Ik vroeg me af wat voor temperatuur geregelde fans er nou eigenlijk zijn. Zijn er ook fans die onder een bepaalde temp helemaal niets doen en boven een bepaalde temp weer aangaan
En bestaan er ook fans waarbij je zelf die temp kan instellen oid
Het kan ook met software als speedfan, en sisandra
suc6
je kunt inderdaad de fan's op een waarde instellen, waarop ze aan gaan, en waarop ze weer uitslaan (software matig, en hardware matig)
suc6
je kunt inderdaad de fan's op een waarde instellen, waarop ze aan gaan, en waarop ze weer uitslaan (software matig, en hardware matig)
volgens mij kan je dit wel met een NTC regelen als je die aan je fan zet.
Ik weet niet of ze er zijn
Ikzelf heb toch het liefst een potmetertje
(kan ik ze zachter zetten wanneer ik dat wil)
Ik weet niet of ze er zijn
Ikzelf heb toch het liefst een potmetertje
(kan ik ze zachter zetten wanneer ik dat wil)
hier staat een artikel om die dingen zelf te maken:
http://217.120.84.207/plaatjes/elek.jpg
t plaatje is een beetje groot, maar nog wel goed te lezen
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Dit gaat me denk ik niet lukken, ik weet net aan wat een weerstandje isOp dinsdag 09 april 2002 14:44 schreef Super_ik het volgende:
hier staat een artikel om die dingen zelf te maken:
Hmm.. Ik heb nu dat speedfan geinstalleerd alleen kan ik nergens de temp instellen wanneer de fans stoppen of weer uitgaan
Hoe danOp dinsdag 09 april 2002 14:43 schreef AMD_er het volgende:
je kunt inderdaad de fan's op een waarde instellen, waarop ze aan gaan, en waarop ze weer uitslaan (software matig, en ***hardware matig***)
En hoe zit het met die fans van coolermaster die een temp sensor hebben? Kun je die niet afstellen op een bepaalde temperatuur
Verwijderd
een temp geregelde fan is een fan die 4 of vijf verschilende toeren tallen heeft en deze aan de temp aanpast ik heb er een werkt goed
Ik heb er ook een in me voeding maar ik wil dus echt een casefan dat ie boven een bepaalde temp pas aangaat, het liefst hardwarematig
[EL] Bay bus maken: Deel II.
Mijn eigengemaakte bay bus ontwerp. Deze bay bus moet meerdere fans automatisch kunnen aansturen doormiddel van een paar NTC's. En deze heeft ook een ingebouwde functie waarbij de fans uit moeten zijn
Mijn eigengemaakte bay bus ontwerp. Deze bay bus moet meerdere fans automatisch kunnen aansturen doormiddel van een paar NTC's. En deze heeft ook een ingebouwde functie waarbij de fans uit moeten zijn
*kick* 
Ik zoek dus echt een fan die uitgaat bij een bepaalde temp en niets software-matig
Ik zoek dus echt een fan die uitgaat bij een bepaalde temp en niets software-matig
Op woensdag 10 april 2002 15:54 schreef kutkip het volgende:
*kick*
Dat lukt bijna met dithier staat een artikel om die dingen zelf te maken:
(ik denk niet dat ze ooit helemaal uitgaan)
Ok je vondt het moeilijk, maar ik denk dat de
elektronicawinkel in de buurt,
je hier best wel mee wilt helpen hoor
En als het dan is gelukt weet je weer wat meer qua elektronica
(is misschien wel makkelijk praten van mij,
want ik heb alles geleerd op school
Bij mij gebeurt niks software matig hoor. Je kan instellen onder welke voltage de fans uit moeten zijn. En deze kan je veranderen door een andere waarde voor een weerstand te gebruikenOp woensdag 10 april 2002 15:54 schreef kutkip het volgende:
*kick*
Ja, die zijn er: zie conrad. Ze heten vario-fans (onder axiale ventilatoren te vinden). Maar bij een ander zaak dan conrad zullen ze ook wel te krijgen zijn.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
En deze kunnen ook compleet uitgaanOp donderdag 11 april 2002 16:16 schreef breinonline het volgende:
Ja, die zijn er: zie conrad. Ze heten vario-fans (onder axiale ventilatoren te vinden). Maar bij een ander zaak dan conrad zullen ze ook wel te krijgen zijn.
gecheckt -> jammer genoeg niet maar dit is iig iets
Verwijderd
Dat is jammer, want zoals jij het wilt hebben, instelbaar en bij een bepaalde temperatuur uit, is elektronisch heel makkelijk te verwezenlijken en kost bovendien een habbekrats.Op donderdag 11 april 2002 16:09 schreef kutkip het volgende:
Er zijn toch wel fans (volgens mij een keer gezien bij een IBM machine) die gewoon temp geregeld zijn
Want die dingen van jullie zijn best heel tof maar ik heb geen solderbout of wat en ik weet echt COMPLEET niets af van weerstanden e.d.
Verwijderd
de enermax fans hebben ook software/hardware zoals fan control en fan monitoring waar bij je kan instellen waneer fans aan/uit/hard/zacht etc moeten draaien.
Ja echt?Op donderdag 11 april 2002 16:22 schreef Warezhelp het volgende:
de enermax fans hebben ook software/hardware zoals fan control en fan monitoring waar bij je kan instellen waneer fans aan/uit/hard/zacht etc moeten draaien.
In de pricewatch staan wel deze: "Enermax UC-8FAB, 8x8 casefan, variabel toerental" maar ik dacht dat je daar gewoon zo'n potmetertje bij kreeg en dat je de snelheid van te voren moest instellen en dat het dus niet automatisch ging
Pagina: 1