Ik heb een discussie over de voors en tegens van html in email. Een klant van ons wil dit graag, maar ik zelf ben hier niet enthausiast over.
Wat vinden jullie?
Wat vinden jullie?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
welOp dinsdag 09 april 2002 16:42 schreef SpaGroen het volgende:
Eudora niet volgens mij...
Verwijderd
Werkt perfect in Eudora.Op dinsdag 09 april 2002 16:34 schreef Oogst het volgende:
Welke veel gebruikte programma's kunnen het niet aan dan? Hotmail kan het volgens mij wel, maar kunnen Yahoo en Eudora het aan?
Verwijderd
Verwijderd
En klant as in werkend in een bedrijf? Dan zou ik het wel doen, aangezien ze op dat soort plaatsen toch meestal Outlook gebruiken (die het aankan). Zelf vind ik het wel mooi, alleen is het zo verrot om m'n mail via WAP te lezen op die manier. Toch ff een filtjertje inbouwen oidOp dinsdag 09 april 2002 15:57 schreef SpaGroen het volgende:
Ik heb een discussie over de voors en tegens van html in email. Een klant van ons wil dit graag, maar ik zelf ben hier niet enthausiast over.
Wat vinden jullie?
Designer in hart en nierenOp dinsdag 09 april 2002 21:11 schreef Booster het volgende:
Zelf ben ik pro plaintext... Daarmee ontlast ik het internet.
Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Op dinsdag 09 april 2002 22:57 schreef Karp het volgende:
Designer in hart en nieren
En de HTML die Outlook (Express) genereert word je dan al helemaal niet vrolijk vanOp woensdag 10 april 2002 09:55 schreef Booster het volgende:
[..]
Ik gebruikte html in email zowiezo al nooit, en toen zag ik ook nog eens de cijfers over de hoeveelheid email per jaar die over deze aarbol heen en weer vliegt...
Echt verschrikkelijk, dus dan kun je het maar beter zo licht mogelijk maken.
Ja, en om het efficient te maken, zorgt Outlook ervoor dat er 2 of 3 versies verstuurd worden, namelijk 1x html, 1x plain en 1x MIME of iets in die richtingOp woensdag 10 april 2002 11:02 schreef Bosmonster het volgende:
En de HTML die Outlook (Express) genereert word je dan al helemaal niet vrolijk van
Dan heb je je security wel erg laag staan.Op woensdag 10 april 2002 11:06 schreef waxle het volgende:
Ik krijg de laatste tijd heel beel spam met automatische Pop-ups en fullscreens; hoogst irritant; je hoeft hem in Outlook maar te previewen en hij gooit de browser open.
Verwijderd
Verwijderd
Precies.. de enige die baat heeft dit soort troep is de adverteerder.Op woensdag 10 april 2002 15:18 schreef gplaisier het volgende:
Hallo,
Ik denk zeker dat HTML in een email belangrijk kan zijn.
Zelf moet ik een aantal keer per jaar een Nieuws brief per email verzenden, en denk dat als het plain text is dat het veel minder overkomt bij de klanten als HTML.
En natuurlijk ben ik he met Blues eens dat er niet zomaar emails gestuurd mogen worden, maar of je nou een HTML email krijgt of een plain text email die je niet wil!!! .:shit happens:.
Greetzzz;)
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
ik had het niet beter kunnen zeggen...Op dinsdag 09 april 2002 16:28 schreef PaNeL het volgende:
Ik vind het niet erg om ze te krijgen, ligt er natuurlijk ook aan wat de doelgroep is. Ik denk dat de jeugd er in het algemaan geen problemen mee heeft.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Verwijderd
Laat ze liever een linkje sturen naar desbetreffende pagina...Op maandag 15 april 2002 11:48 schreef Gordijnstok het volgende:
[...]
Sommige HTML mails zijn een genot om te lezen. Neckermann en Amazon zijn hier voorbeelden van. Dat vind ik lekkerder lezen dan de zoveelste emotieloze opsomming van headlines van webwereld/webdeveloper.com welke nu ook al toegevoegd zijn aan junk sender's list.
Verwijderd
Waarom een link als ik het direct wil lezenOp maandag 15 april 2002 12:03 schreef Bosmonster het volgende:
[..]
Laat ze liever een linkje sturen naar desbetreffende pagina...
Voor als je het NIET direct wilt lezenOp maandag 15 april 2002 12:08 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Waarom een link als ik het direct wil lezen![]()
Verwijderd
Vandaar dat HTML ook uit ASCII bestaatOp maandag 15 april 2002 12:09 schreef rs232 het volgende:
Anything that can't be written in ASCII isn't worth reading
Verwijderd
Verwijderd
Op dinsdag 09 april 2002 17:22 schreef stekkel het volgende:
De juiste manier om HTML email te versturen is via content-type multipart/alternative. Dit betekend dat je een een multipart MIME message maakt met een text/plain part en een text/html part.
Wanneer je e-mail client geen html ondersteund dan wordt het plain/text gedeelte weergegeven en anders het text/html gedeelte.
M.a.w. wanneer er op een correcte manier mail verstuurd wordt dan zou html mail geen probleem moeten zijn.
Problemen onstaan er pas wanneer je email-clients gebruikt die alleen het html gedeelte versturen en niet het "alternative" text/plain gedeelte.
Voor de rest zijn er risico's verbonden aan het accepteren van javascripts in html-mail.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()