Verwijderd

Topicstarter
We zijn nog niet zo lang aangekomen in de digitale revolutie, maar wat wordt de volgende?

De digitale revolutie is op dit moment aan het "inburgeren" in onze samenleving maar echt "schokkende" dingen zullen er niet meer uitkomen (denk ik).

Ik zat van het weekend te denken wat de volgende zou kunnen worden. Ik kreeg het idee dat de volgende misschien wel eens de revolutie van de "instante informatieoverdracht" zou kunnen zijn. Ik bedoel dat (zo als je in de Matrix kan zien) je gewoon een stukje kennis naar die grijze massa kan "uploaden".

Wat zal dat een hoop veranderen. Iedereen weet alles, van breien tot aan de verste hoeken van de natuurkunde. Dus men verliest een manier om onderscheid te maken te opzichte van andere mensen. Misschien komen we dan wel van dat hele matrialistische af (hoop ik in ieder geval wel).

Heeft iemand anders hier nog een idee over?

Verwijderd

Ik denk dat als die technologie er is er wel een monopolie op komt dan bedoel ik dus dat er maar enkelen zijn die daar de beschikking over krijgen en we zullen dan nog niet eens weten wie waarschijnlijk ook, dan komen er weer van die protest marssen van lui die tege alles wat nieuw is maar moeten protesteren enz. enz. neej ik denk dat de volgende revolutie em in de lucht zit met name de ruimtevaart enzo.... met de jsf technoglogie verder gaan en er een soort ruimte jagers van maken, X-wings :)

Ik denk dat we de ruimte gaan ontdekken in verdere revolutionaire stadia.....misschien zelfs leven vinden ??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:19 schreef Upperscore het volgende:
Ik denk dat als die technologie er is er wel een monopolie op komt dan bedoel ik dus dat er maar enkelen zijn die daar de beschikking over krijgen....
Ja, daarover had ik nog niet nagedacht:)

Trouwens wat nog een een groot voordeel is, is dat je 8 jaar van je leven bespaard voor studie....

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik denk dat de volgende revolutie een terugval gaat worden. Terug naar de mens, weg van de techniek.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 15:48 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Ik denk dat de volgende revolutie een terugval gaat worden. Terug naar de mens, weg van de techniek.
Misschien maar niet voor de "rijke" landen die gaan gewoon lekker door met technologie enzo, er komen misschien wel meer mensen die zich het lot aantrekken van anderen maar niet zo dat we een revolutie terug vallen.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat toepasbare (koude) kernfusie vrij revolutionair zal zijn :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:36

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 09 april 2002 16:00 schreef Maiar het volgende:
Ook het commersiëel haalbaar zijn van warme kernfusie is al een revolutie op zich!

Maar waarom zou het perse met techniek te maken moeten hebben? Ik kan me best voorstellen dat binnen enkele decenia de machtsverhoudingen op de wereld sterk zullen veranderen. Dat zou ook redelijk revolutionair zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 16:00 schreef Maiar het volgende:
Ik vind het leuk dat je je idee geeft, maar ik ben geen einstein... wat is het? ;)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kernfusie is heel veel energie voor iedereen voor heel weinig. Ook weinig vervuiling.
Als men dan alle energie slurpende machientjes kan ombouwen dat ze daarmee aan de slag kunnen, vervalt het olie machtsgezever en is het misschien tijd om wat minder aan geld te denken maar aan welzijn op aarde.
Om dan te gaan irigeren in een woestijn kan dan misschien qua kosten wat reeler worden. En als we het allemaal wat beter hebben hoeven we ook niet zo`n ruzie te maken.
Enige waar ik bang voor ben is overbevolking.

• Nielsz
  • Niet online
Het tijdperk van "information. Anytime, anywhere" waar we nu in gaan rollen (mobiele telefoon's bestaan 'net', straks komt mobiel internet) vind ik anders ook een behoorlijke revolutie.

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 16:15 schreef Maiar het volgende:
Kernfusie is heel veel energie voor iedereen voor heel weinig. Ook weinig vervuiling.
Als men dan alle energie slurpende machientjes kan ombouwen dat ze daarmee aan de slag kunnen, vervalt het olie machtsgezever en is het misschien tijd om wat minder aan geld te denken maar aan welzijn op aarde.
Ik denk alleen niet dat Irak (e.d.) daar zo blij mee zal zijn. Het is het 'enige' waar ze geld mee kunnen verdienen. Als dat wegvalt, wat dan? Ik hou mijn hart vast dan.
redelijk offtopic

Verwijderd

De volgende revolutie is computational dynamics in de vorm van direct numerical simulation toegepast op biomechanika, quantumphysica...etcetera( :) )..de opkomst van hyper computers in de vorm van parallelle supercomputers en de ontwikkeling van de quantumcomputer zal leiden tot het kunnen simuleren van alle natuurverschijnselen waarmee wij bekend zijn, het simuleren van kanker, aids, het broeikaseffect etc...gaan we nog verder dan is er genoeg rekenkracht om de oplossing uit te rekenen.

