Welke TV-kaart kopen voor opnemen video op HDD?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Vanaf zaterdag is dit mijn systeempje:

Abit KT7 RAID
256 MB SDRAM
Duron 600 (mogelijk @800)
FSB >100
SCSI-1 HDD 9 GB
TV-kaart: TerraTValue
Sound: USB (+Turtle Beach)
Windows 2000 Professional

Omdat mijn TV-kaart (80 piek bij de MediaMarkt :)) van Duitse makelij is, zijn er geen drivers voor te vinden voor Win2k.

Ik overweeg dus een nieuwe TV-kaart te kopen.

Ik wil graag direct van mijn TV-kaart kunnen opnemen naar m'n SCSI HDD. De snelheid moet het probleem niet zijn, en www.winvcr.com biedt leuke software.

Welke TV-kaart kan ik het beste hiervoor kopen? Ik hoef niet de crème de la crème, maar wel een goeie.

Reacties zijn meer dan welkom :)

Bloed, zweet & koffie

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Waarom neem je geen ECHTE videocapture kaart..? Zoals een Matrox G400 Marvel? Wil je je videokaart niet vervangen, neem dan iets van een Miro DC30 kaart. Miro is ook Duits maar ze maken dus kickass videocapture kaarten voor een redelijke prijs.

De Miro heeft geen tuner mogelijkheden maar goed, gewoon deze aan je video hangen en dan met je video kanelen wisselen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Yep Marvell G400 rulez!!! Hardware mjpeg compressie, 3d accelartie met "bump texturing", redelijk goede software (ik gebruik liefer virtualdub). Heel tevreden hiero! ;)

• CmdrKeen
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ok ok ik ben best bereid om een nieuwe TV-kaart te kopen of desnoods een videokaart.. maar waar moet ik op letten?

De beelden moeten snel verwerkt (compressed) kunnen worden zodat ze direct naar de HDD kunnen worden geschreven.

Iemand hier ervaring mee? En hoe zit dat met die tuning?

Even later...
Ik heb even gekeken naar die Matrox G400.. best wel een leuk kaartje, alleen jammer dattie zo duur is...

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Ja duur istie wel. Maar het is zeer zeker het geld waard. Hangt ervanaf hoeveel minuten je wilt capturen. Aangezien je een SCSI HDD hebt zijn de transferrates wel haalbaar zonder compressie, maar dan heb je wel weer veel HDD ruimte nodig. Wil je het echt vaak gebruiken en veel capturen dan raad ik zeker de Matrox Marvell aan. Anders zou je ook de Miromedia PCTV kunnen nemen (veel goedkoper maar geen hardware 3D en compressie).

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Als je echt puur een kaart wil om te capturen kun je het beste een echte capture kaart anschaffen. Ik heb nu een miro DC10+ in bruikleen en dat is best een lekker kaartje, hij ondersteund alleen geen windows 2000 en compressie. Geen compressie is geen ramp aangezien ik een lekker grote IBM 7200RPM IDE HD heb. Er zijn wel andere Miro[www.miro.com] caputure kaarten die windows 2000 ondersteunen, maar die zijn redelijk prijzig.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 09:56

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik heb een Dazzle tv editor kastje (geen kaart)en met dit ding kan ik echt van alle andere randapperatuur film opnemen en bewerken met de bijgeleverde sorftware oa Adobe premiere

• the_rv
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05-2020

the_rv

The Hell Is Back And Burning !

Ik wil dus gewoon tv kijken op mijn computer enne dat wil ik ook op kunnen nemen, ik heb nou een nVidia Riva Tnt 2 32mb met Tv-Out. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ook Tv-In krijg ?

Intel Pentium III 450mhz, 128mb-ram, 46gb hd 7200rpm, nRiva TNT 2 32mb + TV-Out, Sony Dvd-Rom 5x24x, Lite-On 16x10x40, 17' Beeldscherm, HP Scanjet 5300c, HP Deskjet 843c, Philips Webcam ToUCam Pro (64fps)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 28 juni 2001 15:36 schreef the_rv het volgende:
Ik wil dus gewoon tv kijken op mijn computer enne dat wil ik ook op kunnen nemen, ik heb nou een nVidia Riva Tnt 2 32mb met Tv-Out. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ook Tv-In krijg ?
1. Je vraag sluit totaal niet op de topic aan
2. Deze topic is driekwart jaar oud!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JvS
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

...
3. utfs maar eens wat beter, of kijk in je eigen originele topic.. Daar staat wel een aardige link

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion
  • Laatst online: 23:28

Exirion

Gadgetfetisjist

4.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bcobelen/slotjetr.gif

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ik gebruik er een eenvoudige hauppage tv-go voor. kHeb er wel een duron (800@1000) erachter hangen.

onder win2k (standaard hauppage drivers, je hebt ook wel nieuwere maar die gaan niet echt fijn).
btw is een monokaartje, stereo-geluid doe ik via mijn geluidskaart.
opnemen met avi-io

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Oude topics omhoogslepen zuigt, zeker als het nergens voor nodig is :(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.