Toon posts:

[OC] Veilig ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1511174686

Ik heb de Spire cooler (of orb achtige) cooler op een 100 lopen(Pasief) nu loopt ie 10mhz onderklokt (dus op 90mhz) nu heb ik de keuze om hem op 180 of 120 laten lopen (via chipset) is het wel veilig om die 80% extra pasief te doen of uberhaubt al te doen ? ik wil die cpu niet kwijt (enige cpu die nog loopt op dit bord)

En dan nog een vraagje welke loopt sneller?

een P100 @ 180/120 of een IBM Cyrix 150 @ 180

Verwijderd

Probeer het eerst met fan, en daarna zonder, je merkt het snel genoeg, en die pentium is sneller als die cyrix.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ligt er helemaal wat je er mee gaat doen, als je een beetje er mee gaat internetten enzo en in windows dan is die cyrix dus echt wel een stuk sneller, ook al loopt hij op een lagere snelheid. De pentium is weer stukken sneller bij oa spellen door de snellere FPU. FPU van cyrix is bagger :)

En die cyrix krijg je denk ik niet op 150, die dingen worden _WARM_. :(

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hooftzakelijk om MP3Tjes spelen soms ff msnén en files downloaden! dus is dan de Pentium of de Cyrix sneller ?

enne die Cyrix is al 150mhz

Verwijderd

Als je die P100 op 180 mhz aan het lopen krijgt ben je een knappe jonge :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 09 april 2002 15:51 schreef T-Mug het volgende:
een IBM Cyrix 150 @ 180
ik heb een IBM Cyrix 150 :)
Die draait nu op 190, met moeite.
Ding wordt _gloeiend_ heet, ik heb er een extra grote (voor de hogere k6-2's) heatsink op en die wordt echt erg heet, als mn fan uitvalt (dat had ik laatst perongeluk) begint het vrij snel te stinken. Maar goed, het kan dus. Ik heb wel een MMX versie van die cyrix. 6x86MX-model dus. Heb jij die ook? Dan is die namelijk wel sneller dan een MMX-loze Intel. Anders wordt ie er in de benchmarks keihard uitgelopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 18:50 schreef m-m het volgende:

[..]

ik heb een IBM Cyrix 150 :)
Die draait nu op 190, met moeite.
Ding wordt _gloeiend_ heet, ik heb er een extra grote (voor de hogere k6-2's) heatsink op en die wordt echt erg heet, als mn fan uitvalt (dat had ik laatst perongeluk) begint het vrij snel te stinken. Maar goed, het kan dus. Ik heb wel een MMX versie van die cyrix. 6x86MX-model dus. Heb jij die ook? Dan is die namelijk wel sneller dan een MMX-loze Intel. Anders wordt ie er in de benchmarks keihard uitgelopen.
Ik heb de niet mmx >:)(me haat mmx!) dus met 512cache toch ???

ik die P100 nu 1 uur stressed lopen en de heatsink word gewoon wat warm gewoon aanraakbaar!

/me Heeft een intel 60 door laten branden door hem op 180 te zetten (via chipset)

• m-m
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 09 april 2002 20:54 schreef T-Mug het volgende:

[..]

Ik heb de niet mmx >:)(me haat mmx!) dus met 512cache toch ???
scheelt toch enorm in snelheid, hoezo haten?
ik die P100 nu 1 uur stressed lopen en de heatsink word gewoon wat warm gewoon aanraakbaar!
:) :)
/me Heeft een intel 60 door laten branden door hem op 180 te zetten (via chipset)
Woei! Hoe rook dat? >:)

Verwijderd

Topicstarter

[...]
scheelt toch enorm in snelheid, hoezo haten?
[...]
:) :)
[...]
Woei! Hoe rook dat? >:)
1 gewoon mmx word warm vaak problemen mee gehad.
2. echt fijn! ;)
3. zeer lekker, ik vind het mooi als voedingen stuk branden (we hebben doorslag stoppen gekocht >:))dat doe ik met oude AT voedingen ;) >:)

• m-m
  • Niet online

m-m

1 gewoon mmx word warm vaak problemen mee gehad.
Hmmm Tsja, nooit echt veel van gemerkt maar zal idd betere koeling nodig hebben
2. echt fijn! ;)
en stabiel?
3. zeer lekker, ik vind het mooi als voedingen stuk branden (we hebben doorslag stoppen gekocht >:))dat doe ik met oude AT voedingen ;) >:)
>:)
Wel eens met een oude XT-voeding van 300 watt (die schijven trokken veel destijds!) zitten kortsluiten, als je de 5 volt kortsloot begon die draad helemaal te gloeien >:) Helaas heeft de voeding herhaaldelijk kortsluiten niet overleefd. :'(

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

ik heb zo;n alu sinkje op mijn p150@180 zitten :)

draait stabiel. HEeft genoeg aan de airflow van de voeding
Pagina: 1