Toon posts:

[schema] Het bijbelschema voor App/Web Developers

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ik heb vandaag een schema gebouwd voor iedereen die te maken heeft met het ontwikkelen van en werken aan interactieve producties voor zowel het web als op software gebied.

Wat ik wil doen, is al jullie visies en ideeen, op en aanmerkingen verwerken in dit schema.. ZOdat er op het eind een compleet schema staat wat gewoon erg volledig is, en als leidraad kan fungeren voor ontwikkelaars.

Ik heb het met toestemming van de bron mogen digitaliseren voor strict educatief gebruik.
Ik heb het voor het gemak, maar even gepost op een domein, dat ik wel beheer, maar verder toch niks mee doe.

Ik zou graag jullie meningen willen horen...

Barst maar los. Wat vinden jullie ervan?

Het is ZEKER GEEN SPAM, et is enkel onder het motto; "Sharing knowledge", geplaatst op mijn domeinnaam. Zonder verdere reclame of wat dan ook.

http://www.marc.nl

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 19:35
zozo, ziet er netjes uit. Tsja....wat zou ik hier nu aan moeten toevoegen. Ziet er best volledig uit.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is een runtime fout opgetreden.
Wilt u beginnen met de foutopsporing?

Regel: 2
Fout: Toegang geweigerd.

[Ja] [Nee]

maar verder heel netjes hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 16:44 schreef |HunterPro| het volgende:
Er is een runtime fout opgetreden.
Wilt u beginnen met de foutopsporing?

Regel: 2
Fout: Toegang geweigerd.

[Ja] [Nee]

maar verder heel netjes hoor :)
Opgelost :)

• HunterPro
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 16:45 schreef drLiter het volgende:

[..]

Opgelost :)
idd, netjes :)

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

snap der niks van
Alleen voor educatieve doeleinden - Edulink, 1999
:P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 16:48 schreef Bosmonster het volgende:
snap der niks van
dit is het proces dat je doorloopt om te komen tot een geslaagde ontwikkeling van het project... :)

In de zin van, wat zijn de deliverables, wat moet je verwachten, waar moet je rekening mee houden etc...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 16:48 schreef Bosmonster het volgende:
snap der niks van
[..]

:P
ja dus copy paste publiceer in boek, en verkoop boek, mag niet :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tis niet dat ik het principe niet snap.. snap het diagram niet.. Wat loopt parallel, wat sequentieel. Wat zijn de afhankelijkheden etc..

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? heeft ff gekeken.

Ziet er netjes uit, maar het leuke is van zulke schema's is dat de praktijk en theorie toch nog altijd van elkaar verschillen. Ik heb genoeg schema's en methodieken mogen lezen bij Managment en Organisatie en die zijn allemaal zeer uitgebreid. Het kan _elk_ zo zijn dat voor _ieder_ project, is het nu web, multimedia of software-ontwikkeling een ultiem schema/methodiek kan worden ontwikkeld waarmee alles kan worden uitgevoerd. Dat kan gewoon niet uitvoerbaar en is IMO onrealistisch. Ik kan nu een lange ode gaan afsteken over voorbeelden van gedoemde projecten, maar dat is niet relevant hier.

just my € 0,02 :)

"You're only as good, as what you did last week."

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmmm... waar heb ik die nou eerder gezien?!

* XangadiX denkt eens diep na ;)

ik sluit me trouwens helemaal bij O when aan, dat geen enkel scheme ieder project zal dekken, en dat er altijd uitzonderingen zijn, maar voor het maken van een plenning is het altijd handig idd... maar terugdenkend aan een zeker project blijkt dat dit schema ook niet helemaal klopte, het was wel handig om erbij te hebben

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 16:53 schreef XangadiX het volgende:

hehe, ik denk digitaliseer et maar ... Dit schema wil ik behandelen voor me thesis... Op en aanmerkingen op alle fronten zijn dat welcome imho :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 09 april 2002 16:53 schreef oh,when? het volgende:
* oh,when? heeft ff gekeken.

