[coax] Radio&TV via dezelfde kabel?

Pagina: 1
Acties:

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Yo

Ik woon in een soort van studentenhuis en heb boven op zolder kabeltelevisie. Het signaal van komt 1 verdieping lager aan de andere kant van het huis, een flink stuk kabel dus. Nou is daar ook een aansluitpunt voor radio en daar zou ik graag gebruik van maken maar ik heb geen zin om een nieuwe kabel aan te gaan leggen. Kan ik gewoon dezelfde kabel gebruiken voor zowel radio als tv?
Dus aan het begin en aan het einde een mannetje en een vrouwtje en die in beide gaten steken? Levert dat signaalverlies op?

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Je kan die kabel die bij jou boven komt ook gewoon splitten en die dan in je radio en tv duwen. Het enigste verschil is de aansluiting aan de muur. Het signaal is hetzelfde, maar ik zou er wel een versterker tussen zetten want je zet er wel weer een apparaat meer op.
Hoop dat je hiermee wat kan.

Leeg

Verwijderd

De kabel zoals die in je huis aankomt bevat zowel radio als TV. Het aansluitpunt wat je van de kabelboer krijgt, bevat een splitter die de frequenties verdeeld (net zoiets als bij ADSL, maar dan met andere frequenties). Uit de grond komt de kabel die je dus gaat splitten, laten we dat de moederkabel noemen.

Als je die moederkabel door zou trekken naar boven en boven weer gaat splitten, dan zou het moeten werken. Houd wel de kooi van faraday intact (koop de juiste stekkers). En een versterker is inderdaad ook geen overbodige luxe in een studentenhuis.

• XerroR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 15:19

XerroR

-=:|X|:=-

Gewoon hete signaal splitten met behulp van F connector splitter (of hoe dat blokje ook heet) en aan het einde gewoon een P0 doosje aansluiten en klaar :) en zoals hierboven al gezegd wordt een versterker ertussen is verstandig :)

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
Op dinsdag 09 april 2002 13:56 schreef Murphy het volgende:
Nou is daar ook een aansluitpunt voor radio en daar zou ik graag gebruik van maken maar ik heb geen zin om een nieuwe kabel aan te gaan leggen. Kan ik gewoon dezelfde kabel gebruiken voor zowel radio als tv?
als je pech hebt is de radio al van tv gesplitst en moet je dus een ander aansluitpunt zoeken

Tijd van werken, tijd van rusten

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Er zit al een versterker tussen (die overigens niet echt supergoed werkt)

Bedankt voor de tips, ik gaat es effe wat proberen :)
Pagina: 1