Over het niveau van het ANS forum

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik kom veel in ANS, maar wat me opvalt is dat gewoon VEEL topic mijns inziens echt niet thuishoren daar. Allemaal basic vragen, nu weer en topic: Wat voor netwerkkaart is dit. Ook zag ik laatst dat een normale Windows 2000 vraag (ging over Group policies) door een mod naar ANS was gemoved. WAAROM? Is het niveau van WOS te laag dat dit soort vragen daar niet thuishoort of heb ik te hoge verwachtingen van het woordje Advanced in ANS. :?

Ik vind het niveau dus vaak zwaar tegenvallen, op deze manier kun je ANS evengoed opheffen en het laten overgaan in het gewone Networking forum, het niveau is daar even laag (of iig niks lager).

Ik heb sterk het idee dat velen die hun probleem erg belangrijk vinden het gelijk in ANS dumpen, kan ik me voorstellen omdat daar toch de gevorderde gebruikers horen te komen maar de mods zouden denk ik veel strenger moeten optreden daar en veel meer eruit gooien, momenteel werken ze er zelfs aan mee door standaard Windowsvragen uit WOS naar ANS te verplaatsen. :?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Nog zo'n voorbeeld:

[topic=462979/1/100]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:44

Jaymz

Keep on moving !

Tsja, what can I say ....

Op ANS kom ik nog wel eens als 'geinteresseerde bezoeker', maar meer ook niet eik. En ik ga me daar niet bemoeien met de lokale modzaken, aangezien ik me naar eigenlijk niet echt in heb verdiept, en er volgens mij genoeg modforce loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Ik geef je volledig gelijk dat er vaak topics staan die elders thuis horen.

Ik post bijna elke dag wel zeker 1 of meer topics die in [ANS] niet thuishoren.
Ze worden meestal dan ook verplaatst.

Maar ik posts ze ook niet altijd.
Anders post ik meer in [SM] dan ik ergens anders.
Ik heb jouw voorbeeld ook gezien en ik vind em ook helemaal [ANS].

Soms zijn er wel twijfelgevallen maar soms staan er zelf regelrechte FAQ/UTFS vragen.
Dat is ERG.
Bv Deze stond in ANS. :O

Of apache topics die daar ook niet thuishoren (staat zo ook in de FAQ van ANS trouwens).

Buiten ze verplaatsen of zelfs gewoon sluiten (Koffie dat soms) kan je der toch weinig tegen doen.
Ofwel moet er een schrikbewind komen.
Post in ANS die geen ANS is -> ALTIJD dicht.
Maar dat helpt ook niet denk ik.

Maar der staan heus wel topics die er wel thuishoren.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Misschien is iets als 'professioneel' oid. in de naamgeving een idee.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Dit topic hier gaat dan specifiek over ANS, maar als ik in HA kijk (kom ik vrij veel) zie ik het niveau ook gewoon dalen, echt tot de makkelijkste n00b vragen...

lijkt me dus dat ANS niet het enige forum is, en het lijkt me ook dat er echt iets moet gaan gebeuren, want het niveau is echt zo laag, en de gezelligheid zeg maar is ook weg lijkt het net... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat is overal het geval. In NOS is het ook vaak een grote *nix newbie bende, met vragen die ik in mijn begintijd met *nix zelf oploste door te zoeken en howto's en docs door te spitten, iets waar je ook veel meer van leert imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik haal idd alleen ANS aan als voorbeeld omdat ik daar vaak kom maar ik kan me goed voorstellen dat het op meer plaatsen (forums) het geval is.

ANS is echter een goed voorbeeld van het lage niveau hier vanwege het woordje ADVANCED in de naam, heel veel topics daar zijn absoluut niet advanced, en gewoon basic vragen. Op deze manier worden de gebruikers die wel meer dan gemiddelde kennis hebben gewoon afgeschrikt en weggejaagd uit zulke forums.

Ik zou er maar eens snel wat aan doen voordat alle gevorderden vertrokken zijn, want als het zover komt, dan kun je alle techforums ook wel opheffen vanwege het gebrek aan kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 16:31 schreef Hans het volgende:
Dat is overal het geval. In NOS is het ook vaak een grote *nix newbie bende, met vragen die ik in mijn begintijd met *nix zelf oploste door te zoeken en howto's en docs door te spitten, iets waar je ook veel meer van leert imho.
Mjah, helaas is niet iedereen zoals jij en ik ;)

Wat wil je dan met die topics in NOS doen?

In NOS is het niveau over het algemeen niet zo slecht als in de meeste andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 10:16
We hadden vroeger HWS gewoon niet in ANS moeten veranderen... toen was het daar nog gezellig. Ik lees ANS nog wel eens af en toe maar users die er vroeger kwamen zie ik zelden terug...

Misschien waren we wel niet advanced genoeg voor zoiets als ANS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Zijn er ook mods van ANS die hun mening kunnen geven hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 09 april 2002 19:12 schreef jelmervos het volgende:
Zijn er ook mods van ANS die hun mening kunnen geven hier?
Dat zou Koffie moeten zijn, dus nog ff wachten denk ik ;)

Maar wat hij er verder aan kan doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Laatst online: 11:15
beetje gelijk geef ik Jelmer wel. Vanmiddag werd dit [topic=463035] topic geopend.
Ik geef er netjes antwoord op, en blijkt gewoon in de wind geslagen te worden..... Op zich geen probleem, moet iedereen voor zich weten.
Maar vraag het dan niet. |:(
Het lijkt mij meer een vraag voor SA, of een subforum over backoffice applicaties.
Gelukkig steunde killah mij nog, maar best wel triest dat dat topic in ANS staat...

Misschien moet ANS wel, Non-home Networking and Servers NNS gaan heten.
Dan kan je misschien ook meteen backoffice gaan ondersteunen in dit subforum

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 20:00 schreef HGM het volgende:

[..]

