Ik heb een DCOM server met een GeneralModule (RDM), verder heeft de server een stuk of 4 childs. Werkt allemaal zeer goed, alleen nou moeten de childs beschikking hebben over de ADOConnection die in de GeneralModule zit. Hoe krijg ik deze te pakken?
Het probleen is dat de GeneralModule bij elke client wordt aangemaakt (moet ook) en er dus voor elke client een connectie naar de database wordt gemaakt (moet ook). De Childs worden pas gemaakt als een client app deze pas nodig heeft.
Maar alle Childs moeten ook de ADOConnection van hun GeneralModule krijgen. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik had zoiets als dit, maar dat mag niet omdat Self.ADOConnection daar niet beschikbaar is.
Het probleen is dat de GeneralModule bij elke client wordt aangemaakt (moet ook) en er dus voor elke client een connectie naar de database wordt gemaakt (moet ook). De Childs worden pas gemaakt als een client app deze pas nodig heeft.
Maar alle Childs moeten ook de ADOConnection van hun GeneralModule krijgen. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik had zoiets als dit, maar dat mag niet omdat Self.ADOConnection daar niet beschikbaar is.
code:
1
2
3
4
| class function TGeneralModule.Connection: TADOConnection; begin Result := Self.ADOConnection; end; |
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."