Ziet er netjes uit, maar het leuke is van zulke schema's is dat de praktijk en theorie toch nog altijd van elkaar verschillen. Ik heb genoeg schema's en methodieken mogen lezen bij Managment en Organisatie en die zijn allemaal zeer uitgebreid. Het kan _elk_ zo zijn dat voor _ieder_ project, is het nu web, multimedia of software-ontwikkeling een ultiem schema/methodiek kan worden ontwikkeld waarmee alles kan worden uitgevoerd. Dat kan gewoon niet uitvoerbaar en is IMO onrealistisch. Ik kan nu een lange ode gaan afsteken over voorbeelden van gedoemde projecten, maar dat is niet relevant hier.

just my € 0,02 :)
True.. maar dat komt imho door de absurde gedetailleerdheid van dit model. Dit beschrijft geen methodiek meer.

Voor ieder project kun je dezelfde standaard methodiek gebruiken, wat betreft FC/FO/TO, afspraken, noem maar op. Sterker nog.. tis bjina onwerkbaar als je het niet doet (daar zijn wji hier nu wel achter).

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 09 april 2002 16:57 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

True.. maar dat komt imho door de absurde gedetailleerdheid van dit model. Dit beschrijft geen methodiek meer.
Opmerkelijk ook is dat de topicstarter vandaag nog een topic heeft gestart. Hierin word gevraagd om geschikte literatuur over procesbeheersing en procesmethodieken. En nog geen paar uur later een post over het 'ultieme' bijbelschema voor application en webdevelopment. Gaat daar niet nog een uitgebreid onderzoek aan vooraf?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 17:00 schreef oh,when? het volgende:

[..]

Opmerkelijk ook is dat de topicstarter vandaag nog een topic heeft gestart. Hierin word gevraagd om geschikte literatuur over procesbeheersing en procesmethodieken. En nog geen paar uur later een post over het 'ultieme' bijbelschema voor application en webdevelopment. Gaat daar niet nog een uitgebreid onderzoek aan vooraf?
Juist,

ZOals ik al beschreef in een eerdere post owen, gebruik ik al dit materiaal voor mijn Thesis.

Bedoeling in die thesis is dat ik bepaalde methodieken behandel, analyseer verwerk en probeer toe te passen in theoretische vorm.
Voor en nadelen, dienen hier dus in voor te komen, en een visie uit de praktijk.

Wat de bedoeling is van dit schema, is dat ik dit prolongeer als Het schema, dat alles overbodig maakt.

Wat ik dan vervolgens probeer te bewerkstelligen is dat jullie argumenten voor en tegen posten, en jullie visie uit vanuit de praktijk. Met als gevolg dat ik dus een een 'leuke test' heb uit de praktijk in hoeverre het allemaal wel klopt, dit schema.

Wat dus weer bronmateriaal voor mijn thesis kan zijn, snap je?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Vreemde gasten die van de uni...

Je kan ook ff een bedrijf bellen en een afspraakje maken.. kunnen ze je alles vertellen over de praktijk. Staat ook een stuk leuker in je thesis dan dat je je info van een bboard hebt..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 17:07 schreef Bosmonster het volgende:
Vreemde gasten die van de uni...

Je kan ook ff een bedrijf bellen en een afspraakje maken.. kunnen ze je alles vertellen over de praktijk. Staat ook een stuk leuker in je thesis dan dat je je info van een bboard hebt..
Juist maar dit is wle een goeie manier om uit te zoeken hoe mensen uit vrschillende vakgebieden reageren.

En over mensen uit het vakgebied, interviews is ook deel van me thesis, maak je niet druk :+

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 16:53 schreef XangadiX het volgende:

ik sluit me trouwens helemaal bij O when aan, dat geen enkel scheme ieder project zal dekken, en dat er altijd uitzonderingen zijn, maar voor het maken van een plenning is het altijd handig idd... maar terugdenkend aan een zeker project blijkt dat dit schema ook niet helemaal klopte, het was wel handig om erbij te hebben
Elementen als?