Dat zou Koffie moeten zijn, dus nog ff wachten denk ik ;)

Maar wat hij er verder aan kan doen :?
Wat hij er aan kan doen? Lees mijn 1e post nog es.

VEEL strenger optreden, alle niet Advanced dingen eruit gooien of op slot ofzo, om het niveau wat hoog te houden. En iig NIET standaard WOS vragen verplaatsen naar ANS, zoals ik wel eens zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 09 april 2002 20:59 schreef jelmervos het volgende:
Wat hij er aan kan doen? Lees mijn 1e post nog es.

VEEL strenger optreden, alle niet Advanced dingen eruit gooien of op slot ofzo, om het niveau wat hoog te houden.
Die paar topics die je dan over hebt, zijn ook de moeite niet.
En iig NIET standaard WOS vragen verplaatsen naar ANS, zoals ik wel eens zie.
Ik mag toch hopen dat Koffie die vragen niet richting ANS moved, dus dat zullen anderen moeten inzien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 21:21 schreef HGM het volgende:

Ik mag toch hopen dat Koffie die vragen niet richting ANS moved, dus dat zullen anderen moeten inzien :?
Check:

[topic=457498/1/100]

Als zoiets al zogenaamd Advanced is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 09 april 2002 21:28 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Check:

[topic=457498/1/100]

Ok, je hebt idd absoluut gelijk, tja blijkbaar is het niveau van de aanleverende fora wel heel erg gezakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:59

Arno

PF5A

Op dinsdag 09 april 2002 21:28 schreef jelmervos het volgende:
[topic=457498/1/100]

Neuh... dat heet basic Windows 2000 server

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 21:51 schreef Traag het volgende:

[..]

Neuh... dat heet basic Windows 2000 server
Juist, dat vond ik nou ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Laatst online: 21-09 09:21
Zucht..........ANS kan gewoon worden opgeheven en alles mag van mij naar NT. Ik kom er weer steeds minder, elke keer als ik er kom zie ik weer zoveel zogenaamde "Advanced" topics dat ik weer heel snel naar andere fora (of naar compleet andere sites) vertrek.
Ik heb hier al eens een mail wisseling over gehad met Koffie (nadat ik de opmerking had gemaakt dat ik voorlopig niet meer langs kwam), zal mijn mailtje naar hem hier posten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
Beste Koffie,

Ik zal echt niet wegblijven van got, alleen vind ik nu het nivo zo
dieptriest dat ik er gewoon geen zin meer in heb. Ik zal dus voornamelijk
alleen nog maar lurken (wat ik de laatste tijd toch al deed) en niet meer
zo vaak posten (ondanks dat ik een oplossing weet voor iemands probleem).
Dit omdat ik het nivo dus echt diep triest laag vind. Zelfs in ANS is het
nivo op sommige momenten bodem.

Vooral als ik dan ook nog eens zie dat een topic wat zeker nergens op
uitdraait (zoals dat topic waarin ik die link plaatste) open blijft (en
zelfs in ANS blijft staan in eerste instantie) en dat topics welke wel op
een leuke discussie uit kunnen lopen
(bijvoorbeeld [TOPIC=416017///][NOHTML]Microsoft of Novell, en welke server...[/NOHTML][/TOPIC])
worden gesloten omdat ik zou happen. Ik probeer op dat moment alleen maar
een discussie te krijgen tussen mensen die alleen maar linux roepen als het
gaat om het vervangen van een server en mensen met iets meer verstand
(mijn persoonlijke mening).

Discusieren over bepaalde zaken is nog altijd de basis van een forum. Vooral
in een forum als ANS is offtopic raken in een discussie binnen een
bepaald topic best mogelijk. Zie bijvoorbeeld
[TOPIC=423247///][NOHTML]Twinax vs AS400 vsS/3X[/NOHTML][/TOPIC]. Als je zoiets gaat
verbannen zal ANS altijd een leeg en saai forum blijven.

Harder modereren in ANS hoeft niet, zorg maar uberhaupt eens dat er
gemod word in ANS/NT binnen 1 lijn. Een voorbeeld hiervan welke ik zo snel
nog kon vinden is [TOPIC=373340///][NOHTML]Namezero domein verhuizen[/NOHTML][/TOPIC]. Dit
topic is ondanks een melding in SU gewoon in ANS blijven staan...Terwijl
hier weinig (helemaal niks zelfs) advanced aan is.

Antwoord op jou vraag of ik het serieus bedoelde is op dit moment een ja.
Pas als ik verandering zie in got (en dus ook ANS/NOS/NT waar ik eigenlijk
alleen maar kom) bestaat er een kans dat ik ook weer een actief poster
wordt.
Ik weet verder dat er een aantal mensen zo goed als vertrokken
zijn uit ANS (of HWS zoals het vroeger was) met dezelfde redenen.
Mensen als sproggle, twixx, newageperformance, peerke, the source, HGM zie je al
bijna niet meer.

Let wel, het ligt voor mij niet alleen aan ANS/NOS/NT, maar aan het gehele
nivo binnen got. Dit heb ik ook reeds duidelijk proberen te maken in die LA
thread (en reeds eerder threads over hetzelfde onderwerp).

Ik hoop dat je mijn standpunt ook kunt begrijpen,

Groet,

Mark

Ik ben op dit moment nog steeds bij hetzelfde standpunt, dus mij zie je ook (bijna) niet meer.

Jammer van een forum welke ik toch nog steeds een beetje zie als mijn thuishaven (mede dankzij het feit dat het voorheen HWS). Maar zoals het nu gaat kan het net zo goed dicht.
Helaas is dit ook weer een reden minder om voor mij op Got te komen, buiten NOS is er nu in mijn ogen weinig interresants van voldoende nivo meer hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Daar istie dan :P
Je kan ook nooit een poging doen om ff te slapen :P
Dat [forum=24] tegenwoordig steeds vaker een dumpplaats voor topics is geworden, kan ik alleen beamen.

