Toon posts:

Het "nieuwe" wanadoo hometime

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje lid van Wanadoo hometime. Eigenlijk uit ellende, omadt ik vooralsnog niets beters kan krijgen (geen kabel, adsl). Op zich ben ik redelijk tevreden met het abonnement, maar zoals de meeste wel weten is het onlangs veranderd.

Vanaf 31 maart 80 uur per maand (vanaf 19:00) voor 30 euro. In de brief stond dat mijn gebruik in de afgelopen maand 103 uur was. Toch lullig, aangezien ik niet download, maar vooral online game.

Nu was mijn vraag of er mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten als ik, en wat zij er van vinden?

Ik vind het nog steeds belachelijk dat een bedrijf eerst een miljoenen campagne start om zieltjes te winnen (waaronder mijne) en dan vervolgens even fundamenteel het product wijzigt.

De reden waarom is ook uiterst twijfelachtig. De kwaliteit van wanadoo was altijd goed tot zeer goed. Dit hield in:
1. In 1 keer inbellen
2. Zo goed als altijd de volle 2 uur online kunnen blijven
3. Goede, stabiele snelheid
4. Een redelijke prijs

Mocht een kleine groep gebruikers nu "overlast" veroorzaken, dan lijkt het me toch dat alle abonnees dit wel zouden merken. maar niets van dat. Ik vraag me dan ook af of dit niet gewoon een manier is om de winst / omzet omhoog te pompen. Nu kan er immers wel een servertje verdwijven... :(

Al met al een grove schending van in ieder geval mijn vertrouwen en wie weet ook wel enige rechten. Helaas denk ik dat ze zichzelf wel redelijk hebben ingedekt in de algemene voorwaarden...

Verwijderd

ze denken niet eens aan de gebruikers die geen kabel\adsl kunne krijge. want 80 uur voor 30 euro is dikke afzetterij aangezien je voor 15 euro ofzo meer ongeveer al kabel hebt..
en das onbeperkt en met fatsoenlijke speed

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 14:42 schreef Future Trunks het volgende:
ze denken niet eens aan de gebruikers die geen kabel\adsl kunne krijge. want 80 uur voor 30 euro is dikke afzetterij aangezien je voor 15 euro ofzo meer ongeveer al kabel hebt..
Ja, maar los van dat.. Het is in ieder geval een "redelijk" alternatief.
Alleen wat ze flikken...*zucht*

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
ik denk ook dat er maar heel weinig mensen zijn die wanadoo hometime hebben, terwijl er kabel/adsl aanwezig is..

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op dinsdag 09 april 2002 14:42 schreef Future Trunks het volgende:
weer de aloude discussie. wanadoo is een commercieel bedrijf en wil winst. Zelfs met 80 uur in de maand is dit bijna niks.

Jullie willen alternatieven? stem op een partij die dit wil........maw regering is verantwoordelijk , noet commerciele bedrijven. Dus stop dat gezeur nu eens een keer aub

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 17:26 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

weer de aloude discussie. wanadoo is een commercieel bedrijf en wil winst. Zelfs met 80 uur in de maand is dit bijna niks.

Jullie willen alternatieven? stem op een partij die dit wil........maw regering is verantwoordelijk , noet commerciele bedrijven. Dus stop dat gezeur nu eens een keer aub
jij bent de genen die altijd zeurt is het niet over wanadoo dan wel over friaco.
het is toch zo wat hij (future trunks) zeg.
het is gewoon bagger dat ze dat zo doen en wij horen het maar te pikken omdat wij geen kabel of adsl kunnen krijgen dus ze doen toch wat ze willen
dus zeur zelf is niet zoveel tegen iemand die er een probleem mee heeft met wat ze flikken :-P

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 18:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

antwoord op LOLBROEK
Ja wat is het probleem dan met xxxMaverick?
Ik vind het juist andersom.

Wat wel zo is, is dat idd. commerciele bedrijven winst willen maken.
En wat is nu makkelijker dan wij die geen kabel/adsl kunnen nemen? ;)

Als je dit nu niet bevalt, dan heb je een paar opties.
-stem op een partij die voor breedband in heel nl is.
(en hoop dat ze er dan ook wat aan doen.)
-of verhuis, naar waar ze wel kabel/adsl hebben.
(klinkt raar, maar helpt)

Wat je nu krijgt is dat gewoon door ontevreden personen hier continue geklaagd word, over het feit dat ze geen breedband hebben.
Of geen fatsoenlijk, flatfee internet. (betaalbaar)
Wat heb je hier aan?
Denk je dat KPN hier jullie posts gat lezen en dan denkt
"Verdorie, klanten!. hier moeten we wat mee."
Dacht het niet.