Verwijderd

Bedankt Marc! Zulke dingen vind ik interessant!

Een idee: hoe vind je het als er ook een leuke printable versie verkrijgbaar is, die bijvoorbeeld in Quark is opgemaakt, en die op verschillende A4's past? Maar ik vind het een leuke initiatief!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 20:41 schreef Cool_Duck het volgende:
Bedankt Marc! Zulke dingen vind ik interessant!

Een idee: hoe vind je het als er ook een leuke printable versie verkrijgbaar is, die bijvoorbeeld in Quark is opgemaakt, en die op verschillende A4's past? Maar ik vind het een leuke initiatief!
Gaan we tutoyeren :)

heheheh, maar als je meer dingen hebt, waarvan jij denkt, sharing knowledge... post ahead!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 09 april 2002 20:41 schreef Cool_Duck het volgende:
ik geef de voorkeur aan pdf.

[spam]

[url="http://www.macaw.nl/xq/aspx/id.880/doctyperef.1/qx/ShowDocument.aspx"]de methodiek van * DeFeCt 's baas.[/url]

[/spam]

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Als er hier mensen zijn die dit schema in PDF willen hebben gaat uw gang :)

Hij staat online, nog wel een paar typfoutjes, dus die zal je er dan nog even uit moeten halen... maar mocht et mooi geworden zijn dan kunt u het posten in deze thread :D

Ctrl-p naar PDF writer werkt niet echt relaxed (et is zwart :) ).

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 21:50 schreef DeFeCt het volgende:
[spam]
[url="http://www.macaw.nl/xq/aspx/id.880/doctyperef.1/qx/ShowDocument.aspx"]de methodiek van * DeFeCt 's baas.[/url]
[/spam]
Interessante info. Moet ik me wat meer in verdiepen.

[semi-behulpzaam]De laatste entry in jullie portfolio is van ruim een jaar geleden...klopt dat?[/semi-behulpzaam]
Macaw Portfolio

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 12:43 schreef willem169 het volgende:

[..]

404
Hier toch echt niet :?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
drLiter:
Hier toch echt niet :?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/marc.nl.gif

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij werkt bij iedereen verder wel... :?

Probeer anders eens http://www.squaremedia.nl/marc...
Mogelijkerwijs zit je cache nog vol?

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 23:13
Is het niet een beetje laat om pas bij de implementatie te gaan denken over de marketing? Hoe wordt marketing hier trouwens bedoeld? Als het aanprijzen van je produkt of hoe je een produkt in de markt plaatst?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 10 april 2002 16:13 schreef Dash2in1 het volgende:
Is het niet een beetje laat om pas bij de implementatie te gaan denken over de marketing? Hoe wordt marketing hier trouwens bedoeld? Als het aanprijzen van je produkt of hoe je een produkt in de markt plaatst?
Dat bedoelde ik met onduidelijke volgorde.. Lijkt me sterk, marketing is juist een van de eerste dingen die je wilt gaan bekijken.. Wat wil je nu eigenlijk met de site?

Verwijderd

Ik vind het een goed volledig schema misschien af en toe iets te gedetailleerd, iets dat in de praktijk niet altijd wil werken vanwege onvoorziene omstandigheden.

Het neigt enigszins naar ITIL toe. Zeer processmatig/systematisch een project afhandelen en bij deze veranderingen/projecten er zorg voor dragen dat er zo weinig mogelijk impact is op de overig lopende projecten.

netjes zeer netjes.

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 16:19 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik met onduidelijke volgorde.. Lijkt me sterk, marketing is juist een van de eerste dingen die je wilt gaan bekijken.. Wat wil je nu eigenlijk met de site?
Marketing is niet 1 van de eerste dingen althans niet altijd, vaak word er na een implementatie pas aan de hand van een tussentijdse evaluatie aan de hand van KPI's (Key performance indicators) aan de juiste marketing van een product geschaafd. Je moet ook duidelijk je live-test, test, en developers omgevingen gescheiden houden en daadwerkelijk marketing toepassen waar het nodig word.

