Laptop, TV-out & sound uit?

Pagina: 1
Acties:

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik beschik over een laptop met een ATI Mobility-P videokaart, die oa over een video uit via een composiet aansluiting beschikt.

Ik wil nu beeld en geluid via mijn TV weer gaan geven. Zijn er speciale PC-cards die dit kunnen (tv & sound uit?) of zijn er bepaalde kabels die dit kunnen?

Gr,

Martijn

Verwijderd

Je hebt ook vast wel een geluidsuitgang op je laptop zitten als er een geluidskaartje inzit....

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Waarom dat? Zo'n box heje volgens mij echt niet nodig (tenminste... voor zover ik begrijp wat je bedoelt)

Gewoon een stereo-audio-kabel en een videokabel (composiet) is genoeg

Check [topic=312254/1/25]

edit:

owja... ik gebruik inderdaad gewoon m'n koptelefoonuitgang
Maar je kan natuurlijk gaan denken aan de SB Auxidigy (of hoe heet dat ding) :9~

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Als je een E500 van Compaq heb kan je gewoon de audio out connector gebruiken. Ik kan mij ook niet voorstellen dat een laptop geen audio out heeft.

Meh ...

• Kamikazi
  • Niet online
Domme }:O die ik ook ben... of course heeft die laptop ook een audio uit...

Ma goe... en als ik dat nu via een SCART aansluiting op me TV wil stoppen?

Want de audio uit is geen composiet aansluiting natuurlijk |:(

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 09 april 2002 17:31 schreef Kamikazi het volgende:
Domme }:O die ik ook ben... of course heeft die laptop ook een audio uit...

Ma goe... en als ik dat nu via een SCART aansluiting op me TV wil stoppen?

Want de audio uit is geen composiet aansluiting natuurlijk |:(
Op dinsdag 09 april 2002 16:55 schreef wfvn het volgende:
Check [topic=312254/1/25]

• Kamikazi
  • Niet online
In de FAQ kan ik ook niet vinden wat ik zoek, dat gaat vooral over S-VIDEO uitgangen, terwijl ik dat juist niet heb.

Ik ga maar eens op zoek naar shops die kabel voor tv's verkopen.... :'(

Verwijderd

Je geluidsuitgang op je laptop is 3.5mm jack. Je koopt dus een kabel van 3.5mm jack naar 2x tulp. Verder een compositekabel van laptop naar tv, in totaal heb je dan dus 3 aansluitingen nodig in je tv.
Je zal misschien aan de voorkant van je tv zo'n aansluiting hebben (3x dus) maar wellicht alleen een SCART aansluiting aan de achterkant. Koop in dat geval een SCART-converter (te vinden in de FAQ :P) en sluit daar je kabels op aan.... en klaar is Kamikazi. :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het is heel simpel.. ga naar een audio/electronicazaak en haal een scart blokje met video en audio in (kost 5/6 euro). Vervolgens moet je nog 2 kabels hebben; 1 voor audio (stereo) en 1 voor video.. voor video kun je gewoon net zo'n kabel kopen als je ook voor audio gebruikt (je gebruikt dan maar 1 kleur). Dan moet je nog een kabeltje hebben met een walkmanplug om in je laptop te doen.

Dus:

1 scart blokje video/audio in
2 standaard tulp audio verlengkabels (male-male)
1 walkmanplug -> female tulp kabeltje

• Kamikazi
  • Niet online
Yeppa dank allemaal!! :)

• Kamikazi
  • Niet online
Alles gekocht, alles aangesloten, en ja hoor... het beeld is zwart/wit...

De FAQ bood geen oplossing (ik gebruik geen S-VHS aansluiting maar de composiet)....

Wat nu?! :'(

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op woensdag 10 april 2002 18:19 schreef Kamikazi het volgende:
Alles gekocht, alles aangesloten, en ja hoor... het beeld is zwart/wit...

De FAQ bood geen oplossing (ik gebruik geen S-VHS aansluiting maar de composiet)....

Wat nu?! :'(
Geen S-VHS... Komt er wel PAL beeld uit je laptop??? De meeste huidige tv's kunnen wel het aantal Herz van NTSC aan, maar geven bij composiet beeld de kleuren niet weer... Zoek dus ff op of je ergens bij de TV-Out instelling PAL kan instellen ipv NTSC...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Kamikazi
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 18:22 schreef Banzi het volgende:

Geen S-VHS... Komt er wel PAL beeld uit je laptop??? De meeste huidige tv's kunnen wel het aantal Herz van NTSC aan, maar geven bij composiet beeld de kleuren niet weer... Zoek dus ff op of je ergens bij de TV-Out instelling PAL kan instellen ipv NTSC...
ATI Mobility-P... en nergens een PAL/NTSC instelling te vinden...
Pagina: 1