Zit zelf ook met Friaco te internetten en ben blij dat ik dat heb.
Maar vergeet niet dat flatfee providers juist om zeep worden geholpen door personen die continue online zijn.
Dit draagt ook bij dat er niet zoveel bedrijven geintresseerd zijn om dit te doen, want het is dan gewoon niet te betalen.

Wat ik hier (en denk ik xxxMaverick) probeer te zeggen is dat het niet helpt om hier op deze forum te klagen, je zult echt niets bereiken hiermee, alleen dat er weer een topic met geklaag is. nofi.

• xxxMaverick
Op dinsdag 09 april 2002 22:38 schreef Vae Victis het volgende:

[..]

Wat je nu krijgt is dat gewoon door ontevreden personen hier continue geklaagd word, over het feit dat ze geen breedband hebben.
Wat heb je hier aan?
Dacht het niet.

Maar vergeet niet dat flatfee providers juist om zeep worden geholpen door personen die continue online zijn.
Dit draagt ook bij dat er niet zoveel bedrijven geintresseerd zijn om dit te doen, want het is dan gewoon niet te betalen.

Wat ik hier (en denk ik xxxMaverick) probeer te zeggen is dat het niet helpt om hier op deze forum te klagen, je zult echt niets bereiken hiermee, alleen dat er weer een topic met geklaag is. nofi.
inderdaad, dat is wat ik wou zeggen ;) dank voor het goed onder woorden brengen. Ik had geen zin WEER een heel stuk te typen.

p.s

trouwens, kritiek op providers ok, maar dat echt schelden en 'bla bla wanadoo klootzakken bla bla ' daar schiet niemand wat mee op

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 22:38 schreef Vae Victis het volgende:

[..]

Wat heb je hier aan?
Dacht het niet.

het klopt wel wat je zegt
maar het is wel zo dat de mensen die hier over beginne hun ei kwijt willen en vraage om een alternatieve en ik vind dat da niets met gezeur (zijn woorden) temaake heeft
hij hoef het toch niet te lezen (toch)
en de kpn zal het een worst zijn wat hier staat

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 18:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ja, vind het ook niet erg dat mensen hun ei kwijt willen.

Maar er zijn nu al zoveel flatfee topics langsgekomen, en elke topic staat bol van de klagende personen die het niet eerlijk vinden, hun ei kwijt willen.

Voor degene die vaak op GoT komen komt dit zeurend over op een gegeven moment.

Begrijp me goed, vind het ook niet leuk dat ik geen adsl/kabel heb.
Maar ik realiseer me wel dat het niets helpt om deze topics vol te posten met dat ik het niet leuk/eerlijk vind.

Ben steeds op zoek naar mogelijkheden voor breedband/goedkoper internet maar realiseer me dat ik me er gewoon bij neer moet leggen dat het nu gewoon niet mogelijk is.

Als al die personen die klagen nu hun hoofden bij elkaar steken en ideeen gaan bedenken, dan kan er nog iets nuttigs uitrollen. :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 23:06 schreef Vae Victis het volgende:
Ja, vind het ook niet erg dat mensen hun ei kwijt willen.

Maar er zijn nu al zoveel flatfee topics langsgekomen, en elke topic staat bol van de klagende personen die het niet eerlijk vinden, hun ei kwijt willen.

Voor degene die vaak op GoT komen komt dit zeurend over op een gegeven moment.

Begrijp me goed, vind het ook niet leuk dat ik geen adsl/kabel heb.
Maar ik realiseer me wel dat het niets helpt om deze topics vol te posten met dat ik het niet leuk/eerlijk vind.

Ben steeds op zoek naar mogelijkheden voor breedband/goedkoper internet maar realiseer me dat ik me er gewoon bij neer moet leggen dat het nu gewoon niet mogelijk is.

