Gewoon installeren, naam, site, alles dezelfde naam geven...
Daarna een restore uitvoeren op de nieuwe server.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Verwijderd
Dupliceren via AD is niet mogelijk of teveel werk???
Isse simpel tenzij je ook nog een vracht in de public store hebt staan dan maar gewoon backuppen en restoren.
Tijd voor een nieuwe sig..
En je komt in de problemen met je sid... maar goed.
Heb het nu al een paar keer gedaan, maar nieuwe bouwen, en de priv.edb en pub.edb restoren, is toch het meest succesvolle manier. Kost inderdaad wat meer tijd, maar goed...
dat nooit..Op dinsdag 09 april 2002 13:52 schreef Koffie het volgende:
Of via Ghost ..
(NOFI)
Kan je niet gewoon een 2e Exchange server in je site opbrengen, en vervolgens via de Move Mailbox wizard je mailboxen verplaatsen?
Dat is (IMHO) de mooiste manier. Je moet dan wel even op je public folders letten (eerst goed repliceren, dan pas rehomen iirc), en op de site-master enzo letten. Op technet voldoende over te vinden.
Je Outlook clients zullen automatisch bij het connecteren naar de nieuwe server verwezen worden (als de oude server nog aan staat, anders even een DNS aliasje aanmaken).
Verwijderd
Dit is inderdaad de meest fatsoenlijke en betrouwbare manier.Op dinsdag 09 april 2002 21:58 schreef elevator het volgende:
[..]
dat nooit..
(NOFI)
Kan je niet gewoon een 2e Exchange server in je site opbrengen, en vervolgens via de Move Mailbox wizard je mailboxen verplaatsen?
Dat is (IMHO) de mooiste manier. Je moet dan wel even op je public folders letten (eerst goed repliceren, dan pas rehomen iirc), en op de site-master enzo letten. Op technet voldoende over te vinden.
Je Outlook clients zullen automatisch bij het connecteren naar de nieuwe server verwezen worden (als de oude server nog aan staat, anders even een DNS aliasje aanmaken).
Andere opties zijn niet om nauwelijks uitvoerbaar.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q152960Op donderdag 11 april 2002 18:38 schreef Remc0 het volgende:
yeah right, en dan site problemen krijgen....
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q152959
Helemaal mee eens. Dit is precies hetgeen wij bij ons bedrijf hebben gedaan (NT4 & Exch5.5).Op dinsdag 09 april 2002 21:58 schreef elevator het volgende:
[..]
dat nooit..
(NOFI)
Is denk ik wel de meest nette manier....
Verwijderd
ook gedaan, goede ervaring mee.Op dinsdag 09 april 2002 13:52 schreef Koffie het volgende:
Of via Ghost ..
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Dan gaat het al veel minder mooi en moest ik met tools als exmerge.exe handmatig mailboxes overzetten, vrij ranzig allemaal.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Wat wij hebben gedaan, omdat het op een anderee manier niet werkte: Alle mailboxen exporteren naar .pst en zo van de 5.5 bak naar de 2000 geimporteerd. Beetje omslachtig en erg ranzig, maar alle mooie migration tools werkten nietOp vrijdag 12 april 2002 09:14 schreef jelmervos het volgende:
Maar Microsoft gaat er altijd wel vanuit dat die nieuwe Exchange 2000 server parallel naast de 5.5 kan worden geinstalleerd. Ik heb dus meerdere malen meegemaakt dat Exchange 2000 met Windows 2000 geinstalleerd moest worden op de huidige NT4 + Exchange 5.5 machine.
Dan gaat het al veel minder mooi en moest ik met tools als exmerge.exe handmatig mailboxes overzetten, vrij ranzig allemaal.
Zo heb ik het ook gedaan, met exmerge die mailboxes geexporteerd naar .pst files en toen weer geimporteerd via Outlook. Erg ranzig ja, als iemand hiervoor een betere oplossing heeft?Op vrijdag 12 april 2002 12:45 schreef RedRose het volgende:
[..]
