hoe krijg ik 7 volt uit een molex zonder een weerstand te gebruiken? is toch: geel 12 | zwart gnd | zwart gnd | rood 5
???
/edit
ehh +12V - -5V = +7V ???
/edit
???
/edit
ehh +12V - -5V = +7V ???
/edit
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
Verwijderd
Logisch wat als je dat op je rekenmachine uitrekent krijg je ook 17+12V - -5V = +7V
[/quote
dat is 17
Plaatje niet werkenOp dinsdag 09 april 2002 17:03 schreef HBM het volgende:
schematisch
sorry plaatje viel iets te groot uit
...
en je vertrouwt niet al die 1000de modders die allemaal een fantastische baybus hebben die prima werkt?Op dinsdag 09 april 2002 17:55 schreef Bas_f het volgende:
Alleen jammer dat de spanning uit de 12V dan terugloopt de 5V in. Dat vinden niet alle voedingen even grappig, en dat is de reden waarom ik 't niet aansluit. Ik vertrouw 't voor geen meter.
blup
idd..Op dinsdag 09 april 2002 17:59 schreef eendje het volgende:
[..]
en je vertrouwt niet al die 1000de modders die allemaal een fantastische baybus hebben die prima werkt?
...
En als je daar nou eens een diode tussen hangt?Op dinsdag 09 april 2002 17:55 schreef Bas_f het volgende:
Alleen jammer dat de spanning uit de 12V dan terugloopt de 5V in. Dat vinden niet alle voedingen even grappig, en dat is de reden waarom ik 't niet aansluit. Ik vertrouw 't voor geen meter.
Dan werkt 't niet meer of heb je gewoon 12volt.Op dinsdag 09 april 2002 18:02 schreef brainball het volgende:
[..]
En als je daar nou eens een diode tussen hangt?
...
te kleine voeding?Op dinsdag 09 april 2002 18:04 schreef Herretje het volgende:
mijn voeding valt toch uit bij 3 van mijn 4 koelers als ik die zo aansluit
blup
Op dinsdag 09 april 2002 17:55 schreef Bas_f het volgende:
1
2
3
4
| ---------------|---o| Geel (+12v) +--------- +7 v ---------------|---o| Zwart (GND) | ---------------|---o| Zwart (GND) | ---------------|---o| Rood (+5v) +--------- 0v |
Dit topic is gesloten.
![]()