..en daarna natuurlijk het koppelen van onze neurale netwerken aan digitale apparatuur

Verwijderd

Mobiel internet is al beperkt berijkbaar denk aan wap en aan de palmtops enz. En jah dat is ook een behoorlijke revolutie die nog flink zal groeien maar het is niet iets compleet nieuws, onder een revolutie versta is iets kompleet nieuws, iets ongekends, b.v. de ruimte verkennen op grote schaal, of een nieuwe wereld orde, of juist een oude die weer opleeft. Dat versta ik onder revolutie het kan natuurlijk wel jaren duren maar het is iets nieuws iets anders of vernieuwends.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 15:27 schreef Popi het volgende:

[..]

...

Trouwens wat nog een een groot voordeel is, is dat je 8 jaar van je leven bespaard voor studie....
Dan kan je die 8 jaar basisschool ook wel afschaffen, kan je 16 jaar besparen, zeker.. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Volgens mij gaan studies er dan gewoon anders uit zien (en korter zijn).

[edit]
Trouwens ff on-topic. Ik denk dat er niet zoiets als een volgende revolutie is. De revolutie gaat gewoon constant door. Wel zijn er belangrijke menselijke doorbraken. De volgende daarvan weet natuurlijk niemand, maar zal denk ik te maken hebben met de integratie van elektronica en biomassa, dat proces is trouwens al gestart.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 16:21 schreef Expander het volgende:

[..]

Dan kan je die 8 jaar basisschool ook wel afschaffen, kan je 16 jaar besparen, zeker.. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Volgens mij gaan studies er dan gewoon anders uit zien (en korter zijn).
En ik denk dat het niet eens tot onze beschikking zou komen want als iedereen alles weet is er geen onderscheid meer dan moet een dokter evenveel verdienen als een vuilnisman omdat de vuilnis man dan ook het werk van de dokter kan doen.

Er zouden dan maar een paar mensen alles weten en die zouden het uitbuiten...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:36

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 09 april 2002 16:20 schreef Bramiozo het volgende:
.....de ontwikkeling van de quantumcomputer zal leiden tot ........
Dat zal iig ook leiden tot het in 1 keer overboord gooien van alle encryptie methoden (ongeacht het aantal bits) :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 16:20 schreef Upperscore het volgende:
Mobiel internet is al beperkt berijkbaar denk aan wap en aan de palmtops enz. En jah dat is ook een behoorlijke revolutie die nog flink zal groeien maar het is niet iets compleet nieuws, onder een revolutie versta is iets kompleet nieuws, iets ongekends, b.v. de ruimte verkennen op grote schaal, of een nieuwe wereld orde, of juist een oude die weer opleeft. Dat versta ik onder revolutie het kan natuurlijk wel jaren duren maar het is iets nieuws iets anders of vernieuwends.
Jah, hoe lang? Hoe lang mag een revolutie erover doen om te beginnen? Is het (oa) KPN niet gelukt om in 3 jaar heel NL aan de mobiele telefoon te krijgen? behoorlijke revolutie. Het is net star trek. Je drukt op een knoppie en je hebt direct contact met de andere persoon!
Toch een complete revolutie dat je gewoon in je zwembroekje aan de rijn kan zitten en ondertussen kan communiceren met mensen in Australie?

Verwijderd

Ok het is een revolutie maar die is niet over 3 jaar gegaan daar zit een hele geschiedenis voor, ze wouden dit al toen de telefoon er net was maar de technologie was er nog niet, nu wel dus nu is het vanaf de jaren 80 al een beetje aant door dringen, het is alleen in de laatste 3 jaar misschien explosief toegenomen.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 16:24 schreef Upperscore het volgende:

[..]

En ik denk dat het niet eens tot onze beschikking zou komen want als iedereen alles weet is er geen onderscheid meer dan moet een dokter evenveel verdienen als een vuilnisman omdat de vuilnis man dan ook het werk van de dokter kan doen.

Er zouden dan maar een paar mensen alles weten en die zouden het uitbuiten...
als iedereen toch alles weet lijkt het me reëeler dat er een android word gebouwt om vuilnisman en zo te worden. Laat hem lopen op Cold fusion (of zelfs Nul-punts energie).

