Toon posts:

AMD 1400 + mini super ORB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 1400 onder handen gekregen die allemaal vage problemen had. Na veel controles kom ik er natuurlijk achter dat het de temperatuur is :?

Ik dacht dus ff slim te zijn en pleurde er een Mini Super Orb op, deze zou geschikt zijn tot 1500 MHz.

Gevolg: de temperatuur is gedaald van 94 graden naar 80 graden. Nou vraag ik me af,heeft iemand ideeën wat het kan zijn?!

De proc is niet overgeklokt. Pc is verder een standaard kantoor systeem. Blowholes zijn niet toegestaan 8-)
Iemand raad?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zegt het zelf al, een koeler, erop, maar dan niet zo'n kleintje :P

ik denk dat de proc cooler het heeft begeven, je zou ook een xtra 80mm fan door de kast kunnen laten blazen

80 is wel heel warm :+

suc6 ermee

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Jah. Volgens mij is dat echt een klein rotkoelertje en kun je op zo'n warme AMD beter een Alpha heatsink oid zetten en ook ff GOEDE koelpasta gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 12:34 schreef AMD_er het volgende:
Je zegt het zelf al, een koeler, erop, maar dan niet zo'n kleintje :P

ik denk dat de proc cooler het heeft begeven, je zou ook een xtra 80mm fan door de kast kunnen laten blazen

80 is wel heel warm :+

suc6 ermee
Nee sorry misschien heb ik het verkeerd uitgelegd, ik heb namelijk al de cooler vervangen. Deze was idd kapot. Maar daarna heb ik hem vervangen met een Mini Super Orb. Ik dacht dat deze wel voldoende was. Ook aangezien deze tot 1500MHz zou moeten kunnen gaan.

Iemand raad ?!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op dinsdag 09 april 2002 12:36 schreef HardTrance het volgende:
Ook aangezien deze tot 1500MHz zou moeten kunnen gaan.
Gebruik gewoon een goede koeler want dat ie tot xxxx MHz gaat zegt niets.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Die Athlon 1400 Thunderbird verstookt meer watts dan iedere andere processor, AMD XP en Intel P4 inbegrepen.

Kwestie van zeer goed koelen dus. Gooi er een Aplha 8045 op met redelijke 80mm fan erop en klaar ben je (wel ff kijken of ie past). Zo'n mini super orb stelt niks voor.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mijn Tbird 1400 draait met een spire koeler [straaljager] op ongeveer 50 graden, dit zonder extra koeling!

5e34b3

Verwijderd

Topicstarter
ok, beter koelen dus...
;( thnx

edit:
ik moest nog even erbij zeggen dat 80 graden bij idle was. Stressed durf ik de proc niet te maken }:O

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
hiero een dondervogel 1400 met globalwin fop32 en 1 case fan idle 51graden en stressed 54

:7

zijn echte energie zuipers

Verwijderd

mini orb is toch beter geschikt als videokaart koeler :P

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
ik mag blij zijn als mijn cpu boven de 45 gaden komt....
(wat vervelend toch die waterkoeling)

gewoon een zalman erop klussen of een swiftech

if broken it is, fix it you should

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier is een test van een paar goede en behoorlijk goedkope koolers :

http://www.icrontic.com/index.php?page=public/hardware&hardwareId=315

De FridgeRock is echt een aanrader (Zelf kwam ik op TB1400@1550 met idle 41 graden stressed 45 graden.)

edit:

Heb nu waterkoeling TB 1400@1660 idel 36 graden stressed 38 graden :-)

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 13:50 schreef Shaggy het volgende:
mini orb is toch beter geschikt als videokaart koeler :P
En bedankt! :D

Maar het is niet echt de bedoeling dat ik waterkoeling ga aanbrengen. Als ie de 50 graden haalt ben ik allang tevreden. Ik zal eens kijken naar de link van Ronaldmathies.
Bedankt

edit:
Wat gebeurd er eigenlijk bij teveel gebruik van koelpasta, iemand uitgeprobeerd of meegemaakt???

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
keb zelf de goldenorb (k wil een Alpha) op een AMD dondervogel, 35 graaien dus... maar niet de beste cooler die er is volgens mij :D

ik heb wel een berg aan casefan's erin hangen (orkaan als ie aanstaat :D :D )

suc6

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Probeer ook je VCore eens wat omlaag te gooien... sommige mobo's zetten die standaard op 1.85v, een 1400 (de mijne toch) is noch stabiel op 1.65 < 10°C verschil.

