Toon posts:

Kasten met plek voor 120mm fans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een Lite-On enclose FS020. Die heeft standaard ruimte voor 3 120mm fans. Ik ben benieuwd of er nog meer kast zijn die deze optie standaard hebben. 80mm fans zijn niet genoeg, te klein, te veel lawaai en te weinig airflow.

Ik loop al een hele tijd te zoeken naar een alumium case met voor 1 120mm fan en achter 2. Weet iemand of dit bestaat?

Verwijderd

ff off topic,
waar heb je die kast gekocht???
klinkt echt goed, 3 fans van 12 cm.
Heb zelf na veel boorwerk 1 fan van 12 cm kunnen plaatsen, en zelfs op 7 of 5 volt blazen die dingen retegoed :)

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Zelf maken met een dremel

Verwijderd

dat dremelen gaat bij mijn case niet op, gewoon geen ruimte om ergens een 12 cm fan tussen te duwen.
Mijn voeding komt al bijna tegen de achterkant van mijn cdrom, om maar eens wat te noemen.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:06
Heb je een zeker een midi-tower. Voor 3 120mm fans heb je toch wel een Big-Tower nodig denk ik zo.

edit:
In deze kastjes is daar wel ruimte voor >:)
http://www.chieftec.nl/Servers/Jumbo_File_Server/jumbo_file_server.asp

Verwijderd

Topicstarter
Shit, ik weet zo niet meer waar ik gekocht heb. Ik geloof chicon.

Hier een pic van me case. Ik wil dit dus maar dan in aluminium.

Afbeeldingslocatie: http://212.204.253.232/images/articals/2/5/case001.jpg

En ik wil dus een van aluminum, waar ik dus niet ga staan dremelen, maar het moet direct goed zijn. Uiteraard wordt er wel aan getweakt, rooster wegslijpen en fanguard er voor in de plaats.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vindt deze wel vet, alleen maar 80mm fans :( dat is dus niet genoeg. Ik moet er gewoon 120mm fans in hebben. Om nog precieser te zijn. Zoals ik het nu heb.

1 voor intake
1 achter ter hoogte van me CPU
1 achter ter hoogte van me Videokaart. Dus zoals ik het nu heb.

Maar dan van aluminum

Afbeeldingslocatie: http://www.wjasp.com.tw/upload/a0000010/en_US/prd_376.jpg

Waarom oh waarom heeft deze case dat niet ;(

Verwijderd

Yep, miditower, en wel deze:
http://www.aaarde.nl/catalog/images/product/task3004.jpg

Alleen deze foto is zeer misleidend, hij is veel kleiner dan hij lijkt. De onderste 2 5,25 bays heb je niets aan, een eventuele cdrom botst dan tegen je mobo.
en de koeling zit zo dicht tegen de bovenste cd rom dat er zelfs geen 8 cm koeler tussen past.

Beetje een miskoop dus eigenlijk... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Tja dan ga ik erop achteruit :) das niet de bedoeling.

Verwijderd

Ga je jouw eigen lite-on kast dan verkopen????
heb wel interesse :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 16:06 schreef thunderbird-1330 het volgende:
Ga je jouw eigen lite-on kast dan verkopen????
heb wel interesse :9~
:) Nee dat wordt me server case. Hmz ik denk dat ik voor die Lian-Li ga die is zooo mooi :9~

Verwijderd

jammer, heb trouwens een nederlandse shop gevonden, die lite-onkasten kosten nog 160 Euro, ff iets teveel voor mij nu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kick hm nog even, omdat ik toch wel heel graag wil weten of deze kasten bestaan. Aluminium met 2 out 120mm en 1 in 120mm.

Iemand?

Verwijderd

Heb even gekeken, maar de AVGS AL-61B heeft standaard 2 x 120 mm geinstalleerd.

Ook de coolermaster CS-ATC-310-SX / GX heeft er twee.

Kan er zo snel niet meer vinden, maar het zijn er in ieder geval niet erg veel. Het zijn volgens mij ook allemaal halve server kasten en best wel duur en waarschijnlijk niet in nederland te krijgen.

Veel succes met zoeken.

Verwijderd

Er staat bij OC Shop een Lian Li server tower met standard 5 120mm fans , is wel 1000€ met die hot-swap SCSI racks enzo :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OCM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

-> [forum=22]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 14:23 schreef real_raichu70 het volgende:
Er staat bij OC Shop een Lian Li server tower met standard 5 120mm fans , is wel 1000€ met die hot-swap SCSI racks enzo :)
Jah dat heb ik er dus niet voor over. Ik ben eigenlijk opzoek naar een case die vrijwel gelijk is aan die ik nu heb, alleen dan van aluminium en niet duurder dan €400.

[edit]
Hmz, ik heb die cases die julie hebben vermeldt even bekeken maar dat ik ook niet echt wat ik zoek.

Ik ga mijn verzoek even bijstellen. Als jullie kijken naar de kast die ik nu heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.liteonenclosure.com/images/fs020_2l.gif

Hier kun je goed zien waar ik mijn 120mm fans wil hebben. Welke aluminium case heeft op deze twee plekken plaats voor 120mm fans. Kan altijd de dremel erbij pakken. En mooi rubber erom leggen. Is die breedte bij die Lian-Li 70 bijvoorbeeld genoeg, ik kan geen info vinden op de site. Want volgens mij is de motherboard tray van die Lian Li een stuk binnen in de case zodat het niet past.

Verwijderd

ff een tip, loop de lokale computerwinkel eens binnen, het zal je verbazen wat zo'n computerboer vaak aan kasten heeft staan. Je kan er dan vaak in kijken en gelijk ff meten of alles past.
Pagina: 1