Toon posts:

Help bios herkent mijn 80gb maxtor niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht altijd dat ik een simpel hardeschijfje wel kon installeren, NIET dus!!!
Probeer een maxtor udma133 80gb (d740x volgens mij)
op een Abit lx6 aan de gang te krijgen,
maar hij wordt niet herkent in de bios ???
Heb al een bios update gedaan,
maar dit mocht niet baten.
Help tweakers jullie zijn mij laatste hoop

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:33
Heb je hem goed ingesteld, dus slave of master? Dat je dus niet 2 devices op dezelfde kabel op slave/master hebt staan.

There is no magic.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-04 11:28
Zet 'm ff op je IDE1 en dan op master...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:41 schreef The Will het volgende:
Heb je hem goed ingesteld, dus slave of master? Dat je dus niet 2 devices op dezelfde kabel op slave/master hebt staan.
jep jumpers etc staan goed heb hem op cs en op master
(want dat is ie) geprobeert hielp niet
bedankt voor je reply trouwens

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-04 11:28
Zit er meer op je IDE kabel ?
Werkt dat wel ?
Misschien ff andere IDE kabel proberen ?

Verwijderd

Ik weet niet of dit ook voor jou gaat werken, maar trek je master/slave jumper er eens helemaal uit. Ik heb wel eens vreemde dingen meegemaakt met Maxtor schijven. Zoals een 40 gig die als 32 werd herkend tot ik de jumper er helemaal uithaalde.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2

Lees dat is..

Als je bios de grootte niet aankan, dan komt het ook vaak voor dat je hdd helemaal niet herkend wordt.
Oplossing is dan om hem in te stellen als een hdd die wel herkend wordt (dus bijv. 8GB, of 32GB), en maxblast installeren.
(en verder nog een beetje spelen met de bios-instellingen zoals 32-bit adressering en dat soort zaken!)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:45 schreef 1Nismo1 het volgende:
Ik weet niet of dit ook voor jou gaat werken, maar trek je master/slave jumper er eens helemaal uit. Ik heb wel eens vreemde dingen meegemaakt met Maxtor schijven. Zoals een 40 gig die als 32 werd herkend tot ik de jumper er helemaal uithaalde.
Deze wordt helemaal niet herkent als ik hem op autodetect zegt krijg ik primary master [none]

Verwijderd

Inderdaad, jumper eraf halen als-ie de enige schijf is werkt meestal wel. Inderdaad een beetje dom

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-04 09:27
Heb je de utility disc van Maxtor geprobeerd?
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij een 40gb Maxtor drive. Na het draaien van de util-disc en het installeren van een klein progje op de MBR draaide die als een trein.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Weet niet precies hoe oud je MOBO is, maar misschien dat je de oplossing wel moet zoeken in een programmaatje van Maxtor, genaamd Maxblast.
Dit heft als het ware de 8 GB, 32 GB etc. grens op door als intermediair te fungeren tussen HD en computer.

Daarmee kan je je HD dus gewoon werkende krijgen, ook als je BIOS hem niet goed herkent. Lees op de Maxtor site maar voor meer info (of in de search functie)

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:46 schreef Twynn het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2

Lees dat is..

Als je bios de grootte niet aankan, dan komt het ook vaak voor dat je hdd helemaal niet herkend wordt.
Oplossing is dan om hem in te stellen als een hdd die wel herkend wordt (dus bijv. 8GB, of 32GB), en maxblast installeren.
(en verder nog een beetje spelen met de bios-instellingen zoals 32-bit adressering en dat soort zaken!)
Klinkt als de oplossing ga dit even proberen,
wist wel al dat maxblast bestond maar ik dacht dat
je bios dan eerst de schijf moest herkennen
Heel erg bedankt !

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
beetje off topic maar ik ben toch wel benieuwd.

Werkt dit dan ook met bijvoorbeeld een 8GB schijfje in een 486 wel fat16 geformateerd??

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01-2025
Ehm.... Ik weet niet hoe oud dat mobo van je is, maar kan het wezen dat je een bios update moet doen???
Wil misschien ook wel eens helpen om de barricade van de gigabytes te doorbreken.

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Verwijderd

heeft meneer/mevrouw het al geprobeerd zonder de jumper?

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
handmatig de gegevens in de bios invullen.
maxblast downloaden

talkin' is cheap, people follow like sheep

• SimonBenson
  • Laatst online: 12-04 21:59
Heeft iemand ooit een foutmelding gehad namens:
bios extensions support failed ???
Probleem is deze; Maxtor 60Gb 740 serie in PC, kabels en jumpers zitten goed, mobo is MS-6119-HW, zou de HD moeten herkennen volgens de site van MSI. Maar dan komt die foutmelding. Wat ook nog eens lullig is, de boot-sequence wil op de een of andere manier niet volgens de reeks a-cd-hd booten terwijl die wel zo is ingesteld.
Ik kan verder niet veel vertellen hierover, PC is van mijn baas, ik heb wat tijd over om z'n probleem te bekijken. Ik kom er echter met de info die ik heb niet echt goed uit...
Misschien jullie wel.. :?

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Op dinsdag 09 april 2002 15:53 schreef Loran het volgende:

Werkt dit dan ook met bijvoorbeeld een 8GB schijfje in een 486 wel fat16 geformateerd??
Yep ik heb zelfs een 15 GB schijf van IBM met een tooltje dat vergelijkbaar is met Maxblast in mijn 486 gehad. Werkt perfect!

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

werkt het nou al?!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Is het een pentium 1 mobo met ata 33 :? Want dan kun je het waarschijnlijk gaan vergeten :(. Die gaan maar tot 32 gig.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Kan ik aan mijn Asus k7v wel een 80 Gb schijf hangen? Heeft iemand daar ervaring mee?

Money for nothin' and your chicks for free

• SimonBenson
  • Laatst online: 12-04 21:59
Op woensdag 10 april 2002 15:19 schreef Termi het volgende:
Is het een pentium 1 mobo met ata 33 :? Want dan kun je het waarschijnlijk gaan vergeten :(. Die gaan maar tot 32 gig.
P2 mobo met een LX440 chippie heeft ook de 32 gig. barriere.. ;(
Echter kun je bv. een 40 gig zo instellen dat Windows 32Gb gebruikt en de rest je door Linux laat gebruiken. Zou mogelijk moeten zijn, is me thuis echter nog niet gelukt. Heb het ook nog niet echt geprobeerd moet ik echter eerlijkheidshalve zeggen.. ;)
Of iemand heeft me een loer gedraaid.. :?

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
Op dinsdag 09 april 2002 15:53 schreef Loran het volgende:

8GB met FAT16 geformateerd?
Dat kan toch helemaal niet!
FAT16 gaat toch maar tot 2GB.

Verwijderd

jem oet ff op de site van maxtor kijken www.maxtor.com

zoek daar naar een utilitie genaamd max..... ehhhh in iedergeval begint het met max. en staat bovenaan de lijst met utilities.

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 21:16 schreef Tweakerboy1986 het volgende:
jem oet ff op de site van maxtor kijken www.maxtor.com

zoek daar naar een utilitie genaamd max..... ehhhh in iedergeval begint het met max. en staat bovenaan de lijst met utilities.
Maxblast? :?
Pagina: 1