Wat wij hebben gedaan, omdat het op een anderee manier niet werkte: Alle mailboxen exporteren naar .pst en zo van de 5.5 bak naar de 2000 geimporteerd. Beetje omslachtig en erg ranzig, maar alle mooie migration tools werkten niet
Gelukkig ging het maar om 12 users ofzo, ik moet er niet aan denken om zoiets met 100+ gebruikers te moeten doen.
NT4 migreren naar 2000 DC, ADC installeren, Ex5.5 migreren naar ex2kErg ranzig ja, als iemand hiervoor een betere oplossing heeft?
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Mirroren. Mirrorset aanmaken met nieuwe disk en dan verbreken. walla 1 op 1 kopie.
of als je gebruik maakt van een disksubsysteem, Shadowimage (HDS) toepassen.
We love the smell of innovation in the morning!
Dat gaat dus niet, als ik NT4 migreer naar Win2K ben ik ook mijn Ex5.5 installatie kwijt lijkt mij (is een complete herinstallatie van 1 en dezelfde server).Op vrijdag 12 april 2002 15:24 schreef Traag het volgende:
[..]
NT4 migreren naar 2000 DC, ADC installeren, Ex5.5 migreren naar ex2k
Als ik iets wijzig/update e.a. aan exchange maak ik een .pst bestandje van alle gebruikers (wel 8 actief ofzo
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Als je een upgrade uitvoert, dan wordt je complete config (volgens Microsoft dan) bewaard.Op vrijdag 12 april 2002 16:38 schreef jelmervos het volgende:
Dat gaat dus niet, als ik NT4 migreer naar Win2K ben ik ook mijn Ex5.5 installatie kwijt lijkt mij (is een complete herinstallatie van 1 en dezelfde server).
Jeremy Clarkson
Hehe, dat heb ik nooit getest.Op zaterdag 13 april 2002 22:10 schreef Traag het volgende:
[..]
Als je een upgrade uitvoert, dan wordt je complete config (volgens Microsoft dan) bewaard.
Ja alles wordt meegenomen incluis oude SID's, registryrommel, bugs en wat al niet meer. Je kan beter clean installen en de niet meer repliceerbare data (dus mailboxen etc) er in zetten.Op zaterdag 13 april 2002 22:49 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Hehe, dat heb ik nooit getest.Geef de voorkeur aan een schone installatie en daarbij werden er toen wel meer dingen gewijzigd zoals servernaam en domeinnaam, weet niet of dat bij een upgrade dan ook goed mogelijk is.
/edit: kan je direct mooi je hardware drivers en van begin af aan 'vers' houdenOp zaterdag 13 april 2002 23:07 schreef RedRose het volgende:
[..]
Ja alles wordt meegenomen incluis oude SID's, registryrommel, bugs en wat al niet meer. Je kan beter clean installen en de niet meer repliceerbare data (dus mailboxen etc) er in zetten.
/edit2:
Het alternatief is dus meer downtime vanwege datamigratieOp zaterdag 13 april 2002 22:49 schreef jelmervos het volgende:
Hehe, dat heb ik nooit getest.Geef de voorkeur aan een schone installatie en daarbij werden er toen wel meer dingen gewijzigd zoals servernaam en domeinnaam, weet niet of dat bij een upgrade dan ook goed mogelijk is.
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Dat zal aleen werken met een server met identieke boot controller en die ook in het zelfde PCI slot zit. Ook zal de HAL identiek moeten zijn.Op zondag 14 april 2002 00:34 schreef CybErvee het volgende:
Norton Ghost 7.5, vorige keer gedaan met een Win2000/Notes server en was binnen een kwartier weer in de lucht
Jeremy Clarkson
Ligt eraan. De Exchange migratietools werken wel over domain grenzen heen, maar niet over forest grenzen heen.Op zondag 14 april 2002 14:22 schreef Felix het volgende:
Maar wat als je nou 2 Exchange 2000 servers in je LAN hebt, allebei in een ander domein. En je wilt alles (user mailboxen en public folders) over zetten naar de nieuwe server in dat andere domein? kan dat dan zomaar of moet je dan ook de zooi gaan exporten naar PST?