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 16:30 schreef Upperscore het volgende:
Ok het is een revolutie maar die is niet over 3 jaar gegaan daar zit een hele geschiedenis voor, ze wouden dit al toen de telefoon er net was maar de technologie was er nog niet, nu wel dus nu is het vanaf de jaren 80 al een beetje aant door dringen, het is alleen in de laatste 3 jaar misschien explosief toegenomen.
Dat is met elke revolutie ;)

Verwijderd

Ik bedoel dat (zo als je in de Matrix kan zien) je gewoon een stukje kennis naar die grijze massa kan "uploaden".
Je hersenen zijn geen computers die geheugen hebben waar je zomaar vanalles in op kan slaan. Je geheugen werkt voor een groot deel hardwarematig, de dingen die je onthoudt worden in de structuur van de hersenen zelf opgeslagen. Om dus zomaar iemand iets "uploaden" gaat niet, tenzij je chirurgisch ingrijpt. Maar dat ligt nog ver buiten ons bereik, en zal, ALS het ooit an uitgevonden wordt, iig niet de volgende "revolutie" zijn.

Verwijderd

Jah en dan via mobiele communicatie met internet en mobiele telefoon communiceren met andere vuilnis androids ? :)

En de mensen wat moeten die dan ??
Ik zou zeggen die de ruimte in sturen en planeten bewoonbaar maken :)

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 16:43 schreef Upperscore het volgende:
Jah en dan via mobiele communicatie met internet en mobiele telefoon communiceren met andere vuilnis androids ? :)

En de mensen wat moeten die dan ??
Ik zou zeggen die de ruimte in sturen en planeten bewoonbaar maken :)
Laten we eerst maar eens de planeet bewoonbaar maken voordat we andere gaan verpesten
/standaardantwoord denk ik

• PdeHoog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik denk dat de volgende revolutie niet zozeer betrekking heeft op informatie. Dat huidige "digitale revolutie" zal steeds verder groeien tot iedereen overal ter wereld op elk gewenst moment bij de gewenste informatie kan komen. De technieken daarvoor komen steeds meer in beeld.

Ik denk dat de volgende revolutie meer betrekking heeft op het langdurig verblijf in de ruimte. Er wordt steeds meer effort gestopt in onderzoek naar de mogelijkheden voor verblijf in de ruimte (denk aan het internationale ruimtestation). Tenslotte is de ruimte het grootste gebied wat nog nooit door bemande ruimtevaartuigen is verkend.

Een gevolg hiervan is, denk ik, dat er internationaal steeds meer zal worden samengewerkt met misschien wel ooit eens de kans dat er gewoon geen landen meer zijn (zou een hoop ellende besparen) (en ja, ik vind Star Trek leuk en nee, ik ben geen Trekkie :). Het ideaal wat daar geschetst wordt (wereldvrede en geen materialisme) is natuurlijk wel mooi).

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Ik denk dat de volgende echt grote revolutie Moleculaire Nano-Technologie gaat worden. Maar daarvoor zal wel een aantal kleine revoluties zijn. Nano-tech zal de wereld en de mensheid veranderen.

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 12:02

FCA

Het hele punt aan zo'n revolutie is dat het niet van tevoren te voorspellen valt. Dat de digitale revolutie zou plaatsvinden zag men eigenlijk pas in in de jaren tachtig. Daarvoor was het leuk speelgoed voor wetenschappers, en een paar freaks.

Maar speculeren is natuurlijk altijd leuk ;)

Ik zit zelf te gokken op nano-tubes van koolstof of iets dergelijks. Wat je daar allemaal niet mee kunt....

Verandert z'n sig te weinig.

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-01 14:13

Sogree

..::te huur::..

Deze is op tweakers geweest; vond het een heel interessante PDF'je

Beschrijft de "verwachte" ontwikkelingen in verschillende vakgebieden. Ook het stuk over dingen die de wereld bedreigen vond ik wel spannend ;)

http://www.btexact.com/white_papers/downloads/WP106.pdf

Verwijderd

Ik denk dat alle dingen die met communicatie/digitalisatie(:?) te maken hebben in het verlengde liggen van de digitale revolutie, dus geen nieuwe revolutie zijn/worden.
Een echte revolutie zou bijvoorbeeld het ontdekken van buitenaards leven zijn, en dan geen bacterien ofzo maar echt "marsmannetjes" die bij ons op de visite komen voor een bakkie leut B-).

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-01 22:16
Op dinsdag 09 april 2002 16:45 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Laten we eerst maar eens de planeet bewoonbaar maken voordat we andere gaan verpesten
/standaardantwoord denk ik
He nielz!! vieze icoon dief!! kan je zelf geen icoon maken??? vind 'k nie eg tof!!
Pagina: 1