Kijk hebben we het over een blik soep dan vereist marketing al gauw de aandacht(grote groep potentiele klanten) maar hebben we het bijvoorbeeld over het uitrollen van een nieuwe applicatie binnen een bedrijf of een update van services dan ken je je doelgroep/klant eigenlijk al en is er bij het ontwikkelen al een groot deel gewijd aan de eisen van de klant.

just my 0.2 $

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 16:19 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik met onduidelijke volgorde.. Lijkt me sterk, marketing is juist een van de eerste dingen die je wilt gaan bekijken..
Is het niet zo dat marketing niet altijd gedaan hoeft te worden door het ontwikkel buro.... je hebt zogenaamde marketing buro's?
Wat wil je nu eigenlijk met de site?
Discussies uitlokken zoals deze, en footage krijgen voor me thesis, alsmede spanningspunten vinden, om te kunnen behandelen....

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 10 april 2002 12:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Interessante info. Moet ik me wat meer in verdiepen.
Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel :)
Op woensdag 10 april 2002 12:34 schreef Blues het volgende:
[semi-behulpzaam]De laatste entry in jullie portfolio is van ruim een jaar geleden...klopt dat?[/semi-behulpzaam]
Macaw Portfolio
Nee we hebben toch echt nog wel het eea geproduceerd, zal marketing eens aan de haren trekken :)

tnx.

Flickr

Verwijderd

Jezus, zit jij soms op het HKU ofzo ... in de twee jaar dat ik op die school zit nu, hoor ik niets anders dan deze shit .... arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 10:49 schreef PatrickPietens het volgende:
Jezus, zit jij soms op het HKU ofzo ... in de twee jaar dat ik op die school zit nu, hoor ik niets anders dan deze shit .... arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :? ;)
Hehehehe, nou ik stap zo op de trein richting me faculteit idd :)

Dus ja :D

Verwijderd

Nog iemand die gedoemd is :P

Er lopen een boel HKU'ers hier rond op tweakers.net! kewl! Je zit in het laatste jaar neem ik aan, kun je niet even wat verslagen en zooi naar mij toe mailen :P ... hehehe ... succes met je thesis, en de rest wat je nog moet doen!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 11 april 2002 11:02 schreef PatrickPietens het volgende:

Er lopen een boel HKU'ers hier rond op tweakers.net!...
HKU'ers..dat zijn toch die nerds die niets anders dan over computers kunnen praten, terwijl ik rustig probeer een boek te lezen in de trein van utrecht cs naar hilversum noord?

>:) ;) :P

• Dash2in1
Op woensdag 10 april 2002 16:34 schreef Novell het volgende:

[..]

Marketing is niet 1 van de eerste dingen althans niet altijd, vaak word er na een implementatie pas aan de hand van een tussentijdse evaluatie aan de hand van KPI's (Key performance indicators) aan de juiste marketing van een product geschaafd. Je moet ook duidelijk je live-test, test, en developers omgevingen gescheiden houden en daadwerkelijk marketing toepassen waar het nodig word.

Kijk hebben we het over een blik soep dan vereist marketing al gauw de aandacht(grote groep potentiele klanten) maar hebben we het bijvoorbeeld over het uitrollen van een nieuwe applicatie binnen een bedrijf of een update van services dan ken je je doelgroep/klant eigenlijk al en is er bij het ontwikkelen al een groot deel gewijd aan de eisen van de klant.
Ik ben het met je eens dat op kleine schaal marketing niet een van de speerpunten in een vroeg stadium van het ontwikkelproces zal zijn. Echter, bij grotere (interne) projecten lijkt het me zeer zeker verstandig om eerst uit te zoeken waar je enig (concurrerend) voordeel uit kan putten.
Omdat dit een raamwerk is, zou het toch gebruikt moeten kunnen worden voor de ook wat grotere projecten.

