Toon posts:

NW5: Route van client naar server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet een 'eenvoudige' manier om de route IPX/SPX verkeer van een client station naar een bepaalde server te laten zien.

Ik heb het idee dat de route van al het data verkeer via een gigantische omweg van de server op de client machine terecht komt concluderende uit de trage verbinding.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je kunt in ipxcon kijken welke NIC hij gebruikt voor een bepaald netwerk. Ik geloof niet of je verder echt een traceroute kunt doen.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
misschien is dit een optie:

met cisco routers (en misschien ook wel andere) is het mogelijk een ipx ping te doen tussen routers onderling. waarschijnlijk ook wel een trace.

ipxping en trace zijn geen onderling van novell ipx/spx. routerfabrikanten hebben die functie in hun os wel ingebouwd.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 14:55 schreef paulhekje het volgende:
misschien is dit een optie:

met cisco routers (en misschien ook wel andere) is het mogelijk een ipx ping te doen tussen routers onderling. waarschijnlijk ook wel een trace.
Er is in IPX headers volgens mij gewoon geen veld aanwezig om traces bij te houden, dus ik denk niet dat dat gaat lukken.
ipxping en trace zijn geen onderling van novell ipx/spx.
Hmm.
code:
1
24-06-1998  19:38          46.172 IPXPING.NLM

Die staat toch echt in m'n SYSTEM dir...
Voor Windows bestaat ipxping ook trouwens: *klik*

Verwijderd

Topicstarter
Thankz voor al het advies guys, ik ga nog eens stooien....