Als al die personen die klagen nu hun hoofden bij elkaar steken en ideeen gaan bedenken, dan kan er nog iets nuttigs uitrollen. :)
heb jij dan niet een goed idee (gooi het in de groep) hahaha

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik geloof dat de discussie een beetje een andere wending heeft genomen.
Even voor de duidelijkheid: ik klaag NIET op wanadoo als dienstverlener mbt tot de kwaliteit. Ik klaag ook niet op de prijs/kwaliteit verhouding.
Ik scheld ook niet zoals de persoon na mijn originele post.

Waar het mij om gaat is dat ik vind dat de rechten die ik als abonnee/klant heb nogal wankel zijn. Ik vind het op zijn zachts gezegd vreemd dat een provider zulke wezenlijke veranderingen door kan voeren.

Wanadoo weet zelf natuurlijk donders goed dat voor de meeste abonnees er geen alternatief is. Mensen die kabel hebben zullen niet snel wanadoo hometime aanschaffen.
Het is voor mensen zoals mij dus al vrij snel: aanpassen, betalen en niet zeuren.
De vraag is alleen, waar houdt het op? Hoe vrij mag er met mijn rechten worden omgesprongen en misschien nog wel belangrijker: hoe groot is de machtspositie van wanadoo wel niet, en misbruiken ze die macht niet?

Even over kabelaanbieders: Het stemmen op een partij staat vaak totaal los van kabelinternet of whatever. Mijn dorp en een klein plaatsje er naast vallen bijvoorbeeld qua kabel onder KBN (kabel boer nl, whatever) en die staan mij en de gemeente gewoon erg kortaf te woord. "Nee, doen we niet", "Nee, ook niet in de toekomst", "Val ons niet lastig met internet" etc. Aangezien ze een soort eenmansbedrijf zijn die eigenaar zijn van het kabelnetwerk is het jammer maar helaas. Gemeente kan er niets aan doen, en ik ook niet. Behalve verhuizen. ;)

• xxxMaverick
Op woensdag 10 april 2002 09:45 schreef Jaxe het volgende:
Hmm, ik geloof dat de discussie een beetje een andere wending heeft genomen.
Even voor de duidelijkheid: ik klaag NIET op wanadoo als dienstverlener mbt tot de kwaliteit. Ik klaag ook niet op de prijs/kwaliteit verhouding.
Ik scheld ook niet zoals de persoon na mijn originele post.

Waar het mij om gaat is dat ik vind dat de rechten die ik als abonnee/klant heb nogal wankel zijn. Ik vind het op zijn zachts gezegd vreemd dat een provider zulke wezenlijke veranderingen door kan voeren.

Wanadoo weet zelf natuurlijk donders goed dat voor de meeste abonnees er geen alternatief is. Mensen die kabel hebben zullen niet snel wanadoo hometime aanschaffen.
Het is voor mensen zoals mij dus al vrij snel: aanpassen, betalen en niet zeuren.
De vraag is alleen, waar houdt het op? Hoe vrij mag er met mijn rechten worden omgesprongen en misschien nog wel belangrijker: hoe groot is de machtspositie van wanadoo wel niet, en misbruiken ze die macht niet?

Even over kabelaanbieders: Het stemmen op een partij staat vaak totaal los van kabelinternet of whatever. Mijn dorp en een klein plaatsje er naast vallen bijvoorbeeld qua kabel onder KBN (kabel boer nl, whatever) en die staan mij en de gemeente gewoon erg kortaf te woord. "Nee, doen we niet", "Nee, ook niet in de toekomst", "Val ons niet lastig met internet" etc. Aangezien ze een soort eenmansbedrijf zijn die eigenaar zijn van het kabelnetwerk is het jammer maar helaas. Gemeente kan er niets aan doen, en ik ook niet. Behalve verhuizen. ;)
je vergeet 1 belangrijk punt. In andere landen biedt wanadoo dit pakket al een tijd aan. nederlanders zitten gewoon meer online, en kpn is duur. wandoo heeft het nog langer volgehouden dan ik voor mogelijk heb gehouden, ze hebbe nzwaar verlies geleden op deze dienst