Persoonlijk had ik het idee dat mijn modwerk al een stuk strenger is geworden, echter zoals ik het nu hoor kan/mag dat dus nog veel strenger.
Ik doe mijn uiterste best om de niet [forum=24] topics te moven.
Vaak is het dan zo dat topics die duidelijk niet ANS zijn op slot gaan, ipv een move.

Een ander probleem, is de kennis.
Ik ben jammer genoeg geen expert op alle gebieden, met als gevolg dat het wel eens voorkomt dat topics ten onrechte in [forum=24] blijven staan (of naartoe gemoved worden).
Voor dat soort topics ben ik dus aangewezen op jullie medewerking

[forum=24] sluiten en dan maar alles naar [forum=19] dumpen lijkt me nou ook niet echt de juiste oplossing.
Ik had gehoopt dat de nieuwe FAQ's ook wat meer resultaat zou bieden, maar jammergenoeg is er nog weinig effect zichtbaar (gelukkig komen er niet meer zoveel apache vragen in [forum=24] voor).

Verder zie ik ook vaak de reply's "Is dit ANS?" , echter ben ik op zo'n moment niet altijd online.
Het kan daarom best wel eens even duren voordat ik daarop reageer (net als nu met dit topic).

Zoals dus gezegd, ik zal er nog meer op gaan letten om [forum=24] weer naar het gewenste niveau te krikken, echter dat kan ik niet alleen.
Alle hulp daarbij (zoals [forum=26] medlingen) zijn gewenst.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op woensdag 10 april 2002 01:28 schreef Koffie het volgende:
Daar istie dan :P
Persoonlijk had ik het idee dat mijn modwerk al een stuk strenger is geworden, echter zoals ik het nu hoor kan/mag dat dus nog veel strenger.
Ik doe mijn uiterste best om de niet [forum=24] topics te moven.
Vaak is het dan zo dat topics die duidelijk niet ANS zijn op slot gaan, ipv een move.
Absoluut, helaas worden er zoals jelmervos dus terecht aangeeft ook wel non-ANS topics gemoved, dus dat helpt dan ook weer niet.

En wat Mark aangeeft:
Ik weet verder dat er een aantal mensen zo goed als vertrokken
zijn uit ANS (of HWS zoals het vroeger was) met dezelfde redenen.
Mensen als sproggle, twixx, newageperformance, peerke, the source, HGM zie je al
bijna niet meer.
Lijkt me duidelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 21-09 12:41
Je zal ook naar de 'doelstellingen' van het forum moeten kijken. Is het ANS forum voor enkel geavanceerde netwerk/server vragen of is het ANS forum voor vragen over professionele server/netwerk oplossingen, waar dus ook wat 'basic' vragen over professionele oplossingen in gestelt kunnen worden. (bijvoorbeeld een forum voor het gehele professionele netwerk of serverbeheer segement)

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 18:56 schreef The Source het volgende:
We hadden vroeger HWS gewoon niet in ANS moeten veranderen... toen was het daar nog gezellig. Ik lees ANS nog wel eens af en toe maar users die er vroeger kwamen zie ik zelden terug...

Misschien waren we wel niet advanced genoeg voor zoiets als ANS :)
helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Indien er behoefte is van Koffie of andere GoT crew, ben ik zeker wel bereid om (indien dus gewenst) met crew en/of users een overzicht te maken wat er wel en wat niet in ANS zou moeten.

Ook zou je een overzicht kunnen maken wat er dan precies naar andere fora gemoved kan/moet worden.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Goed idee Traag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Op woensdag 10 april 2002 16:05 schreef jelmervos het volgende:
Goed idee Traag. :)
Yup, alleen helaas nog geen responce gehad ;(

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Op woensdag 10 april 2002 15:29 schreef Traag het volgende:
Indien er behoefte is van Koffie of andere GoT crew, ben ik zeker wel bereid om (indien dus gewenst) met crew en/of users een overzicht te maken wat er wel en wat niet in ANS zou moeten.

Ook zou je een overzicht kunnen maken wat er dan precies naar andere fora gemoved kan/moet worden.
Maken van zo'n overzicht is onbegonnen werk. Wat ik geen advanced vind kun jij best wel advanced vinden. Dit omdat iedereen 1 (of meerdere) kennisgebied(en) heeft welke onderling enorm verschillen.
Het is een taak van de mod om dit te kunnen beoordelen. Ook al is het een onderwerp waar hij/zij weinig of geen kennis van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Op donderdag 11 april 2002 00:32 schreef Mark het volgende:
Maken van zo'n overzicht is onbegonnen werk. Wat ik geen advanced vind kun jij best wel advanced vinden. Dit omdat iedereen 1 (of meerdere) kennisgebied(en) heeft welke onderling enorm verschillen.
Het is een taak van de mod om dit te kunnen beoordelen. Ook al is het een onderwerp waar hij/zij weinig of geen kennis van heeft.
Ondanks de verschillen kunnen (moeten) mods kunnen aangeven wat ze wel en niet wensen te hebben in hun forum en wat er naar een ander forum toe moet. Blijkbaar is er voor ANS wat onduidelijkheid. Ik wil gewoon de tijd maken om dit duidelijker te maken, indien gewenst ;)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op donderdag 11 april 2002 06:34 schreef Traag het volgende:

[..]
Ondanks de verschillen kunnen (moeten) mods kunnen aangeven wat ze wel en niet wensen te hebben in hun forum en wat er naar een ander forum toe moet. Blijkbaar is er voor ANS wat onduidelijkheid. Ik wil gewoon de tijd maken om dit duidelijker te maken, indien gewenst ;)
ik ben het met Mark eens.