Als je marketing bedoelt in de zin van reclame etc, dan is het imho inderdaad vaak zo dat je niet iets gaat adverteren voordat het er is.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 11:12 schreef oh,when? het volgende:

[..]

HKU'ers..dat zijn toch die nerds die niets anders dan over computers kunnen praten, terwijl ik rustig probeer een boek te lezen in de trein van utrecht cs naar hilversum noord?

nee, dat is er slechts 1, die ook op tweakers zit :D
Op donderdag 11 april 2002 11:02 schreef PatrickPietens het volgende:
Er lopen een boel HKU'ers hier rond op tweakers.net! kewl! Je zit in het laatste jaar neem ik aan, kun je niet even wat verslagen en zooi naar mij toe mailen :P ... hehehe ... succes met je thesis, en de rest wat je nog moet doen!
Komt omdat Femme ook ex HKU'er is.... :P

En nee ik stuur geen verslagen, doe dat lekker zelf maar, hehehe... en ja idd thesis jaar... zoals je al in versgillende threads heb kunnen lezen ...
Op donderdag 11 april 2002 11:34 schreef Dash2in1 het volgende:

[..]

Als je marketing bedoelt in de zin van reclame etc, dan is het imho inderdaad vaak zo dat je niet iets gaat adverteren voordat het er is.
Idd marketing en marketing, et is een relatief begrip.
Vind ik wel eigelijk in het schema, dat er wel een degelijke legenda moet bijkomen, als het gaat om begrip gebruik en dergelijke. Dit zou in principe stap twee kunnen zijn...

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 11:34 schreef Dash2in1 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat op kleine schaal marketing niet een van de speerpunten in een vroeg stadium van het ontwikkelproces zal zijn. Echter, bij grotere (interne) projecten lijkt het me zeer zeker verstandig om eerst uit te zoeken waar je enig (concurrerend) voordeel uit kan putten.

Vaak word een dergelijk project opgezet na een rfc (request for change), deze request komt vaak voor uit de klantenomgeving, in dat geval is een dergelijk groot opgezet project niet overgevoelig of onderhevig voor marketing omdat het product al was aangevraagd door de klant in de eerste plaats.

Word het product ook nog eens door 3rd parties of externe medewerkers gebruikt dan word het inderdaad belangrijk je marketing aan te scherpen of zodanig het produkt in zijn developmentstadia (ja meervoud)aan te passen aan deze wensen.

Omdat dit een raamwerk is, zou het toch gebruikt moeten kunnen worden voor de ook wat grotere projecten.

Mee eens, bedoel je hiermee dat hij misschien de mate van detaillering aan moet passen???

Dit bedoelde ik inderdaad, het is een beetje brood aan de bakker verkopen wanneer je een product moet gaan aanprijzen wat in de eerste plaats al drijft op de aanvraag en wensen van je klant.

Dat plus het feit dat er vaak nog een evaluatie plaats vind na een daadwerkelijke rollout. Zeker in software design kun je dit soort procedures erg vaak tegenkomen.

• Dash2in1
Op donderdag 11 april 2002 15:27 schreef Novell het volgende + nog wat dingen waar ik het mee eens ben:
[..]

Mee eens, bedoel je hiermee dat hij misschien de mate van detaillering aan moet passen???
Dit was meer een vervolg op wat ik daarvoor had getiept en niet zozeer commentaar op de detaillering. Moet zeggen dat het er vrij uitgebreid uit ziet, maar ik stoor me niet aan de detaillering. Jij wellicht wel, zou het me best kunnen voorstellen nl?

Verwijderd

KIJK UIT LANG VERHAAL

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat processmatige gedetailleerdheid niet verkeerd is, maar je moet je er bewust van zijn dat een schema een totaal andere wending kan nemen met het oog op onvoorziene omstandigheden.

Een tussentijdse eval is leuk en handig maar stel nou dat het tijdens implementatie al op zijn bek gaat, loopbackplanning moet je toch altijd open houden niet te gedetailleerd, mede door budget,resources(humantair). Ik vind er niet veel van terug, maar misschien lees ik daar flink overheen.

Ik ga even hameren op softwaredesign als dat niet erg is.

Bij softwaredesign is het belangrijk dat het product zo volledig mogelijk word afgeleverd ,daar ben ik het mee eens en enige vorm van detaillering is ook zeker niet misplaatst.

Maar er moet dat stukje open speelgrond zijn waar eindgebruikers, en developers hun eigen ding kunnen doen om zo de kwaliteit van het product te verhogen. Want vergeet niet 1 vuistregel Niet iedere wijziging is een verbetering, maar elke verbetering is wel een wijziging.

Vaak kom je bij zulk gedetailleerde planningen ook een flink budget tegen dat alles heeft uitgewerkt tot in de puntjes maar toch net niet die ene onvoorziene omstandigheid in acht heeft genomen, namelijk de gebruiker zijn/haar speelgedrag.

Jaap van kamer 1 wil bijvoorbeeld wel dat zijn acces databaseje opstart met een dergelijk frontje/geluidje/beestje whatever maar tante sjors van kamertje 2 niet. Dit lijken hele kleine dingen maar die kom je eigenlijk pas tegen wanneer het product gebruikt wordt in een LIVE omgeving.

Er is namelijk bijna geen manier om gebruikersgedrag te simuleren, iedere gebruiker heeft zijn eigen ding en die speelruimte moet er zijn anders daalt je gebruikersvriendelijkheid als een gek en daarmee ook het gebruik van je applicatie.

CONCLUSIE

Detaillering is goed voor oppervlakkige gedeelten van een ontwikkelproces, baseline system configuration, application specs, doelgroep, communicatie met andere programma's, rollout, training/practicing/awareness van gebruikers etc. Maar wil je echt in detail treden moet je wachten tot de eerste gebruiker huilend aan de bel trekt.

CONCLUSIE

Verwijderd

Oh, When, ja dat zijn HKU'ers ... die gasten die 's morgens vroeg al over flash en premier en whatever praten ... en daar ben ik ook eentje van :P ... hehehe ...

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 17:04
Tipje voor die site... ik kreeg bijna nekkramp toen ik de meest linkse kolom moest lezen ;)... Verder kwel.. Als iedereen zich daaraan zou houden..

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Ik ga wel voor KISS (Keep It Simple Stupid) :+

Verwijderd

OMG gelukkig nog een combat missions kijker:)

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 12:11 schreef Novell het volgende:
OMG gelukkig nog een combat missions kijker:)
Ja echt geweldig :D .. Delta helemaal plannen, en Bravo.. "We do it according KISS" :D

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 11:12 schreef oh,when? het volgende:

[..]

oebie oebie

neen oh when. het zijn aardige meisjes die gewoon met een ochtendhumeur de spits/metro/goed boek lezen van amsterdam/weesp naar hilversum sportpark. en verder zo min mogelijk zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 16:52 schreef Lotte het volgende:

[..]

oebie oebie

neen oh when. het zijn aardige meisjes die gewoon met een ochtendhumeur de spits/metro/goed boek lezen van amsterdam/weesp naar hilversum sportpark. en verder zo min mogelijk zeggen.
Mite need 2 reconsider that >:)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:49

Nitai

Live the life you love.

Lijkt toch meer op IAD, maar then again, IAD is een verzameling van methodieken.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit et eigelijk met de bewoording van elementen, is dat een beetje duidelijk?

Zijn dit woorden die jullie ook tijdens een productie proces gebruiken?

Vergelijkbare benamingen die jullie er graag in willen zouden zien bijvoorbeeld?
Pagina: 1