Toon posts:

Kun je een PS/2 muis op een parallelle poort...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kun je een PS/2 muis op een parallelle poort aansluiten en als dit gaat hoe moet dat dan?

(hij moet wel werken he)

Reden is niet echt belangrijk.

Opdrachtje van docent, laten we het daar op houden.

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Het kan, via een verloopje...

Edit: mhhh, kan wel op de seriele poort, maar niet op de parallele poort volgens mij, ten zij je een stukje software er voor hebt....

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17
werkt alleen niet altijd. Valt van te voren ook niet eg te voorspellen, tenzij het verloopje met de muis mee geleverd wordt.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Ja kan want seriele poort heeft 1 data pin en parallale poort heeft er 8.

Bekende voorbeeld is van amiga waar seriele joystciks werden aangesloten op de paralelle poort ..

Verwijderd

Ik denk dat je dan toch zelf een stevig stukje code zal moeten kloppen of ff goed moet zoeken op internet om de boel werkend te krijgen. Maar het moet zeker kunnen!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit ruikt als een schoolopdracht :+

Lijkt me dat het niet kan door de al eerder genoemde eigenschappen van de parallelle poort. :)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:33

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Nee niet zonder aditionele hardware
PS/2 is serieel en niet parallel.
Kortom 100 % andere manier van communiceren.
Als je dit zou willen dan moet je een converter gaan bouwen om Seriele data om te zetten naar parrallele Data.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:39
Kan wel. Als jij de juiste draadjes aan de juiste pinnen knoopt, moet het gewoon lukken. Je mag dan echter wel zelf een mousedriver schrijven die een aantal pinnen van de LPT poort uit kan lezen. Dat een LPT poort parallel is en een seriele poort serieel maakt geen donder uit, een parallelle poort ontvangt over 8 pinnen tegelijk gewoon seriele signalen, als je nou gewoon die andere 7 negeert...

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp hieruit dat ik de pin-outs op de goeie plek moet verbinden en er aparte drivers voor moet schrijven.

Heeft iemand een idee over waar ik hierover wat informatie kan vinden?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:39
Volgens mij is dat niet makkelijk te doen. Moet je het ook daadwerkelijk uitvoeren? Probleem waar je met een LPT poort mee zit tov een seriele of PS2 poort is, dat de LPT poort zoveel stroom niet levert als die andere poorten, je hebt dus ook nog batterijen nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit allemaal zo hoor dan zal het wel niet mogelijk zijn. Ik zeg hem wel dat je dan moet gaan solderen en drivers moet gaan schrijven.

Het gaat "niet".
Pagina: 1