Dan een 80mm casefan op een el cheapo koperen blokje en je prob is solved

• mjhzenden
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Wat gebeurd er eigenlijk bij teveel gebruik van koelpasta, iemand uitgeprobeerd of meegemaakt???
Gewoon niet doen!! Als je er teveel opdoet heeft de pasta geen effect meer, en werkt het dus eigenlijk tegen.

Doe er een druppel op alsof het een druppel water is. Dat is zat! Door de druk tussen koeler en processor wordt deze goed verspreid over het gehele oppervlak :)

Succes.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Koop gewoon een mooie Noisecontroll Silverado. ( tja hij kost veel )..
MAAAR, hij is stil, en hij koelt gewoon superrr..

Dan zal je temperatuur ook wel weer een stuk dalen.
Goede airflow maken door je kast heen, (dit kan zonder blowholes). Dan komt alles goed.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 14:58 schreef mjhzenden het volgende:

[..]

Gewoon niet doen!! Als je er teveel opdoet heeft de pasta geen effect meer, en werkt het dus eigenlijk tegen.

Doe er een druppel op alsof het een druppel water is. Dat is zat! Door de druk tussen koeler en processor wordt deze goed verspreid over het gehele oppervlak :)

Succes.
Ok bedankt. Ik had gewoon simpelweg de pasta gebruikt die er allemaal bijzat. Dat was eigenlijk wel wat meer dan een druppel. Nee ik weet wat je denkt, het was ook niet een halve liter }:O

• mjhzenden
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Op dinsdag 09 april 2002 15:22 schreef HardTrance het volgende:

[..]

Ok bedankt. Ik had gewoon simpelweg de pasta gebruikt die er allemaal bijzat. Dat was eigenlijk wel wat meer dan een druppel. Nee ik weet wat je denkt, het was ook niet een halve liter }:O
Hehehe... dat verklaart een hoop! Gewoon even een nieuw tubbetje kopen (merk is niet echt van belang!) en opnieuw de koeler monteren. Wel goed alle oude "troep" verwijderen 8-)

De processor zal dan waarschijnlijk wel naar de 60°C gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:57 schreef mjhzenden het volgende:

[..]

Hehehe... dat verklaart een hoop! Gewoon even een nieuw tubbetje kopen (merk is niet echt van belang!) en opnieuw de koeler monteren. Wel goed alle oude "troep" verwijderen 8-)

De processor zal dan waarschijnlijk wel naar de 60°C gaan :)
Dit heb ik net geprobeerd, Temperatuur loopt weer lekker op naar zijn bekende 80 graden :'(

[msg]
aan: iedereen.
onderwerp: Mini Super Orb
Bericht: NIET KOPEN !!!
[/msg]

Verwijderd

Ik heb ook ervaringen met de Mini SuperOrb.
De plaatselijke computerboer had deze koeler bij een vriend van mij geleverd op een XP1600 CPU, deze CPU werd ook zo heet dat de pc zijn werk niet kon doen. De temperatuur liep ook op tot dat de pc vastliep door de te hoge temperatuur.

De SuperOrb koelers zijn allemaal eigenlijk even slecht, ik zelf heb er tijdelijk ook 1 op. Ze zijn echter gewoon niet bruikbaar op een cpu van meer dan ca 1,2 ghz.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op dinsdag 09 april 2002 16:28 schreef HardTrance het volgende:

[..]

Dit heb ik net geprobeerd, Temperatuur loopt weer lekker op naar zijn bekende 80 graden :'(

[msg]
aan: iedereen.
onderwerp: Mini Super Orb
Bericht: NIET KOPEN !!!
[/msg]
duh! zoiezo geen orbs kopen. zuigen allemaal (dragon orb gaat dan nog wel).
bovendien mollen die dingen je core.

zag hierboven een post van AMD_er > wees alsjeblieft voorzichtig met het eraf halen van je golden orb. dit ding is eigenlijk absoluut niet bedoelt voor n athlon. door de draait beweging schraap je zo een randje van je core af. dit gebeurde mij dus ook na het er 2x op en afzetten.
wist ik toen veel dat dat ding niet voor amd bedoelt was...

ik zou gewoon ergens een standaart coolermaster vandaan halen, die coolen prima.

• Jay9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04-2025
*D Gewoon de grootste Coolermaster erop zetten die je kunt vinden (en past). Lekker gekoop en cooled prima.

I need ammo!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik wil dus eigenlijk een nieuwe cooling erop zetten. Keuze mede gebaseerd op wat jullie mij vertellen. Er loopt hier echter nog een andere gast rond die al een nieuwe CPU besteld heeft. }:O

Dit kan toch niet aan de CPU liggen? Ik bedoel hij is niet overgeklokt oid.
Pagina: 1