[.NET]Recources

Pagina: 1
Acties:

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Heeft iemand al met de System.Recources gespeeld? Ik ben met een progje bezig wat dit middels een .dat bestandje de interface language aanpast.

Nu weet ik niet of een resource file makkelijker/handiger in gebruik is. Iemand ervaringen met die Resource namespace?

Verwijderd

Wat ik ervan heb begrepen is de 'resource' namespace en bijbehorende resources, voornamelijk bedoeld voor culture related features, dus multi-language support. plaatjes e.d. die je wilt meecompileren kun je gewoon toevoegen aan je project en via de rechtermuisknop aangeven wat er mee moet gebeuren bij compilatie.

• Scare360
  • Nu online
Op dinsdag 09 april 2002 12:47 schreef Otis het volgende:
Wat ik ervan heb begrepen is de 'resource' namespace en bijbehorende resources, voornamelijk bedoeld voor culture related features, dus multi-language support. plaatjes e.d. die je wilt meecompileren kun je gewoon toevoegen aan je project en via de rechtermuisknop aangeven wat er mee moet gebeuren bij compilatie.
Ja, maar je hebt geen concrete implementatie gehobby'ed. Nu heb ik een string list in een dat bestand wat in de interface als .Text properties meegegeven word. Multilanguage zeg maar... heb het gevoel dat deze functionaliteit al door de recources geboden worden. Probleem is dat ik nou niet bepaald duidelijk krijg hoe dit laatste dan te fixen in de implementatie.

Verwijderd

Ik heb geprobeerd een plaatje (System.Drawing.Bitmap) mee te compileren met een .dll maar ik kreeg het niet voor mekaar om dat plaatje succesvol weer uit te lezen ;(

De code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Bitmap b = new Bitmap(1, 1);
if(b.GetType() != null)
{
   Console.WriteLine(b.GetType());
   ResourceManager rm = new ResourceManager(b.GetType());
   this.BackgroundImage = (Bitmap)rm.GetObject("bg.bmp");
}

De code ziet er raar uit, en dat is voornamelijk omdat het me niet lukte aan een Type voor de bitmap te komen. Maar goed deze geeft dus een exception dat deze resource niet bestaat, terwijl ik toch echt een resource met de naam bg.bmp toevoeg. :?

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 16:46 schreef Zef het volgende:
... terwijl ik toch echt een resource met de naam bg.bmp toevoeg. :?
Moet je dan niet de Namespace van je programma ervoor zetten? Dus PietjePuk.bg.bmp? Dat heeft bij mij wel eens geholpen, maar toen deed ik het wel anders, dus mischien ijl ik maar wat ;).

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 17:08 schreef KoenM het volgende:

[..]

Moet je dan niet de Namespace van je programma ervoor zetten? Dus PietjePuk.bg.bmp? Dat heeft bij mij wel eens geholpen, maar toen deed ik het wel anders, dus mischien ijl ik maar wat ;).
Even geprobeerd, maar het werkt niet.

• Scare360
  • Nu online
wellicht dat dit kunstje met strings wel werkt...?

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 17:14 schreef Zef het volgende:
Even geprobeerd, maar het werkt niet.
Dit is de exacte code die ik gebruik (copy-paste van een MS voobeeldje)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Assembly assm = Assembly.GetExecutingAssembly();
Stream str;

str = assm.GetManifestResourceStream("PocketPCApplication2.down.bmp");

StreamReader streamreader = null;
streamreader = new StreamReader(str);
picture.Image = new System.Drawing.Bitmap(str);

Hierbij heb ik een plaatje (genaamd 'down.bmp') toegevoegd aan het project, en daarvan bij properties ingesteld dat hij ge-embed (of zoiets, bovenste keuze) moest worden.

• Scare360
  • Nu online
mmm blijft een beetje te omslachtig. ik ben met wat open-source bezig misschien dat iemand zin heeft stukjes code mee te submitten http://eneg.brokenwire.net

zal ff een topic aanmaken
Pagina: 1