Toon posts:

[cm] inlaat voor en achter.. goed idee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als tijdelijke oplossing wil ik deze mod uitvoeren om mijn videokaart te koelen:

REDEN: meer koele lucht voor mijn geforce kaart

Ik wil achterin de kast tussen mijn videokaart en geluidskaart (2 lege slots) een opening maken en daar een buis plaatsen die de lucht leidt naar mijn 80mm fan op mijn geforce-kaart.

Dus de lucht gaat dan voor in met kast met een 80mm fan naar binnen en via een buis aan de achterkant lucht naar mijn geforce kaart.

tenslotte voert een 80mm fan bovenaan de lucht weer weg...

Er zijn natuurlijk betere oplossingen, maar zal ik hiermee koelere lucht op mijn geforce kaart krijgen?

Verwijderd

Dubbel topic :'(

edit: Het zal idd een beetje helpen, maar er zijn wel makkelijkere oplossingen zoals een slotfan van 10 €uro

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:23 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
Dubbel topic :'(
Heb het ook al gemeld!! SORRY!! :) |:( :)

Verwijderd

Waarom koop je dan niet zo'n slotcooler? Werkt best goed om de warme lucht van je GF weg te pompen en aangezien het toch maar tijdelijk is lijkt het me wel de makkelijkste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:25 schreef BananeKoning het volgende:
Waarom koop je dan niet zo'n slotcooler? Werkt best goed om de warme lucht van je GF weg te pompen en aangezien het toch maar tijdelijk is lijkt het me wel de makkelijkste oplossing.
Er zit al heatsinks op de core en op het geheugen, met daarop een 80mm fan... Maar ik ben bang dat mij kaart gewoonweg niet genoeg koele lucht krijgt! Tijdens gamen wil hij wel eens vastlopen!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 15:29 schreef Silverburst het volgende:

[..]

Er zit al heatsinks op de core en op het geheugen, met daarop een 80mm fan... Maar ik ben bang dat mij kaart gewoonweg niet genoeg koele lucht krijgt! Tijdens gamen wil hij wel eens vastlopen!
Waarschijnljk heb je hem gewoon te ver ge-oc-ed :P

Verwijderd

Als je toch al met een buis gaat prutsen:
voer die warmte dan meteen af, in plaats van koelere lucht er tegenaan te pompen.
De warmtebron is slechts enkele centimeters in't vierkant,
dus maak het probleem (=warmte) niet groter dan het nu is.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:34 schreef newcleus het volgende:
Als je toch al met een buis gaat prutsen:
voer die warmte dan meteen af, in plaats van koelere lucht er tegenaan te pompen.
De warmtebron is slechts enkele centimeters in't vierkant,
dus maak het probleem (=warmte) niet groter dan het nu is.
Hoezo afvoeren? :?
Pagina: 1