Ik denk dat het ook te maken heeft met het niveau van de topic starter. Als er een relatief basic vraag komt door iemand met anders voldoende know-how van hoe e.e.a. werkt maar die bepaalde implementatie niet kent, hoort het (imho) al eerder thuis in ANS dan als je eerst nog even de basics uit moet gaan leggen.

Voorbeeldje. Als je zegt dat routing er in thuishoort kan je iedereen en zijn Draytek, Winroute e.d. in ANS neer gaan zetten, zeg je dat routing er niet in hoort dan zou je deze (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/432509/1?limit=25) in NT moeten stoppen waar hij niet tot zijn recht zou komen.
Dutchman:

(bijvoorbeeld een forum voor het gehele professionele netwerk of serverbeheer segement)
misschien nog het meest interessante voorstel..
Maar wanneer word je professioneel? Als je 100 werkplekken hebt, of ben je ook professioneel als je er 5 hebt en tegelijkertijd de boekhouding doet?
Stage plekken - is dat professioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Het zou leuk zijn als er crewleden meedenken met ons, en ingaan op het voorstel van oa. Traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 11 april 2002 00:32 schreef Mark het volgende:

[..]

Dat vind ik ook.

Als iedereen naar de topics in [ANS] gaat kijken (aangenomen dat alles wat echt GEEN ANS is er ook niet meer staat) en zegt wat ie ook niet ANS vindt dan ANS leeg op misschien 1 of 2 topics na.
De reden staat in Mark z'n post.

Ik heb ook al moves vanuit ANS aangevraagd omdat ik ze der niet vond thuishoren waarvan Koffie dat wel vond.
Dat is gewoon een mening. Dat is normaal.

Alles wat echt geen ANS is moet ook niet in ANS staan.
Dat gaat niemand ontkennen.

Maar als daar nu nog een paar topics staan die sommige niet zo advanced vinden (maar toch nog iets van niveau hebben) is dat op zich toch zo erg niet :?

Als je het onder je niveau vind dan lees je het toch gewoon niet :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 10:12 schreef jelmervos het volgende:
Het zou leuk zijn als er crewleden meedenken met ons, en ingaan op het voorstel van oa. Traag.
Enige tijd geleden hebben we het hierover gehad en ik moet zeggen dat we eigenlijk hetzelfde opmerkten wat jullie nu doen.
Het idee was toen ook om een sticky topic aan te maken waarin duidelijk werd gemaakt wat niet en wat wel in ANS hoort.
Bij de herindeling van de FAQ topics is dat niet gebeurt echter, maar het lijkt mij nog altijd een goed idee.
Traag's idee klinkt mij goed in de oren, het hoeft niet een allesomvattend werk te zijn, ik denk dat je voornamelijk een kader moet stellen van soorten vragen met wat voorbeelden erbij.

Over de naamgeving; ik heb al enkele malen horen zeggen dat het misschien een beter idee is om het forum om te dopen naar 'Professional Networking & Servers' en dat vind ik niet eens zo'n vreemd idee. Met Advanced doelen we nu eigenlijk ook grotendeels op Professional, maar bijkomend effect is dat een groot aantal personen denkt dat de vraag waar zij niet uitkomen ('hoe share ik mijn printer onder Windows 98' en dat soort dingen) meteen Advanced is.

Ik denk dat het een verstandig idee is om over de dingen in dit draadje even serieus na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien beetje laat maar waarom is het ooit overgegaan van hws naar ans? zoals the source al opmerkte in dit topic, was het daar toen een stuk leuker dan nu, en toen had imho niemand ergens problemen mee advanced of niet... er is toch ook geen advanced hardware bv?

mijn idee: terug naar het oude - goed lopende - concept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op donderdag 11 april 2002 12:57 schreef Kertje het volgende:
misschien beetje laat maar waarom is het ooit overgegaan van hws naar ans? zoals the source al opmerkte in dit topic, was het daar toen een stuk leuker dan nu, en toen had imho niemand ergens problemen mee advanced of niet... er is toch ook geen advanced hardware bv?
[topic=277755/1/256]
mijn idee: terug naar het oude - goed lopende - concept :)
Dat zal denk ik ook (zeker) niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 10:16
Ik denk dat er een duidelijk beleid op papier gezet moet worden van wat waar nu thuis hoort. Niet alleen duidelijk voor alle mods, maar ook duidelijk voor alle gebruikers zodat die niet beginnen met het posten van een topic in een verkeerd forum.

Verschil in niveau blijf je altijd houden, maar daar zijn we hier toch voor? Om elkaar te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Op donderdag 11 april 2002 15:31 schreef The Source het volgende:
Ik denk dat er een duidelijk beleid op papier gezet moet worden van wat waar nu thuis hoort. Niet alleen duidelijk voor alle mods, maar ook duidelijk voor alle gebruikers zodat die niet beginnen met het posten van een topic in een verkeerd forum.
Wat heb ik nu een post of 6 / 7 terug voorgesteld :? :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Was ik weer :P
Ik had dit topic in LA al nietmeer gezien, en dacht eigenlijk dat er weinig interesse voor was.
Mijn excuses dat ik dus nie meer teruggekomen ben in dit topic ;)

Traags' idee klinkt goed, echter dan hebben we het puur over globale richtlijnen.
Deze zouden dan idd gewoon in de FAQ kunnen.
Op dit moment zijn we intern aan het overleggen over eventuele naamswijzigingen en andere zaken met betrekking tot ANS.
Misschien is het handig als we een draadje hierover in ANS starten (waar traag een lijstje kan posten en waar de dan met z'n allen verder discusieren over wat wel en niet ANS id).

