Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
Verwijderd
hmmm nu gebruik ik zelf postfix voor de simpele dingies en sendmail is krachtig maar mij te gevoelig nog.
Maar moet je hem niet relayen
Maar moet je hem niet relayen
Ik ben hier ook bezig met sendmail dus ik vind dit topic wel interessant om te volgen. Ik heb een beetje onderzoek gedaan en zag het volgende:
de MX (mail exchange) opties in de dns verwijzen naar mail.formulaforce.net. Sendmail luistert naast port 25 (als deze als daemon draait of als inetd-service draait).
Vervolgens heb ik een telnet gestart met de mail-server:
(command)telnet mail.formulaforce.net 25
(reply) 220 mclaren.formulaforce.net ESMTP Sendmail 8.11.2/8.11.2; Tue, 9 Apr 2002 19:23:00 +0200
(command)helo planet.nl
(replay)250 mclaren.formulaforce.net Hello ip503cf40c.speed.planet.nl [80.60.244.12], pleased to meet you
mail is dus eigenlijk mclaren, en ook www (het ip-adres van de machines is hetzelfde). Volgens mij neemt sendmail de primaire naam aan (de A records in DNS), waarschijnlijk is dit te veranderen in de /etc/mail/sendmail.cf. Als je hier meer over weet zou ik het ook graag weten...
de MX (mail exchange) opties in de dns verwijzen naar mail.formulaforce.net. Sendmail luistert naast port 25 (als deze als daemon draait of als inetd-service draait).
Vervolgens heb ik een telnet gestart met de mail-server:
(command)telnet mail.formulaforce.net 25
(reply) 220 mclaren.formulaforce.net ESMTP Sendmail 8.11.2/8.11.2; Tue, 9 Apr 2002 19:23:00 +0200
(command)helo planet.nl
(replay)250 mclaren.formulaforce.net Hello ip503cf40c.speed.planet.nl [80.60.244.12], pleased to meet you
mail is dus eigenlijk mclaren, en ook www (het ip-adres van de machines is hetzelfde). Volgens mij neemt sendmail de primaire naam aan (de A records in DNS), waarschijnlijk is dit te veranderen in de /etc/mail/sendmail.cf. Als je hier meer over weet zou ik het ook graag weten...
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
Bedoelen jullie dit?
define(`confDOMAIN_NAME',`team.auto.net')
(moet in je sendmail.mc file)
define(`confDOMAIN_NAME',`team.auto.net')
(moet in je sendmail.mc file)
dan kan je dus als volgt oplossen in /etc/sendmail.cf
# my official domain name
# ... define this only if sendmail cannot automatically determine your domain
Djmclaren.formulaforce.net
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
Ik heb in me logfile ook deze meldingen staan. wie weet wat ze betekenen en hoe ik ze kan oplossen
code:
1
2
| NOQUEUE: mclaren.formulaforce.net [192.168.20.1] did not issue MAIL/EXPN/VRFY/ETRN during connection to Daemon0 |
Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
Pagina: 1