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 10:21 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

je vergeet 1 belangrijk punt. In andere landen biedt wanadoo dit pakket al een tijd aan. nederlanders zitten gewoon meer online, en kpn is duur. wandoo heeft het nog langer volgehouden dan ik voor mogelijk heb gehouden, ze hebbe nzwaar verlies geleden op deze dienst
Ik ben dat wel met je eens maar niet helemaal:
Natuurlijk is Wanadoo een profit bedrijf en wil dus winst maken, niets mis mee punt.
Waar ik wel moeite mee heb, en dat is wat de topicstarter ook bedoelt is het zog. gouden bergen beloven.
Wanadoo en ook Friaco weten absoluut wat het hun kost als ze dit aanbieden, ze weten wat ze aan KPN aan telefoontikken gaan betalen als ze dit aanbieden.
Ze kennen het verhaal van Superweb nog beter als dat wij ze kennen.
Ze weten dat mensen heavy-users gaan worden als dit aangeboden wordt als je geen alternatief hebt, ofwel ze weten dat mensen gaan rekenen wat het in de kosten scheelt als ze dit of een ander abbo nemen.
Vervolgens gaan ze in de uren snijden omdat de kosten voor hun te veel worden.
Dat wisten ze al voordat Hometime uberhaubt gestart was.
Maak je nu geen illusies als ze zeggen "nee, dat wisten we niet" want dat is gewoon gel*l.

En ja, 80 uur voor €30 ofwel FL 66,00 is idd nog steeds goedkoper dan 80 uur via daltarief via KPN met voordeelnummers tussen 00.00-08.00 en in het weekend (€0,54 per uur maakt in 80 uur dus €43,20 ofwel FL.95,04 en dan tel ik de starttik nog niet mee!)
Die rekensom heeft iedereen al op 27Februari van dit jaar gemaakt maar ik blijf erbij:
Beloof je iets moet je het waarmaken anders moet je het niet beloven!!! PUNT UIT!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 10:21 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

Dus? Ik krijg geen melding per brief dat de kosten te hoog zijn, nee, ik krijg een melding dat een klein aantal gebruikers zo veel online zijn dat die het verpesten voor de rest. Waar dit door komt? Belasten servers, opvoeren kosten, etc? Who knows. Maar pak dan die kleine groep direct aan, ipv de problemen te spreiden over alle abonnees.
Maar dan nog, die mensen betalen voor die abonnementsvorm. Ze mogen het gebruiken hoe ze willen vind ik.

Ik voel me in ieder geval lichtelijk bedrogen.

Bright side: de kwaliteit is nog steeds zeer goed

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 11:57 schreef pinolief het volgende:

[..]

Ik ben dat wel met je eens maar niet helemaal:
Natuurlijk is Wanadoo een profit bedrijf en wil dus winst maken, niets mis mee punt.
Waar ik wel moeite mee heb, en dat is wat de topicstarter ook bedoelt is het zog. gouden bergen beloven.
Wanadoo en ook Friaco weten absoluut wat het hun kost als ze dit aanbieden, ze weten wat ze aan KPN aan telefoontikken gaan betalen als ze dit aanbieden.
Ze kennen het verhaal van Superweb nog beter als dat wij ze kennen.
Ze weten dat mensen heavy-users gaan worden als dit aangeboden wordt als je geen alternatief hebt, ofwel ze weten dat mensen gaan rekenen wat het in de kosten scheelt als ze dit of een ander abbo nemen.
Vervolgens gaan ze in de uren snijden omdat de kosten voor hun te veel worden.
Dat wisten ze al voordat Hometime uberhaubt gestart was.
Maak je nu geen illusies als ze zeggen "nee, dat wisten we niet" want dat is gewoon gel*l.

En ja, 80 uur voor €30 ofwel FL 66,00 is idd nog steeds goedkoper dan 80 uur via daltarief via KPN met voordeelnummers tussen 00.00-08.00 en in het weekend (€0,54 per uur maakt in 80 uur dus €43,20 ofwel FL.95,04 en dan tel ik de starttik nog niet mee!)
Die rekensom heeft iedereen al op 27Februari van dit jaar gemaakt maar ik blijf erbij:
Beloof je iets moet je het waarmaken anders moet je het niet beloven!!! PUNT UIT!!
Een medestander, thanks. :)
Je hebt mijn "probleem" inderdaad goed begrepen. het blijft gewoon een heel vreemde situatie. En please, laat niemand nu reageren met het feit dat ik dit zelf aan had kunnen zien komen... Die discussie heb ik al vaker gevoerd. ;)
Pagina: 1