ok.. bij deze antwoord ik ff... gedeeltelijk is alles gelukt volgens dit schema hierboven, maar er ontbreken nog een paar poorten: 4646, 25300 tot en met 253** (1 per client) dus map voor een redelijk spelletje de volgende poorten op TCP / UDP
1140, 1234, 4000, 4646, 4848, 5400, 25300 tot en met 25332 (voor 32 spelers maximaal)
ik geloof dat dit ze wel waren (oja vannuit het spel een host op starten blijkt te werken, een dedicated server nog niet (maar dat kan nog komen)...
Op de site van renegade melden ze dat je met een 128 kb upstream maximaal een 2 speler game kan hosten (tel daar 1 van ze zelf bij op =3)... Maar ik was net aan het spelen met zijn tweeën, en dat ging mega soepel (terwijl ik er nog achter kwam dat kazaa en edonkey vrolijk mee deden (upload en download). Dus die 2 spelers erbij is redelijke onzin.
Maar het spel zegt zelf maximaal 2 !!!!!!.

, daarbij vergeten ze ook nog dat ik ook deelnemers van het LAN heb (2 á 3 stuks) en dat 6 speler fun hier dus makkelijk moet kunnen, daarom probeer ik nog van alles om die dedicated server aan de praat te krijgen, want dan stel ik het gewoon in op maximaal 6.
Als ik meer weet, hoor ik het nog wel van jullie...