Toon posts:

Realtek chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren (en een enkele dame),

Ik heb een vraag over Realtek kaarten.
Ik ben op zoek naar kaarten met de 8029AS chipset erop, alleen.... ik heb geen merk!

Realtek zelf is geen merk, maar een chipset, dus daar heb ik weinig aan.

Welke fabrikant gebruikt deze chipnet nog??

Verwijderd

In Delft zit een winkeltje en dat heet A-Tembo, daar verkopen ze netwerkkaartjes met Realtek chippies.

Maar hoezo wil je perse die chip?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik deze gewoon wil gebruiken, een no-nonsense adapter.

Maar heb je ook een merk?

Verwijderd

Nou.. probeer eens TARGET. die kloon bouwer gebruikt van die dingen... en LevelOne nog zo'n kloonbouwer.. die moeten vast wel een kaartje hebben met die chip erop...

• Marcel van Veen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 17:07
Ehm, volgens mij is zo'n beetje elk netwerkkaartje (10/100 UTP) dat rond de 35 gulden kost, een Realtek.

Overigens, de RTL8029AS is al opgevolgd door de RTL8139, die ik hierboven beschrijf. Dat is dus wel een 10/100 UTP... Geen BNC/Coax

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
de trust Gamer Network kit heeft ook realtek 8029AS chips op de kaartjes... (als die set nog verkocht wordt...)

Verwijderd

Topicstarter
Target, die zocht ik dus!

Bedankt voor de replies :)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
hmm, pak dan gewoon de laatste van realtek... en niet zo'n oude

Verwijderd

Wij hebben hier ook een netwerkje.. zitten 3 pc's aan en 2 daarvan hebben een RTL8029 van Realtek en de host heeft een 8029(AS).. wij zijn niet echt tevreden met deze kaartjes.. het werkt wel, maar je moet er wel 2 dagen vrij voor nemen om ze compitabel te krijgen met elkaar... Maar ALS het werkt, werkt het best goed..

Maar over de conflicten nog maar te zwijgen :(

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
heb nergens last van. heb 2 realtek chippies (8029(AS) in 2 comps netwerk met internet sharing. nog nooit ook maar 1 probleem mee gehad werkt perfect.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik heb nu geen problemen meer met m'n Realtek 8029AS-kaarten (zitten er 3 in het LAN, verder nog 'n Compex RL2000 PCI). Bij mij had ik eerst flink last van collisions, maar dat bleek door de hub te komen. Het vage was dat het ook hielp om het bokkende werkstation op standaardspeed te draaien, maar dat vond ik beetje zonde. Owjah, voor de rest alvast, de slechte(?) hub was van Focus (zwart ding, 8 UTP-poorten, 1 BNC-poort), de hub die ik nu heb is van Eagle (Wit ding, 8 UTP-poorten + 1 UTP/uplink omschakelbaar).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bij mij werken ze btw ook niet echt super.. internetten via netwerk wil allemaal wel goed, maar file sharen gaat nog wel es fout. .als ik bijv. in netwerkomgeving wat door een andere PC zit te browsen slaat soms ineens de hele netwerkomgeving (dat venster) vast.. heb ik op beide PC's. Soms gaat het na 1 of 2 minuten weer over maar ook soms moet ik de hele PC resetten.. best irritant is dat.. ligt denk ik gewoon aan de goedkope kaartjes..
Pagina: 1