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 10:12 schreef Koffie het volgende:
Misschien is het handig als we een draadje hierover in ANS starten (waar traag een lijstje kan posten en waar de dan met z'n allen verder discusieren over wat wel en niet ANS id).
Goed idee denk ik, start maar zoiets. Dan kunnen we daar onze mening geven over hoe het verder met ANS moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Dat klinkt alsof er bijna geen redden meer aan is, en zo erg is het nog niet volgends mij ;)

Overigens een opmerking los van het oorspronkelijke onderwerp: ik zie dat er veel ongeduld in deze draad is, daarmee doel ik op opmerkingen als "Yup, alleen helaas nog geen responce gehad ;(" en "Zijn er ook mods van ANS die hun mening kunnen geven hier?". Het draadje heeft de aandacht van alle mods die zich regelmatig in ANS begeven, dus don't worry.

Wat betreft de probleemtopics in ANS denk ik dat het probleem ook ontstaat doordat de scheidingslijn zo vaag is, wat is nou wel "advanced", en wat niet? Dat wordt hiervoor al meerdere malen terecht genoemd. Juist daarom ook zijn we op zoek naar een iets passendere naam (zoals koffie al zei), en willen we iets doen met de suggestie om er bijvoorbeeld "professional" van te maken.

Naar wie de credits (hier) gaan voor dat idee is wel duidelijk denk ik. Ik kwam het ook tegen als feedback in de grote userpoll, maar daar kan ik op het moment niet meer in, geeft steeds een time-out, dus dat kan ik niet meer opzoeken.

Hoewel het in ogen van vele een erg genuanceerd verschil is, is het gewoon beter te doen om een grens te trekken wat nou eigenlijk professional is en wat niet, dan wat advanced is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Thx Negotiator.

Professional zou idd beter zijn denk ik.

Ik wil ook wel meedenken over hoe het beter kan trouwens. Doe ik nu al min of meer met dit topic. ;)

Het punt waar we om moeten denken is dat we het forum interessant genoeg houden voor de gevorderde gebruiker (ik schaar mezelf ook onder die groep :P), op het moment dat het niveau blijkbaar teveel daalt zie je die personen vertrekken, dus het kennisniveau wordt lager, minder respons op moeilijke vragen etc etc. Het is dan een soort vicieuze cirkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Op vrijdag 12 april 2002 11:35 schreef jelmervos het volgende:
Professional zou idd beter zijn denk ik.
Is misschien dubbel, maar je kan in ANS (zoals het nu heet) beter vragen stellen over server / netwerk related topics (hardware en software)

Die hardware is dan dubbel (denk aan OM, Mob etc), maar specifiek op de Professionele netwerkbeheerders toegepast.

Misschien specifieke client related topics maar dan puur op NOS niveau (denk aan policies, Zen, NAL etc etc)

/edit: typo's

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Ik sluit me hierbij aan. Ik mis toch wel wat beheer gerelateerde subfora.
Niet alleen over netwerken, maar ook over systemen en backoffice applicaties.
Als ik een vraag heb over b.v. Exchange zal deze in SA moeten, echter door de hoeveelheid vragen zal deze vraag snel naar de 2e pagina verhuizen, en uit het zicht gaan van de mensen die mijn vraag kunnen beantwoorden.

Ik begeef me dan ook zelf veel op andere fora, zoals: mcse.nl, win2kwereld.nl, winntmag en usergroups.
Niet uit neid ;-) , maar puur uit noodzaak.....

Graag zou ik inderdaad een beheerders subforum zien (netwerk/systeem, en applicatie beheer).
En dan de vraag wanneer wel, en wanneer niet....
Je bent natuurlijk al beheerder als je zelf een systeem thuis hebt staan met meerdere clients erop aangesloten...
Ik denk dat je daar het onderscheid moet gaan maken op basis van niveau. Dit is zeker voor sommige mensen die geen technische kennis hebben zeer moeilijk. Want elke vraag valt als snel als deskundig in hun ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
[topic=466519/1/50]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 12 april 2002 19:46 schreef havana het volgende:
[topic=466519/1/50]
- [forum=24] gaat "Professional Networking & Servers" heten.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Op vrijdag 12 april 2002 19:51 schreef veldmuis het volgende:
;)
Komt omdat ie een [ forum = 24 ] linkje gebruikte, dat werd netjes meeaangepast, ik heb het ff geedit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Felicitaties voor Koffie, Negotiator en Havana :)

Hoop dat het nu beter gaat met PNS.

Volgorde van belangrijkheid is @random 8-)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Sorry hoor, maar een naamsverandering lost natuurlijk niets op, net als tijdelijk strenger modden.
Probleem wat je in dit forum hebt (zoals een aantal mensen al hebben aangegeven) is de grote diversiteit van hard- en software. Eigenlijk is ANS (of PNS nu) een verzamelbak van alle andere fora voor geavanceerde onderwerpen.
Nogmaals, wat ik niet advanced vind kan voor een ander weer wel heel advanced zijn. Hier kun je echt geen lijn voor trekken. Enigste wat je duidelijk kunt maken is dat mensen eerst in NT/WOS/NOS moeten posten en hierna pas in PNS (al zou dat dan weer wel crossposten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
OK dan, dit is al een stap in de goeie richting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Laatst online: 11:03
tja, maar toch, niet dat ik ANS post maar toch, ff een voorbeeltje:

Ik ben een n00b en ik heb een probleem dat mijn email server geen emails doorstuurd naar buiten.
In welk forum zet ik dat?
- SA
- IT
- NOS
- NT
- PNS

dus ja, ik denk dat zoiets voor richtlijnen makkelijker is, maarja, dat wordt dan nogal wat, omdat het over zoveel verschillende onderwerpen kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
SA of NT lijkt mij. Ik geef toe dat het soms vaag is waar een topic hoort maar vele topics staan vaak ook overduidelijk op de verkeerde plaats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Laatst online: 11:03
Op zaterdag 13 april 2002 00:26 schreef jelmervos het volgende:
SA of NT lijkt mij. Ik geef toe dat het soms vaag is waar een topic hoort maar vele topics staan vaak ook overduidelijk op de verkeerde plaats. :)
jep, true true

P.s. jij hoort te slapen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ik denk dat het hem niet in de naam zit.
naams verandering alleen is niet voldoende, er moet bij de user een knop omgedraaid worden waardoor hij bijvoorbeeld meer in de nt gaat posten en dat het vandaaruit wel gemoved wordt naar pns.

Je zou dus een regel kunnen maken: post jij in pns, zonder dat je zeker weet dat het er in thuishoort dan gaat ie rechtstreeks in de prullenbak, niks moven dus.
Post eerst maar in nt, als het te moeilijk blijkt te zijn dan moven we hem wel naar pns

je draait dus feitelijk gezien het principe om.

edit:
laat maar, onzin.

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:42
jelmervos 4 president mod!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:42
Nu met de benaming "professional" ga je volgens mij wel niet de makkelijkere vragenw eren. want ook die makkelijke shit is vaak wel professioneel hoor.
Dus dat stukje dat traag voorstelde van wat er nu wel en wat er niet in kan lijkt me echt geen slecht idee.. als het haalbaar is toch. (en daar heb'k natuurlijk ook enige twijfels over) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Op zondag 14 april 2002 00:49 schreef poohbeer het volgende:
Dus dat stukje dat traag voorstelde van wat er nu wel en wat er niet in kan lijkt me echt geen slecht idee.. als het haalbaar is toch. (en daar heb'k natuurlijk ook enige twijfels over) :)
Ik ook, ik hoor niets van de GoT crew, dus het zal wel niet interessant zijn ofzo :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op zondag 14 april 2002 01:55 schreef Traag het volgende:

[..]

Ik ook, ik hoor niets van de GoT crew, dus het zal wel niet interessant zijn ofzo :P
Nee, dit komt er meteen:
- er komt een sticky met voorbeeldthema's / topics zodat de bezoekers weten wat 'professional' is en wat niet. Negotiator & Koffie gaan deze lijst ism. enkele bezoekers opstellen.
Welke bezoekers dat zijn, zal wel geheim zijn ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Op zondag 14 april 2002 09:38 schreef HGM het volgende:

[..]

Nee, dit komt er meteen:
[..]

Welke bezoekers dat zijn, zal wel geheim zijn ofzo :o
Misschien dat ze alleen mensen vragen die er nooit komen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
maar het gaat wel de goede kant op
[topic=467827/1/25]
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op zondag 14 april 2002 17:09 schreef Remc0 het volgende:
maar het gaat wel de goede kant op
[topic=467827/1/25]
:'(
Zie: [topic=467798/1/256] , er zal wel een T.net/GoT crew meeting zijn ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Op zondag 14 april 2002 19:29 schreef HGM het volgende:

[..]

Zie: [topic=467798/1/256] , er zal wel een T.net/GoT crew meeting zijn ofzo :?
Ben al op mijn neus getikt....
Was gewoon even :( dacht dat het de goede kant op ging.
Ik had eerst even na moeten denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 15:38 schreef Mark het volgende:

[..]

Misschien dat ze alleen mensen vragen die er nooit komen... :P
Vooral ons niet vragen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Op maandag 15 april 2002 09:08 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Vooral ons niet vragen :o
nog steeds kwaad....?
Misschien moet je de mods even de tijd geven, zoals al is voorgesteld in een andere posting.
Ik denk dat de "sticky" gemaakt moet worden door diverse gebruikers ("experts"), waarover zeer goed nagedacht moet worden. Naderhand moet deze gekeurd worden door de mensen die er "geen" verstand van hebben. Deze mensen moeten aan de hand van de sticky beoordelen of hun vraag nou wel of niet thuishoort.

Ik begin me een beetje af te vragen, of men door het aantal posts in dit subforum andere rechten vergaart als een ander.
Als dat zo is, mag ik dan de reply's van mij uit andere fora er bij optellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:08

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Maar valt ons draadloze topic dan ook onder PNS?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/430419/

:?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 21-09 12:41
Op maandag 15 april 2002 16:09 schreef zwahiel het volgende:
Maar valt ons draadloze topic dan ook onder PNS?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/430419/

:?
"Een goeie vriend en ik willen netwerkje hebben. probleem is, ie woont 500-600m verderop."

Klinkt dat als een professionele implementatie, of een hobby netwerkje :)

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Op maandag 15 april 2002 09:20 schreef Remc0 het volgende:

[..]

nog steeds kwaad....?
Misschien moet je de mods even de tijd geven, zoals al is voorgesteld in een andere posting.
Ik denk dat de "sticky" gemaakt moet worden door diverse gebruikers ("experts"), waarover zeer goed nagedacht moet worden. Naderhand moet deze gekeurd worden door de mensen die er "geen" verstand van hebben. Deze mensen moeten aan de hand van de sticky beoordelen of hun vraag nou wel of niet thuishoort.

Ik begin me een beetje af te vragen, of men door het aantal posts in dit subforum andere rechten vergaart als een ander.
Als dat zo is, mag ik dan de reply's van mij uit andere fora er bij optellen ?
Tsjah, nu zijn er nog mensen die graag willen meewerken om zoiets te bewerkstelligen. Mensen als Traag, Jelmervos, HGM en ik zouden graag zien dat het nivo steeg en zullen dus ook meehelpen om ANS (want zo blijf ik het noemen) weer terug te zien zoals het bedoeld is. Als dit zo nog door gaat (of misschien is onze hulp/inzet niet gewild) zal de mate van meewerken ook afnemen.

