Ik wil bestanden in mijn html-dir kunnen verplaatsen. Nu krijg ik regelmatig de foutmelding dat het bestand bezet is, omdat het net van te voren is aangeroepen vanuit een internetpagina. Omdat het alleen voor onderhoud/beheer nodig is en direct erna ook uit de database wordt verwijderd, wil het op dat moment geforceerd doorvoeren. Kan dat eigenlijk? Een verplaats-opdracht forceren? Ik kan er namelijk nergens iets over vinden.
nee, file is dan bezet. En omdat het geen 'copy', maar 'rename' is, moet file verwijderd worden tijdens het verplaatsen. En omdat file bezet is, mag ik hem niet verplaatsen.
Verwijderd
ik kan me d'r niks bij voorstellen.
Hoe probeer je te renamen dan? En wat is de foutmelding?
Hoe probeer je te renamen dan? En wat is de foutmelding?
En dan krijg je file in use ? Knap
Bij welke app als ik vragen mag ? want zover ik weet doet linux niet echt aan 'windows-like-file-in-use'-praktijken.
Maar je kan vast wel zien of een file locked is of niet en daar eventjes op wachten, em zelf locken, ermee goochelen en em unlocken.
Maar je kan vast wel zien of een file locked is of niet en daar eventjes op wachten, em zelf locken, ermee goochelen en em unlocken.
Verwijderd
Leuk met advisory locks...Grum: Maar je kan vast wel zien of een file locked is of niet en daar eventjes op wachten, em zelf locken, ermee goochelen en em unlocken.
Errormelding: Rename failed (Device or resource busy)
Apache/1.3.23
code:
1
| $succes1 = rename ("$path_src/$file", "$path_dest/$file"); |
Apache/1.3.23
Pagina: 1