Toon posts:

renegade host

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een dedicated renegade server op mijn PIII 733 draaien, maar ik kan niet connecten vanaf buiten mijn netwerk (internet dus)...

De oorzaak is zoals eerder genoemd, ons netwerk, hiermee wordt internet gedeelt door Winroute Pro. Nu is mijn vraag: Welk/welke poort/poorten moet ik mappen om mijn renegade server bereikbaar te maken ?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24
Ja hoor dat kunnen ze denk ik wel, maar lees eerst dit eens:
Uit de algemene FAQ - Basic Forum Survival Guide

• Wees ook geduldig. Niet elke vraag heeft altijd een makkelijk antwoord. Soms zul je maar 1 minuut op een antwoord hoeven te wachten en soms een paar uur tot een dag. Ga aub niet je eigen topic om de 10 minuten weer 'in het zicht krijgen' door er op te reply'en met iets als 'weet iemand het al?'. Mocht je na een dag geen antwoord hebben gehad mag je uiteraard wel door middel van een post je topic weer wat onder de aandacht brengen.
Edit: Dit sloeg dus op die reply die hier net stond ;)

There is no magic.

Verwijderd

Gokje. Dit is nl. van toepassing op Red Alert. Maar ik neem aan dat het niet kwaad kan die poorten eens te testen voor Renegade aangezien de techniek niet veranderd zal zijn ;) .
You will not be able to play Red Alert over WCHAT if you are behind a firewall or are connecting through a proxy server.

Proxy servers filter out UDP packets that the game uses to send packets between each of the machines.

We are not aware of any proxy server software that is out that will transmit UDP packets to the client proxy machines.

We have heard of some success with this:
To allow Red Alert to run through a proxy server or firewall, you must enable UDP traffic through ports 5400 and 4000. If you run ICQ, make sure it is closed before running Red Alert online (because ICQ also uses port 4000).

If you have Internet Connection Sharing enabled, you will need to enable ports 1234 and 1140 on your host machine as well. ICS is a feature installed on some Windows 98 networks sharing a single computer's Internet connection across multiple machines.
Komt hier vandaan: http://westwood.ea.com/games/ccuniverse/redalert2/english/tech_set.html

Laat je even weten of dit wel of niet werkt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 16:17 schreef ItSnows het volgende:
zal ik zeker doen...
edit:
vanavond

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
ik hoop voor je dat je een beetje power verbinding hebt!
C&C Renegade is niet voor de poes :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 16:40 schreef Gehaktbal het volgende:
ik hoop voor je dat je een beetje power verbinding hebt!
C&C Renegade is niet voor de poes :P
is maar voor een klein cluppie.... (4 tot 6 spelers)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 16:17 schreef ItSnows het volgende:
Heb zojuist de server gestart, poorts gemapt. dus ff kijken..

Verwijderd

Topicstarter
ok.. bij deze antwoord ik ff... gedeeltelijk is alles gelukt volgens dit schema hierboven, maar er ontbreken nog een paar poorten: 4646, 25300 tot en met 253** (1 per client) dus map voor een redelijk spelletje de volgende poorten op TCP / UDP

1140, 1234, 4000, 4646, 4848, 5400, 25300 tot en met 25332 (voor 32 spelers maximaal)

ik geloof dat dit ze wel waren (oja vannuit het spel een host op starten blijkt te werken, een dedicated server nog niet (maar dat kan nog komen)...

Op de site van renegade melden ze dat je met een 128 kb upstream maximaal een 2 speler game kan hosten (tel daar 1 van ze zelf bij op =3)... Maar ik was net aan het spelen met zijn tweeën, en dat ging mega soepel (terwijl ik er nog achter kwam dat kazaa en edonkey vrolijk mee deden (upload en download). Dus die 2 spelers erbij is redelijke onzin.

Maar het spel zegt zelf maximaal 2 !!!!!!. |:(, daarbij vergeten ze ook nog dat ik ook deelnemers van het LAN heb (2 á 3 stuks) en dat 6 speler fun hier dus makkelijk moet kunnen, daarom probeer ik nog van alles om die dedicated server aan de praat te krijgen, want dan stel ik het gewoon in op maximaal 6.

Als ik meer weet, hoor ik het nog wel van jullie...

Verwijderd

Bijna heel mooi opgelost dan toch :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 22:54 schreef ItSnows het volgende:
Bijna heel mooi opgelost dan toch :)
heb hem ff geedit, meer informatie in mijn post, lees hem gerust nog eens door.
Pagina: 1