Koffermod airflow vraagje.

Pagina: 1
Acties:

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik ga ook koffermod maken!

Ik heb al een aardig koffertje gevonden bij de Karwei. Een zilverkleurige alleen de hogote is maar 12cm!
Nu is dit NET voldoende om me gpu kaart in me slot te laten maar het blokkeerd gelijk alle airflow.
Dus ik dacht hier aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1927647273

De PSU is van Zalman en is temp controlled dus geen stabiele outtake. De rest komt allemaal aan een fanbus te hangen (5V/Uit/12V of 7V/Uit/12V of 5V/12V voor cpu).

Ik heb nu meer lucht in dan uit (eigenlijk gelijk maar ik creer overdruk.) ik moet er dus een outtake bij doen... maar waar? Ik wil alle connectoren aan een kant hebbenen daarom zit me atx NIET door de koffer heen. Dat doe ik met verlengsnoertjes :D

Of is het een idee om de HD boven me mbo vast te maken, toch plaats zat onderaan (hier bovenaan).

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Er gewoon een gat inzagen aan de bovenkant en daar een 12cm koelertje inproppen als outtake.

• Oxi
Op dinsdag 09 april 2002 16:17 schreef Lomu het volgende:
Er gewoon een gat inzagen aan de bovenkant en daar een 12cm koelertje inproppen als outtake.
waar? de kant waar je nu opkijkt wordt de bovenkant.

• Vorkie
  • Niet online
wil je een Xp in je koffer douwen... wel goeie kooling maken ;) probeer gewoon in deksel bodem zijkant gaten voor fans te maken :)

Verwijderd

Of direct boven je cpu of boven waar nu mobo staat en dan hopen dat er genoeg lucht langs je videokaartje gaat.

• Oxi
dan die linkse intake en dan jouw intake gaan elkaar tegenwerken. ik bedoel de lucht wordt er niet effectief weer uitgezogen. zonder iets te koelen, daaronder ziet niet echt iets belangrijks. lege sloten vooral.

Verwijderd

Mij lijkt het wel leuk wanneer er eens een koffermod voorbij komt met accu..

Dan heb je eigenlijk gewoon een laptop...

Hmm.. waarom kopen jullie eigenlijk geen laptop??

beetje dwaas niet?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:58
en een extra outtake boven je HD's :?

• Oxi
Op dinsdag 09 april 2002 16:25 schreef polat het volgende:

Dan heb je eigenlijk gewoon een laptop...

Hmm.. waarom kopen jullie eigenlijk geen laptop??

beetje dwaas niet?
veel duurder voor minder systeem. bovendien is dit gewoon me desktop pc en gaat wel eens mee naar lans dan. bovendien heet dit TWEAKEN en dan niet de tweaken uit me sig.

edit: ik debenk net dat de ide connectoren hier links op het bord staan. vlak boven ram. niet handig met kabels.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 16:26 schreef Oxigun het volgende:

[..]

veel duurder voor minder systeem. bovendien is dit gewoon me desktop pc en gaat wel eens mee naar lans dan. bovendien heet dit TWEAKEN en dan niet de tweaken uit me sig.

edit: ik debenk net dat de ide connectoren hier links op het bord staan. vlak boven ram. niet handig met kabels.
okay open deur

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Wat jij wilt lijkt me heel erg moeilijk (aangezien hij ook maar net erin past :))

Ik heb ook een kofferMOD gemaakt (zie sig) en ik heb WEL alle aansluitingen aan 1 kant gedaan :9 Maar mijn koffer is wel iets hoger en als hij 'te warm' wordt, dan gaat mijn deksel open. Het heeft ook een andere reden dat hij open moet/kan, want er zit ook lichies in :) (ja, ik vind het zonde [en kwetsbaarder] als ik een plexie rand/window maak).

