Toon posts:

Radio opnames op de pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mijn vraag is, hoe ik 192Kbps (?) opnames kan maken, met een radio kaart (dus via de pc) kan dat altijd, of moet ik daarvoor een spciale (duurdere) kaart hebben.

ik heb nu een tv/radio kaart gezien, die niet zo heel erg duur is, maar ik vraag me af, of de radio-opnames van 192 qualiteit zijn. ?

Wat ik uiteindelijk wil, is live-opnames maken, van B.v. livesets op de radio (via de pc dus)

ok, als iemand mij hier een beetje over kan uitleggen, alvast bedankt !! :)

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

192 kbs: bedoel je MP3 of PCM??? :7

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Nou gewoon simpel in je line-in een plugje stoppen. Ja de kwaliteit is van de radio nooit 192kbps. Dus 128 is wel het hoogst geloof ik. Begin alsjeblieft niet met liedjes van de radio optenemen want dan kan je ze beter downloaden. De kwaliteit van de radio is gewoon niet erg goed :)

edit:

Ik heb nog wel een programma liggen om het optenemen. :)

Verwijderd

Topicstarter
mja, maar ik wil livesets in 192kbps MP3 formaat,

hmm... kan dat helemaal niet, of ???

dus zelf een liveset opnemen, en releasen, b.v.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

ik weet niet, maar zover ik weet heb je niet veel hardwarematige MP3 encoders. Wat je dus moet doen is het op nemen in PCM (*.wav) en dan omzetten naar MP3. 128 kps is hoog genoeg voor opgenomen geluid van de radio. 192 word pas zinvol bij CD-kwaliteit.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 09 april 2002 12:06 schreef lennert het volgende:
Ja de kwaliteit is van de radio nooit 192kbps.
Radio: geen dynamiek (hoewel dat wel zou kunnen :(), maximaal zo'n 15kHz, slechte kanaalscheiding, en vrij veel ruis.... brrrrr.

Siditamentis astuentis pactum.

• tazmaniac20
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb schotel, das wel digitaal, dus dan zou de kwaliteit ook hoger moeten liggen dan van zo'n radiokaartje?

Verwijderd

Nou en of Taz, er word ook geen processing gebruikt, dus je hebt enorm veel dynamiek. Als je dat opneemt op je PC zit je aan de "cd kwaliteit" En wat van de kabel of uit de ether komt zuigt.

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op dinsdag 09 april 2002 16:40 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Radio: geen dynamiek (hoewel dat wel zou kunnen :(), maximaal zo'n 15kHz, slechte kanaalscheiding, en vrij veel ruis.... brrrrr.
Hoe erg is dat bij een bootleg? :P Vanavond Garbage op 3FM.....

Ligt ook heel erg aan de zender. Neem van 538 remixen op, en die krijgen het voor elkaar om elke week een andere kwaliteit op de kabel te zetten. 3FM is daarentegen vrij constant. Leverde tot nu toe vrij aardige opnames op.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op woensdag 10 april 2002 10:30 schreef video-editing.nl het volgende:
Nou en of Taz, er word ook geen processing gebruikt, dus je hebt enorm veel dynamiek. Als je dat opneemt op je PC zit je aan de "cd kwaliteit" En wat van de kabel of uit de ether komt zuigt.
Zie vorige verhaal, ligt aan de zender. 538 is op schotel net zo brak als in de ether/op de kabel. De kabelmaatschappijen gebruiken nl meestal ook de schotelontvanger hiervoor. De compressie ed wordt al bij de zender er overheen gegooid, voordat het de ether in/richting schotel gaat. Dus door de digitale schotel te gebruiken omzeil je het dynamiek probleem niet.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Pagina: 1