Toon posts:

[WC] Koper en geeloxeerd aluminium->geen corrosie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis zo'n mooi chipsetkoelertje liggen van een MSI bordje. Ideaal om dicht te lijmen en als chipset-waterkoelblok te gebruiken. Enige nadeel: het is aluminium, maar dan wel groen geeloxeerd.

Dus was het tijd voor een testje. Ik heb dat spul plus wat koper in zout water gemikt, onderling contact makend, om te kijken of er elektrocorrosie optreed. Het zout zou dit heftig moeten versnellen.

Uitkomst: nee dus. Gewoon blank alu word wel aangetast, dat groene chipsetblokje niet.

Ik heb dus bij deze de basis voor een chipsetwaterkoelblokje :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Lol, Dabit de recycler..

Voor de chipset zou het iig goed genoeg moeten zijn, die word toch niet zo onwijs warm. Mijne word nu met een overkill waterblok (Maze 1) max 22 graden bij een kamertemp van 20 graden. Als ik het echt wil kan ik em onder de 20 houden met een xtra casefan aan.

offtopic:
Ben je er al uit wat je voor de videokaart gaat maken? Ik zag in een ander topic dat je nog opzoek bent naar koper.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 13:19 schreef -=MOL=- het volgende:
Lol, Dabit de recycler..
Nee, DaBit de luie donder. Die chipsetblokjes hebben al die pielekes waarmee ze in het mobo vastzitten. En even wat plexiglas erlangs lijmen is ook geen kunst.
offtopic:
Ben je er al uit wat je voor de videokaart gaat maken? Ik zag in een ander topic dat je nog opzoek bent naar koper.
Ik denk een doorgeslepen 15mm pijp (in de lengterichting zodat ik 2 halve pijpen overhoud) op een plaatje koper voor het geheugen, en ook zoiets voor de core (maar dan 22mm pijp denk ik). Wateraansluitingen worden 6.3mm, blokjes worden aangesloten met 6mm I.D, 8mm O.D slang.

Tenminste, dat is het nu. Volgende week kan ik weer iets heel anders van plan zijn :)

Maar ik heb in ieder geval 2-3mm dikke koperplaat nodig voor dit doel. Of 10mm plaat die ik voorzie van een paar boorgaten.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op dinsdag 09 april 2002 14:11 schreef DaBit het volgende:
Nee, DaBit de luie donder. Die chipsetblokjes hebben al die pielekes waarmee ze in het mobo vastzitten. En even wat plexiglas erlangs lijmen is ook geen kunst.
Pastte het nou? (dus is de KT266A van hetzelfde formaat als de i810?)

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet geprobeerd, maar het lijkt er wel op ja.