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Kan het niet hiermee is niet echt een Exchange migratie tool, maar wel AD en aangezien ex2k helemaal in AD zit...Op zondag 14 april 2002 17:08 schreef Traag het volgende:
[..]
Ligt eraan. De Exchange migratietools werken wel over domain grenzen heen, maar niet over forest grenzen heen.
kan het pas morgen testen jammergenoeg
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/planning/activedirectory/admt.asp
Helaas.. de ADMT is ervoor om diverse netwerken (nt4 of 2000) te migreren naar een nieuwe AD. Hierbij kun je denken aan user- en computerobjecten, maar niet aan een Exchange omgeving. Juist ondermeer omdat Exchange 2000 zo diep in AD zit, kun je Exchange niet op zo'n manier van de ene AD naar de andere AD moven.Op zondag 14 april 2002 20:48 schreef Felix het volgende:
Kan het niet hiermee is niet echt een Exchange migratie tool, maar wel AD en aangezien ex2k helemaal in AD zit...
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/planning/activedirectory/admt.asp
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Volgens mij wordt het makkelijker om iedereen z'n private shit te laten backuppen naar PST en die later als het hele spul om is terug te zettenOp maandag 15 april 2002 07:16 schreef Traag het volgende:
[..]
Helaas.. de ADMT is ervoor om diverse netwerken (nt4 of 2000) te migreren naar een nieuwe AD. Hierbij kun je denken aan user- en computerobjecten, maar niet aan een Exchange omgeving. Juist ondermeer omdat Exchange 2000 zo diep in AD zit, kun je Exchange niet op zo'n manier van de ene AD naar de andere AD moven.
Op deze manier heb je iig geen last van forest/domain grenzen enz.
Verwijderd
Dit kan je moved de mailboxen naar het ander domein via move bij de users.
Hierna kan je de user gegeven verplaten naar het andere domein via movetree.exe zit in windows 2000 recours kit of via het web.
Let wel op windows service pack 2 en exchange service pack 2
anders werkt het niet.
Je heb kans dat het moven van de mailbox de niet lukt boot dan de servers opnieuw op.
Als je service pack 2 voor exchange 2000 hebt geinstallerd kun je via de migrate ook mail boken van en exchange 5.5 server naar exchange 2000 moven.
Verwijderd
Ik probeerde via ADMT de users te verplaatsen (zonder die Exchange dus...), ik kon gewoon beide domeinen 'zien' in de dropdown menu's maar hij begon te klagen dat ik geen admin was op het andere domein waar het spul naar toe moet.Op maandag 15 april 2002 21:40 schreef BurningCamel het volgende:
Even over het verplatsen van mailboxen in twee verschillende windows 2000 domien's.
Dit kan je moved de mailboxen naar het ander domein via move bij de users.
Ik dacht met een trust aanmaken en dan proberen moet het vast lukken, maar trust aanmaken werkte niet
Je bedoelt dus verplaatsen via de usermanager? maar 'k zal dan toch eerst een trust oid aan moeten kunnen maken?
Dat tooltje movetree.exe had ik al gevonden ergensHierna kan je de user gegeven verplaten naar het andere domein via movetree.exe zit in windows 2000 recours kit of via het web.
Let wel op windows service pack 2 en exchange service pack 2
anders werkt het niet.
Mjah, de migratie een half jaar geleden van Exchange 5.5 naar 2000 verliep vlekkeloos, toen was er nog geen eens SP2Je heb kans dat het moven van de mailbox de niet lukt boot dan de servers opnieuw op.
Als je service pack 2 voor exchange 2000 hebt geinstallerd kun je via de migrate ook mail boken van en exchange 5.5 server naar exchange 2000 moven.
Jeremy Clarkson
Hmm, dat is minder en voor het eerst dat ik dat hoor.Op maandag 15 april 2002 23:25 schreef Traag het volgende:
Exchange 2000 SP2 is rete instabiel. Er gaan verhalen de ronde dat SP2 de connectie doet verliezen tussen de AD en de Exchange organisatie
Heb je een bron? Ben erg benieuwd, heb nl. zelf ook enkele SP2 servers draaien bij klanten.
https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()