi... BAH! :r Wat voor kaartjes zijn handig om mee te gamen?

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:51
Wil je een beetje goed gamen en toch nog een redelijk prijs betalen ga dan voor een Nvidia Geforce 2 Mx400
Niet te duur en redelijk wat performance verschil tov Savage 4.

Wil je toch wat meer eruit halen koop dan een Geforce 3 ti200

fijne kaart, heb hem zelf ook

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 18:40

Darth Punk

professionalized prutz0r

http://www.jgc.homeip.net

kijk daar es ff zou ik zeggen :P

i want LART!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 17:27 schreef mark4sen87 het volgende:

[..]

Wat voor kaartjes zijn het beste om mee te gamen?

(Ik wil daarnaast ook nog blijven videobewerken)
Nvidia GeForce 3 Ti 500

Verwijderd

De gf4's zijn het beste om mee te gamen, maar dat is een hele dure uitgave, tenzij je een MX koopt, die weer langzamer is dan een gf3. Je kunt in jouw geval, tenzij je heel snel ook van processor en moederbord gaat veranderen enn betere keus om een iets goedkopere kaart te nemen een gf2 ti of een Ati radeon 7500 of 7200. Dat is al een beetje overkill voor jouw systeem, maar drijft de kosten niet zo op. Als je niet zoveel gamet kun je er ook een matrox in zetten. zet er in elk geval een a-merk kaart in als je gaat videobewerken en geen tnt2. B-merken (en tnt2's in het algemeen) hebben een gare beeldkwaliteit.

edit
beetje overkill he R0bby? Da's in zijn systeem echt zonde.
Ook van het geld.
/edit

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 17:31 schreef Gijsbert het volgende:
De gf4's zijn het beste om mee te gamen, maar dat is een hele dure uitgave, tenzij je een MX koopt, die weer langzamer is dan een gf3. Je kunt in jouw geval, tenzij je heel snel ook van processor en moederbord gaat veranderen enn betere keus om een iets goedkopere kaart te nemen een gf2 ti of een Ati radeon 7500 of 7200. Dat is al een beetje overkill voor jouw systeem, maar drijft de kosten niet zo op. Als je niet zoveel gamet kun je er ook een matrox in zetten. zet er in elk geval een a-merk kaart in als je gaat videobewerken en geen tnt2. B-merken (en tnt2's in het algemeen) hebben een gare beeldkwaliteit.

edit
beetje overkill he R0bby? Da's in zijn systeem echt zonde.
Ook van het geld.
/edit
Hier heb ik best wel problemen mee aangezien mijn kaart best wel voldoet in Windows98 maar in XP kuren geeft. Hij zegt in XP bijvoorbeeld ook dat ik maar 16mb heb in plaats van 32mb. Ik kan alle spellen spelen op normale snelheid behalve als er opengl in voor komt :r

• Sjoak
Op dinsdag 09 april 2002 17:41 schreef mark4sen87 het volgende:

[..]

Hier heb ik best wel problemen mee aangezien mijn kaart best wel voldoet in Windows98 maar in XP kuren geeft. Hij zegt in XP bijvoorbeeld ook dat ik maar 16mb heb in plaats van 32mb. Ik kan alle spellen spelen op normale snelheid behalve als er opengl in voor komt :r
dus jij denkt dat als hij de helft van zijn geheugen heeft ook de helft zo snel gaat :S :Z

Verwijderd

Ik geloof dat je het niet begrepen hebt, Sjoak, zijn videokaart doet het wel normaal snel in direct3d, maar hij doet het helemaal niet in openGL.
Pagina: 1