Ik zou eerst goed kijken en passen en meten voordat je je eerste gat erin zet. Dus alles eerst ff buiten je koffer proberen. Dat lijkt me wel een goed plan bij jouw. (spreek uit ervaring). Het geluk was bij mij dat het NET kon *D

Suc6

• Oxi
ik zit alleen een beetje met de airflow.

Voor ik de case uiteindelijk koop (blut zijn sucksorz, over 2 dagen me loon :P) meet ik alles nog een keer uit. Ik heb het nu ruim genomen. Hij is iets groter dan 12cm en mobo iets kleiner.
maar bedankt vor de hint :)

Verwijderd

zou je pics willen plaatsen van die koffer en hoe duur was hij?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Op dinsdag 09 april 2002 16:25 schreef polat het volgende:
Ken je die van guus flater, rijdende koffer, afstand bediend, vol met batterijen, heeft tevens opbergvakje voor tandenborstel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Oxi
Op dinsdag 09 april 2002 16:48 schreef _Robzilla_ het volgende:
zou je pics willen plaatsen van die koffer en hoe duur was hij?
ik moet em nog kopen. maar hij is €27.50 bij Karwei (tilburg Noord maar dat maakt niet uit).

De platen zjin niet van metaal, soort plastic met bobbeltjes erin. Ziet er wel aardig uit, ik kijk nog verder btw.

• Oxi
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1551906764

Wat vinden jullie dan van deze flow.
Hier zijn net als in het begin blauw=intake en rood=outtake.

In de psu zit een 80mm en de rest wordt denk ik 92mm or 120mm. (moet wel onderdruk komen)

dat rare zwarte geval is om alle stekkers aan dezelfde kant te krijgen.. fan komt met duct toch aan de buitenkant uit.

Verwijderd

hey die Oxigun!!! Ik zou boven je psu nog een fannetje zetten dan zuig je gelijk nog wat over je ide verzameling en heb je wat outake. Ik heb geen id of het zal werken watn ik heb een slecht voorstellings geheugen :P.

Succes

• Oxi
Op woensdag 10 april 2002 17:01 schreef Orion het volgende:
hey die Oxigun!!! Ik zou boven je psu nog een fannetje zetten dan zuig je gelijk nog wat over je ide verzameling en heb je wat outake. Ik heb geen id of het zal werken watn ik heb een slecht voorstellings geheugen :P.

Succes
Cornholio zei al dat ik er een 80mm outtake bij moest doen... toen ging ie weg :(
dit leek mij ook zo de beste oplossing.

Verwijderd

Waarom staat die voeding trouwens zo raar half midden in de kast? kan je toch wel ff tegen de kant zetten en dan mod je ff de 220V aansluiting eruit? zoals wat ik gedaan had [topic=458246] Die 220V haal je dan gewoon ff naar de andere kant...

• Oxi
Op woensdag 10 april 2002 17:56 schreef Hermanator het volgende:
Waarom staat die voeding trouwens zo raar half midden in de kast? kan je toch wel ff tegen de kant zetten en dan mod je ff de 220V aansluiting eruit? zoals wat ik gedaan had [topic=458246] Die 220V haal je dan gewoon ff naar de andere kant...
kan ook. (en niet zeuren dat garantie voor mietjes is) ik had me vorige voeding ook gemod totdat ie knalde.. Dat doe ik met deze duurdere liever niet. tenminste als het niet HOEFT dan doe ik het niet.. maar goed, ik moet denk ik toch de fanguard eruit dremelen....

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Op woensdag 10 april 2002 17:56 schreef Hermanator het volgende:
Die 220V aansluiting vind ik wel meevallen... Die van mij is tenminste helemaal naar de andere kant geMODded :P :9 8-)

Maar wat ik al eerder zei (of tikte eigenlijk): Probeer eerst ff buiten je koffer... Mijn geluk was gewoon dat m'n mamaplankje in de breedte volledig erin paste (dat was m'n bottleneck geweest ;)) En ik heb nog ruimte over :D Leuk voor andere decoraties >:)
Pagina: 1