Toon posts:

[Mac] IE/Netscape: site+plaatjes saven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MacOS 9.2.

Hoe kan ik in Internet Explorer 5 of Netscape 6.2 een pagina saven met de plaatjes erbij?

Als ik in IE Save As doe dan maaktie een soort shortcut ofzo en in Netscape slaat hij niet de plaatjes op.

Ik heb google al gebruikt. Als het niet kan; is er dan een ander programma voor de mac waarmee je pagina's met plaatjes kan saven ?

alvast bedankt.

Verwijderd

Je kunt in explorer gewoon save as.. kiezen, en dan kiezen voor save as web-archive.

Dan laad explorer alle onderdelen die je wilt bewaren van de pagina in. Kijk even bij "options" wat je wel en niet bewaard wil hebben, je kunt plaatjes en links e.d. daar "aan en uit" zetten.

Overigens heb ik zelf in explorer ook wel eens gehad dat ie het dan alsnog vertikt. Das naadje, maar probeer het dan maar eens met omniweb ofzo.

Verwijderd

IE maakt inderdaad een soort van snelkoppelingen... met netscape kun je ze wel gewoon opslaan (CTRL+klik) en dan Save Image as... dat werkt bij mij altijd perfect ?? (NS 4.7)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem als webarchive ge-saved maar dan maaktie van de pagina+plaatjes een IE-file ervan terwijl ik de html file wil en de gifs enzo....

en er zijn sites die in allemaal slices zijn, dan ga ik niet een uurtje lang al die slices zitten saven...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Hmmm MACOS, tja...

In IE kan het zoals beschreven, in Netscape kost het iets meer moeite (met de hand dus).

Ook bestaat er vast voor MACOS vast wel zoiets als Teleport Pro (Windows) of wget (linux/unix). Beide kunnen een site recursief downloaden (dus inclusief de plaatjes etc.)

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 15:58 schreef Amin het volgende:
Ik heb hem als webarchive ge-saved maar dan maaktie van de pagina+plaatjes een IE-file ervan terwijl ik de html file wil en de gifs enzo....

en er zijn sites die in allemaal slices zijn, dan ga ik niet een uurtje lang al die slices zitten saven...
Ik heb even geen mac bij de hand, anders had ik wel even kunnen kijken hoe we die IE-file weer kunnen ontleden. En mij staat ook ff geen proggie bij die dat kan.

Heel vroeger was er een proggie dat bakerstreet oid heette, daar zat wel een web-download functie in, maar dat was toen we nog met netscape 3.0 werkten allemaal Geen ideej of het nog bestaat en of het nog wel werkt onder 9.2

Verwijderd

ik heb nu ook even geen mac bij de hand, maar als het goed is staan alle plaatjes ook in de cache. Als je ze echt nodig hebt kijk je even bij de eigenschappen van het plaatje wat de naam is en die zoek je dan op in de cache.

Ik zal vanavond eens kijken of het ook makkelijker kan met IE (ik gebruik nl vooral Opera).

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

gewoon met wget doen (onder OS X) of met Web'dinges'
zoek maar op versiontracker.com naar 'web' en dan vind je iets als websucker, of wepspider oid.

werkt perfect.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
thanks allemaal..

helaas kan ik nog steeds geen kabelinternet via netwerk krijgen op macosx :(, maar macos9 laat me nooit in de steek ;).

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 14:32

TeeDee

CQB 241

dis misschien wat:

http://www.macorchard.com

en dan zoeken naar webgrabber

astenblaft ;)

crap = ook os x

maar ik meen mij te herinneren dat er ook zoiets was voor os 9.x

/edit:
hiero kan je alleen de images van een site downen:
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=8576&db=mac

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 14:32

TeeDee

CQB 241

Op donderdag 11 april 2002 17:31 schreef Amin het volgende:
helaas kan ik nog steeds geen kabelinternet via netwerk krijgen op macosx :(, maar macos9 laat me nooit in de steek ;).
je kan toch gewoon "natten" op os x?

http://www.macosx.org/nat0.html

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 11 april 2002 17:31 schreef Amin het volgende:
thanks allemaal..

Het is allemaal gewoon tcp/ip, moet gewoon werken hoor.

en waarom zou je moeten gaan natten als je zelf client bent?
Pagina: 1