Hi, zit met een dir met pdf-files en wil die gesorteerd ter download aanbieden op ons intranet. De filenames zijn nu van het type "projectnummer-datum-documentsoort.pdf" oftewel bv. T0123-20020408-termsheet.pdf. En dan zijn er documenten van meerdere projecten, meerdere data en meerdere soorten.
Waar ik naartoe wil is een weergave als:
------------------------------------------------
P R O J E C T T 0 1 2 3
term sheet
08 apr 2002
03 apr 2002
14 feb 2002
annual report
02 apr 2002
29 mrt 2002
12 dec 2001
Waarbij de onderstreepte data de links naar de pdf files zijn, en er zodoende gedownload kan worden.
Ik dacht als volgt te werk te gaan:
In eerste instantie selecteer ik per project welke files er zijn door te selecteren op de het stukje in de naam tot de eerste dash (-). Die array die ik dan krijg moet ik bewerken zodat ik van elke filenaam een opsplitsing krijg van de datum en de documentsoort, en dan moet ik eerst op documentsoort groeperen en daarbinnen op datum sorteren.
Ik denk dat dit wel moet kunnen, maar vooralsnog begint het me een beetje te duizelen qua arrays-binnen-een-array groeperen en sorteren, dus de vraag die ik heb is de volgende:
Is het nou wel of niet verstandig om voor deze data een tijdelijke tabel te creeeren (CREATE TEMPORARY TABLE), want dan is het een piece of cake om de gewenste sortering enzo uit te voeren? Of kan dat met arrays, en arrays-binnen-arrays, net zo makkelijk?
Hoop dat ik 't duidelijk genoeg verwoord hebt.
Thanx, Dr.B
Waar ik naartoe wil is een weergave als:
P R O J E C T T 0 1 2 3
term sheet
08 apr 2002
03 apr 2002
14 feb 2002
annual report
02 apr 2002
29 mrt 2002
12 dec 2001
Waarbij de onderstreepte data de links naar de pdf files zijn, en er zodoende gedownload kan worden.
Ik dacht als volgt te werk te gaan:
In eerste instantie selecteer ik per project welke files er zijn door te selecteren op de het stukje in de naam tot de eerste dash (-). Die array die ik dan krijg moet ik bewerken zodat ik van elke filenaam een opsplitsing krijg van de datum en de documentsoort, en dan moet ik eerst op documentsoort groeperen en daarbinnen op datum sorteren.
Ik denk dat dit wel moet kunnen, maar vooralsnog begint het me een beetje te duizelen qua arrays-binnen-een-array groeperen en sorteren, dus de vraag die ik heb is de volgende:
Is het nou wel of niet verstandig om voor deze data een tijdelijke tabel te creeeren (CREATE TEMPORARY TABLE), want dan is het een piece of cake om de gewenste sortering enzo uit te voeren? Of kan dat met arrays, en arrays-binnen-arrays, net zo makkelijk?
Hoop dat ik 't duidelijk genoeg verwoord hebt.
Thanx, Dr.B
NERDCORE FOR LIFE