Toon posts:

[Dreamweaver 4] Image transparancy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben net begonnen met Dreamweaver en het eerste probleem is er al....
Is er een manier om via Dreamweaver de transparancy van een image of een layer aan te passen of is die altijd standaard 100%?

Verwijderd

zover ik weet is een image niet in te stellen qua transparency...

een layer kun je op "hidden" of "visible" zetten,....

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09
Jawel, als je deze image in een layer zet, en de layer een opactity van bv. 50% meegeeft
(IE only ofcourse): In je CSS:
code:
1
2
3
#pauper {
  filter:alpha(opacity=50);
}

in HTML
code:
1
<div class="pauper">

snappie?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

klopt... alleen was de vraag in DW :P

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 13:08 schreef willem169 het volgende:

(IE only ofcourse): In je CSS:
code:
1
2
3
#pauper {
}

in HTML
code:
1
<div class="pauper">

snappie?
Ahum!! IE only? daggut nie he :)
code:
1
2
3
#pauper {
  filter:alpha(opacity=50);-moz-opacity:0.5;
}

Werkt dus ook in NS 6.x en Mozilla en als je ook nog Opera (vanaf 6.0) en IE 5.x voor de Mac erbij wilt betrekken kan je ook gewoon een png gebruiken met het juiste transparantieniveau.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 13:21 schreef Shadow3333 het volgende:
code:
1
2
3
#pauper {
  filter:alpha(opacity=50);-moz-opacity:0.5;
}

Werkt dus ook in NS 6.x en Mozilla en als je ook nog Opera (vanaf 6.0) en IE 5.x voor de Mac erbij wilt betrekken kan je ook gewoon een png gebruiken met het juiste transparantieniveau.
kewl... weer wat geleerd :D

Verwijderd

Topicstarter
Niet helemaal....ben nog ff nieuw op 't gebied van Dreamweaver en HTML.
Ben nou bezig met de site die ik later als style sheet wil gebruiken... De image in de layer voegen was niet echt een probleem, maar waar voer ik de code precies in?

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 13:28 schreef Falc het volgende:
Ben nou bezig met de site die ik later als style sheet wil gebruiken... De image in de layer voegen was niet echt een probleem, maar waar voer ik de code precies in?
Die snap ik niet helemaal...
Misschien is het iets wijzer om eerst jezelf goed te verdiepen in de HTML voordat je met Stylesheets gaat boetseren....

Verwijderd

kan op 2 plaatsen

1. In de div tag zelf

2. In een stylesheet (handiger als je het op meerdere layers wil toepassen)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 13:33 schreef BlaZe_8 het volgende:

[..]

Die snap ik niet helemaal...
Misschien is het iets wijzer om eerst jezelf goed te verdiepen in de HTML voordat je met Stylesheets gaat boetseren....
Opzich geen slecht idee, 1prob...moet over 3weken een website af hebben voor m'n stage mbv stylesheets....dat wordt ff overuurtjes maken denk k.
Maar ik ga dan nog maar even wat dingetjes uitproberen.
Thnx voor de tips all

Verwijderd

Dreamweaver heeft beperkte mogelijkheden om je stylesheets te maken. Voor de meer "uitgebreide" dingen zoals opacity, gekleurde scrollbars etc zul je in de css zelf moeten knutselen (tip: TopStyle, makkelijk proggie).

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

1 Je maakt een site, een frontpage, die je als voorbeeld of als huisstijl voor de daarop volgende pagina's wil maken

2 Je maakt een site, een frontpage, gebaseerd op 1 universele stylesheet, die je in de daarop volgende pagina's ook weer gaat gebruiken.

Ik denk dat jij stylesheet met huisstijl oid. verwart.
Een stylesheet is een apart bestand, bestand.css, waarin je alle style-stukjes onder elkaar zet.

In een .html bestand moet je het boven </head> zetten, en tussen <style type=text/css></style> tags, maar in het .css bestand mag je gewoon meteen met
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#pauper 
{
}

#pauper2 
{
  filter:alpha(opacity=75);
}
(enzovoorts...)

beginnen en je hoeft ook niks afsluitends neer te zetten.
Je moet daarna in het .html bestand wél je .css file aanroepen, dat moet wel in de <head>.
code:
1
<link rel=stylesheet href='bestand.css'>

Iets wat ik wel even duidelijk wil stellen, don't blame me if I'm wrong :P :

#pauper gebruik je voor <div name='pauper'></div>
en
.pauper gebruik je voor <div class='pauper'></div>

En idd, nog ff wat meer over leren... want zo loopt het een beetje in de soep ben ik bang.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1