Trouwens, volgens mij post ik dit voor de 2e keer (vanmiddag ook als eens gepost), is er wellicht een modje posts aan het trashen ?? Zo ja, dan zou ik dat graag ook gewoon eerlijk horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Op dinsdag 16 april 2002 00:35 schreef Mark het volgende:

[..]

Tsjah, nu zijn er nog mensen die graag willen meewerken om zoiets te bewerkstelligen. Mensen als Traag, Jelmervos, HGM en ik zouden graag zien dat het nivo steeg en zullen dus ook meehelpen om ANS (want zo blijf ik het noemen) weer terug te zien zoals het bedoeld is. Als dit zo nog door gaat (of misschien is onze hulp/inzet niet gewild) zal de mate van meewerken ook afnemen.

Trouwens, volgens mij post ik dit voor de 2e keer (vanmiddag ook als eens gepost), is er wellicht een modje posts aan het trashen ?? Zo ja, dan zou ik dat graag ook gewoon eerlijk horen.
Tja, ik zou het niveau ook graag hoger willen. Dit kan je bereiken door misschien wat meer/strenger te modereren. Maar ook een voorwaarde is, is dat de mods enige kennis van zaken hebben. Heb nu al 2 * meegemaak dat er een posting naar NT gegooid word.
De vraag word verkeerd begrepen en hopsa. Ik noem me zelf niet deskundig, maar heb er toch wel een beetje kijk van (MTS Telematica, CNE, MCSE en daarbij 8 jaar ervaring..)

Ik krijg alleen het idee dat er personen zijn die zich op dit moment de mod-status willen toemachtigen.
Ik vind dit een beetje gevaarlijk.
Ik heb een discussie als deze eerder meegemaakt, en het resulteerde in opheffing (hit2000 <--> Gerrie).
Ik heb toen vrij vroeg gewaarschuwd, maar ach....
Achteraf wist iedereen het beter.

Het niveau kunnen we zelf al een stukje omhoog schoppen door geen antwoord meer te geven op vragen die er niet thuis horen.
Vaak geeft men een antwoord zoals:
Zoekuh. !!!
Heb hem zo bij google gevonden.
.....google link met resultaten.....

Lijkt me niet verstandig, gewoon niks zeggen zodat de motivatie groter word om de posting te plaatsen daar waar het nodig is.

Ik denk dat jullie hulp/medewerking zeker op prijs word gesteld, maar heb even geduld lijkt mij. Zoals Koffie al had aangegeven, is dit allemaal op vrijwillige basis met een gezin. Niet iedereen heeft tijd om snel te reageren.
Wacht het even af, misschien zijn ze in overleg (zie mijn eerdere posting...).

Remco denkt dat als er meerdere mods komen het "probleem" langzaam maar zeker zal oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Op dinsdag 16 april 2002 10:46 schreef Remc0 het volgende:

[..]

Tja, ik zou het niveau ook graag hoger willen. Dit kan je bereiken door misschien wat meer/strenger te modereren. Maar ook een voorwaarde is, is dat de mods enige kennis van zaken hebben. Heb nu al 2 * meegemaak dat er een posting naar NT gegooid word.
De vraag word verkeerd begrepen en hopsa. Ik noem me zelf niet deskundig, maar heb er toch wel een beetje kijk van (MTS Telematica, CNE, MCSE en daarbij 8 jaar ervaring..)
Opleiding en cursus staat niet altijd gelijk aan kennis. Ik durf gerust te zeggen dat ik op een aantal gebieden meer kennis heb als menig personen welke hier een cursus voor heeft gedaan...En je hebt inderdaad gelijk dat de mod enige kennis van zaken moet hebben, maar laat ANS nu net een forum zijn waar alle advanced vragen van het hele forum in komen (NOS, NT, WOS, HA, NT, enz). Een goede mod moet dus van alle gebieden wat afweten om goed te kunnen modereren in ANS en dit soort mensen zijn schaars (en nofi, maar Koffie is d'r niet 1 van).
Ik krijg alleen het idee dat er personen zijn die zich op dit moment de mod-status willen toemachtigen.
Ik vind dit een beetje gevaarlijk.
Maak je maar geen zorgen. Ik ben van mening dat mensen die het verdienen (kennis/gedrag) mod dienen worden en niet de mensen die nu hard roepen, maar welke je normaal niet in ANS ziet.
Ik heb een discussie als deze eerder meegemaakt, en het resulteerde in opheffing (hit2000 <--> Gerrie).
Tjah, Gerrie......
Ik heb toen vrij vroeg gewaarschuwd, maar ach....
Achteraf wist iedereen het beter.

Het niveau kunnen we zelf al een stukje omhoog schoppen door geen antwoord meer te geven op vragen die er niet thuis horen.
Vaak geeft men een antwoord zoals:
Zoekuh. !!!
Heb hem zo bij google gevonden.
.....google link met resultaten.....

Lijkt me niet verstandig, gewoon niks zeggen zodat de motivatie groter word om de posting te plaatsen daar waar het nodig is.

Ik denk dat jullie hulp/medewerking zeker op prijs word gesteld, maar heb even geduld lijkt mij. Zoals Koffie al had aangegeven, is dit allemaal op vrijwillige basis met een gezin. Niet iedereen heeft tijd om snel te reageren.
Wacht het even af, misschien zijn ze in overleg (zie mijn eerdere posting...).

Remco denkt dat als er meerdere mods komen het "probleem" langzaam maar zeker zal oplossen.
Zoals ik al eerder zei, nu ben ik bereid om mee te denken om het nivo hoger te krijgen, maar als ik het idee krijg dat er weinig/niks gebeurd of dat onze inzet niet word gewaardeerd (en het voelt nu alsof 1 van deze 2 gebeuren) dan is bij mij de behoefte ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
En als ik dit zie: [topic=469515] dan zakt mijn broek helemaal af. Koffie geeft hier notabene zelf nog antwoord in, terwijl er tientallen topics zijn te vinden waar mensen hetzelfde vragen en het is al absoluut niet advanced of profesioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een forum dat een bepaald hoog niveau moet halen is IMO per definitie kansloos. Het is namelijk heel simpel: mensen die vinden dat ze een 'hoog niveau' hebben (cq verstand van het onderwerp hebben) zullen zelf een oplossing voor hun probleem willen zoeken. Zij gaan geen topic openen. De mensen die geen 'hoog niveau' hebben zullen sneller geneigd zijn om vragen te stellen. Die vragen zullen door de mensen met een hoog niveau als dom opgevat worden. Een verandering van de policies zodat domme vragen niet zijn toegestaan zal tot gevolg hebben dat er veel minder topics gepost worden, zodat de mensen met een hoog niveau zich zullen gaan beklagen over het feit dat het forum volgens hun nooit interessante topics heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Daarom moet er een gouden middenweg komen ;)

Maar zolang als er geen richtlijnen zijn die ze weg op de kaart zetten, is het wel roeien met de riemen die we hebben

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Dus volgens Femme's conclusie kunnen we beter ANS/PNS maar opheffen. :)

Nou ja, dan moet dat maar, het stelt nu ook weinig voor (zoals Mark alweer zegt: een 19" rack vraag in ANS :? |:() dus laat het dan maar opgaan in de andere netwerkforums.

Doe het OF goed OF helemaal niet.

Blijkbaar is het niveau hier op GoT te laag (wat wil je met 80% pubers die perfect weten hoe ze hun CPU'tje moeten overklokken maar geen kaas hebben gegeten van professioneel netwerkbeheer) voor een dergelijk forum waar enig niveau gewenst is.

GoT blijkt dus bij deze niet geschikt te zijn voor een dergelijk forum. Helaas maar waar...

Als zelfs de mods al serieus replyen in zulke topics als Mark net gaf van dat 19" rack, en basic Windows vragen moven naar ANS/PNS, dan is het einde zoek en is de complete bestaansreden voor ANS/PNS (hoe het beestje ook maar heet) niet aanwezig.

Trek jullie conclusies zou ik zeggen. Ik had graag meegeholpen om iets op te bouwen maar blijkbaar moddert men liever zo voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 16 april 2002 18:30 schreef Femme een paar regels text
Het is neit zo zeer dat een bepaalt niveau gehaald moet worden, het is meer dat onnoemelijk vaak de zelfde simpele topics bij komen. En ALTIJD staan die antwoorden in de FAQ/ander topic.

het probleem is dat er meer nutteloze topics aangemaakt worden, dan dat er weggemod word. En daarom is het van belang dat predator en jelmervos als mod aangesteld worden.

Dit omdat zij snappen waar ze over praten (of anders niet toch reageren met offtopic blaat/nutteloze info), en ze geen prive leven hebben ;) , en daarom genoeg tijd (ook overdag) spenderen op GoT (en PNS).

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Op dinsdag 16 april 2002 18:30 schreef Femme het volgende:
[KNIP]
Een verandering van de policies zodat domme vragen niet zijn toegestaan zal tot gevolg hebben dat er veel minder topics gepost worden, zodat de mensen met een hoog niveau zich zullen gaan beklagen over het feit dat het forum volgens hun nooit interessante topics heeft.
Had er een, werd "ie" gemoved :'(
[topic=468514]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Op dinsdag 16 april 2002 22:04 schreef Remc0 het volgende:

[..]

Had er een, werd "ie" gemoved :'(
[topic=468514]
Tsjah........als ik eerlijk moet zijn is dit ook niet echt advanced. Simpelweg een trust maken moet toch lukken. Elke MCSE'er moet weten wat dit precies inhoudt (al had deze van mij gerust in ANS mogen blijven staan, hij is al meer advanced/profesioneel als 50% van wat er nu staat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 16 april 2002 22:40 schreef Mark het volgende:
Tsjah........als ik eerlijk moet zijn is dit ook niet echt advanced. Simpelweg een trust maken moet toch lukken. Elke MCSE'er moet weten wat dit precies inhoudt (al had deze van mij gerust in ANS mogen blijven staan, hij is al meer advanced/profesioneel als 50% van wat er nu staat...)
IMHO horen backoffice producten niet echt in PNS of NT. Eerder SA, maar die discussie heb ik al vaker verloren ;(

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Op dinsdag 16 april 2002 22:44 schreef Traag het volgende:

[..]

IMHO horen backoffice producten niet echt in PNS of NT. Eerder SA, maar die discussie heb ik al vaker verloren ;(
Hmm, valt me nu ook pas op dat deze naar NT is gezet. SA was inderdaad een logischere keus geweest.
En de reden dat hij van mij in ANS (of PNS) mag blijven is puur dat ik niet in SA kom en hem dan dus ook niet zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
offtopic:
maar ik wil juist geen trust of dc, ivm security.
That's the problem....
En dan toch nog wel rapportage per user. Moet lukken volgens M$.

Ik zie wel graag een plaats anders dan SA waar ik mijn vragen kan posten. Verdwijnen anders zo snel..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Op dinsdag 16 april 2002 23:07 schreef Remc0 het volgende:
offtopic:
maar ik wil juist geen trust of dc, ivm security.
That's the problem....
En dan toch nog wel rapportage per user. Moet lukken volgens M$.

Ik zie wel graag een plaats anders dan SA waar ik mijn vragen kan posten. Verdwijnen anders zo snel..... :)
Kan het bericht niet editten. ???
Moet zijn:

Ik zie wel graag een plaats waar ik backoffice vragen kan stellen anders dan in SA.
Verdwijnen anders zo snel..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Deze kan dan ook wel dicht, verdergaan aub in het topic in PNS.

Pagina: 1