Toon posts:

[R8500] 3DMark2001SE problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ATI RADEON 8500 PROBLEEM - WIE NIET?

Nieuw systeem:

- Gigabyte GA-7VRXP
- AMD Athlon XP1800+
- 512Mb DDR-333
- Maxtor 40Gb, 7200rpm, UDMA133

Was in 't bezit van een Geforce 2 Ti, 64Mb, DDR...

Nu heb ik 'helaas' een Club3D Radeon 8500, 64Mb gekocht en dit ding is gewoon NIET relaxed aan de gang te krijgen; crashed continue tijdens benchmarks (3DMark2001SE). Als de kaart 'per ongeluk' de benchmark doorloopt, is deze onwijs laag (5141 - moet hoger kunnen).

In het eerste gedeelte van de benchmark (Car Chase - Low Detail - met alle standaardwaardes) is de framerate ongv. 50 met pieken naar 70. Dit zou ongeveer 150 tot 180 moeten zijn - zelf gezien op soortgelijke systemen!

Kortom,... heeft IEMAND een idee wat ik over 't hoofd zie?

(Via Service Pack / Nieuwste bios / Nieuwste drivers uiteraard al geïnstalleerd!)

B.v.d.!

Verwijderd

Topicstarter
...draai trouwens Windows XP Proff. met nieuwste 6.67 Reference drivers!

Tweakers.net search leverde geen oplossing.

Verwijderd

heb je al windows opnieuw geinstalleerd? Das wel belangrijk geloof ik.
Ik heb een athlon 1100 en ook een radeon 8500 op 250, deze haalt zonder problemen 7400 in 3dmark2k1. Maar ik moet zeggen dat ie in millenium aanzienlijk beter scoort dan in winxp

Verwijderd

Hmmmm probeer dit eens:

-Detonator Destroyer (www.guru3d.com) of reinstall XP (ivm achtergebleven rotzooi van NVidia)
-Sluit alle op de achtergrond draaiende programma's
-Dump de reference drivers en install 6052 van Rage3D (zijn stukken beter in OpenGL en D3D)
-Check of FSAA niet aanstaat

Ik heb een score van 8233 (zie me sig.) met een tb 1.33, dus daar moet jij iig voorbij kunnen lijkt me :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net ongeveer een uur geleden een rete-schone-windows geïnstalleerd... mocht niet baten. Wil ook gewoon persé XP draaien.

Dit is gewoon een echt leip probleem. De videokaart is ook al een keer vervangen voor een nieuwe namelijk, die dezelfde problemen toonde -> tijdens benchmark of ati-demo's hangt 't beeld, en soms met verschillend gekleurde strepen... mooi man, zo'n radeon!
Op dinsdag 09 april 2002 13:53 schreef reetkever41 het volgende:
heb je al windows opnieuw geinstalleerd? Das wel belangrijk geloof ik.
Ik heb een athlon 1100 en ook een radeon 8500 op 250, deze haalt zonder problemen 7400 in 3dmark2k1. Maar ik moet zeggen dat ie in millenium aanzienlijk beter scoort dan in winxp

Verwijderd

Kaoz haal jij deze score in windows xp?
Hmm, installeer mobo monitor en kijk of je 5 volt niet onder de 4.5 komt. Verder kun je nog ff system information runnen om te kijken of je veel IRQ conflicten hebt.

Ik draai winXP en winME en heb nooit stabiliteitsproblemen. Staan je bios instellingen wel goed enzo? Staan op het net wel een aantal guides hoe je deze het best in kunt stellen.

Verwijderd

Topicstarter
draaien jullie wel XP... da's op zich wel makkelijk. Kortom; is er iemand die de radeon van Club3D perfect onder XP heeft draaien?

Jaja, je merkt 't... ben ECHT NIET blij!

Wil een benchmarkscore nondeju. ;-)

Verwijderd

Nee 98se, XP haalde ik 8100 als ik me niet vergis. Pixelshadertests zijn btw sneller in XP dan in 98, en ik had XP nog nieteens getweaked.
Heb het gedumpt omdat ik XP geen meerwaarde vond hebben, ik irriteerde me alleen vreselijk aan het gezoek als ik iets wou wijzigen in me configuratie.

Verwijderd

Ik vind het toch cru dat de meeste spellen veel vloeiender gaan in WinME. Ik heb 768MB intern en heb in XP vaker hick ups dan in ME. Ik haalde met XP niet meer dan 6000 punten geloof ik. Er kan volgens mij nog veel meer performance uit dat ding gehaald worden wanneer er een keer net zulke snelle drivers uit komen voor WinXP als voor WinME.

In winME krijg ik zwart beeld op mijn monitor en tv als ik mijn tv out wil gebruiken. Naar mijn inziens zijn de drivers voor zowel ME als XP nog lang niet af.

Verwijderd

Drivers 9021 (win9x/me) en 6052(XP) geprobeerd?
Dit zijn echt de beste drivers tot nu toe en ik heb nog nergens problemen mee gehad qua performance of bugs.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 14:01 schreef BvO het volgende:
draaien jullie wel XP... da's op zich wel makkelijk. Kortom; is er iemand die de radeon van Club3D perfect onder XP heeft draaien?

Hoe lopen de spellen zelf dan?
Benchmarks boeien eigenlijk niet als de spellen wel goed draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Kaoz.

Heb -Detonator Destroyer (www.guru3d.com) of reinstall XP (ivm achtergebleven rotzooi van NVidia)
-Sluit alle op de achtergrond draaiende programma's
-Dump de reference drivers en install 6052 van Rage3D (zijn stukken beter in OpenGL en D3D)
-Check of FSAA niet aanstaat

allemaal uitgevoerd. Spellen tot dusver nog niet getest, want wil gewoon (weet dat 't stom is) die benchmarks draaiende hebben. Dit MOET namelijk gewoon kunnen...

En met die 6052-drivers overigens geen performance verbetering!

(reetkever41 - ga geen WinME draaien, xp draait mijn systeem veel sneller mee)

Verwijderd

Alles draait sneller dan ME :)
98se is voor mij nog steeds meest relaxte 8-)

Nahja ik zou het verder ook niet weten, de kaart is goed lijkt me, denk dat er conflictje is ergens in je systeem met de Radeon...maar daar kan ik je niet aan helpen :(

Suc6 en ik hoop dat iemand je kan helpen.

• vkevin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01-2024
Op dinsdag 09 april 2002 14:01 schreef BvO het volgende:

Ik heb hem wel redelijk lopen nu, met de 6052 drivers voor XP, mijn score valt overigens ook wel wat tegen, ik kom niet boven de 7800 in 3dmark2001SE.

Overigens loopt de clock van mijn kaart op de een of andere vage reden ook op: 239/249, is dat wel normaal :?

hier mijn config:

-Xp 1900+
-Soltek SL-75DRV4
-256MB DDR (noname)
-Club 3D ATI Radeon 8500 64MB/TV
-Windows XP Pro

Verwijderd

[topic=453313/1/50] daar heeft het misschien iets mee te maken?

Verwijderd

Ik heb ME en 98SE allebij geprobeerd en in mijn geval had ik met winME de beste ervaringen. Ik heb nooit ellende met ME en dat had ik wel met 98. Gewoon in 1x goede drivers installeren en een systeem zo stabiel als de titanic.

Ik heb nu die drivers waar jij het over had straks ff benchmarken. Overigens mijn specwerf scores zijn ook kl@#$te in XP in winME zijn die scores 3x! zo hoog.

Verwijderd

Ik heb een AMD XP 1800+
256 MB DDR
enz enz
Club3d radeon 270/270 en mijn score is 8601

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Al eens gekeken op de Site van Gigabyte of iets dergelijks?
Het schijnt dat bepaalde mobo's van Gigabyte problemen hebben met een Radeon 8500. En zij hebben een patch daarvoor.

Misschien het proberen waard, anders op de site van Rage3d verder zoeken.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

-heb je fastwrites uitgezet?
-heb je aperature size op 128 staan?
-wat voor voeding heb je?
-zit het koellichaam goed op de kaart?
-zit het kaartje helemaal goed in het AGP slot? want dat heb ik een keer gehad, deed het wel maar zeer instabiel, kaartje eruit en contacten geschoont en terug getrapt in de AGP gleuf en gaan met die banaan.
-is je systeem overklokt?
-heb je up to date bios van je MOBO
- wat is de error die je krijgt of loopt hij gewoon vast?
-als je windows herstart wat zijn dan de "details" van de critical error
- heb je 1 of 2 monitoren aangesloten?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie moeite!

Heb momenteel een draaiende Radeon 8500 onder MS Windows 98 SE/UK, MAAR, de benchmark score klopt nog voor geen meter - 3DMARK2001SE 'default' > 5316 ongeveer. (alle ATI demo's en meeste spellen draaien nu redelijk relaxed overigens)

Verder heb ik qua hardware niets over het hoofd gezien.
- installatie kaart in AGP
- bios-updates en alle instellingen doorlopen
- laatste software downloads
- en verder is m'n systeem in 't geheel niet overgeclocked!

Kaal geinstalleerd; mainboard / cpu / memory / VGA / HDD / FDD / DVD-rom, that's it!

Na een reteschone windowsinstallatie de nieuwste Win98SE-drivers voor Radeon 8500 en 3DMARK2001SE geinstalleerd, maar tijdens car-chase low-detail, gewoon maar 50 tot 75 FPS... klopt echt niet! Om over de high-detail maar te zwijgen (13-25/30 FPS). Keep me up de hoogte svp!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 20:06 schreef reetkever41 het volgende:
Ik heb ME en 98SE allebij geprobeerd en in mijn geval had ik met winME de beste ervaringen. Ik heb nooit ellende met ME en dat had ik wel met 98. Gewoon in 1x goede drivers installeren en een systeem zo stabiel als de titanic.

Ik heb nu die drivers waar jij het over had straks ff benchmarken. Overigens mijn specwerf scores zijn ook kl@#$te in XP in winME zijn die scores 3x! zo hoog.
daarom gebruiken de meeste mensen hier dus geen WinME maar Win98SE of WinXP.....

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25
Op woensdag 10 april 2002 15:27 schreef schaapie het volgende:

[..]

daarom gebruiken de meeste mensen hier dus geen WinME maar Win98SE of WinXP.....
euh ... :? hij geeft een reden waarom winme zo goed is en niet slecht (wat btw waar is, want mensen die probs met ME hebben, kenne niet twiekun).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:02
Deze topic is iets voor jou!!!

[topic=463722/1/25]

every man is wise, until he speaks

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 10 april 2002 15:39 schreef Breepee het volgende:

[..]

euh ... :? hij geeft een reden waarom winme zo goed is en niet slecht (wat btw waar is, want mensen die probs met ME hebben, kenne niet twiekun).
:D het viel me ook op :z
Pagina: 1