geunlockte duron 650 + KT7 wil niet altijd booten

Pagina: 1
Acties:

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Als ik dingen verander in mijn bios en ik kies save and exit setup, wil mijn computer daarna niet gewoon booten, hij wil dan alleen nog maar booten als ik insert ingedrukt houd.
Kan het door met misschien wil verkeerd verbinden van de l1 unlock pinnetjes komen?
Want als mijn computer wel wil booten zegtie na een tijdje "cpu unworkable or has been changed, check soft menu" maar als ik dan op f1 druk boot hij verder gewoon

Hier komt iets hips te staan

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:02
Waarschijnlijk niet goed geunlocked.
Dus: potloodstreepjes ff aandikken, en zorg ervoor dat de streepjes elkaar niet raken ;)

Dan gewoon ff opnieuw proberen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Bedankt voor je reply, maar stel dat de streepjes niet dik genoeg zijn voor unlocking, maar ook niet onderling contact maken, dan zou dat toch niks met het bios in het algemeen te maken hebben (met het niet willen booten), alleen met niet willen booten als de multiplier fout staat (wat hij dus niet is, cpu-instelling staat gewoon op 650)

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
enne als ik straks mijn cooler enzo los haal, hoe zit het dan met de coolprut en coolpad, moet ik dat eerst op 1 of ander manier erafhalen alvorens ik ik er nieuwe coolpasta op smeer

enne zou het misschien aan een te oude versie van die bios liggen?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:02
Misschien zijn 2 van de 4 streepjes dik genoeg en de andere 2 niet. Dan kan je vrij onverwachte resultaten krijgen (denk ik).

Trouwens, als je alle streepjes wegggumt en hij doet het dan weer gewoon, dan heeft het toch met de streepjes te maken ;)

Volgens mij hoef je geen nieuwe coolprut tussen te smeren. Gewoon de koeling van de proc halen, en later weer op elkaar drukken. Maakt volgens mij geen verschil. Dus je hoeft geen nieuwe pasta tussen te smeren.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD