Het wil me niet lukken. Zie hier een testpagina. Ik wil dus daar het ip weergeven maar dat doet ie niet
Ik heb dit gekeken op javascript.internet.com en daar doet ie het zo wel, hoe kan het dat ie het hier niet doet ?
Het ken zijn dat je server daar geen recht aan toekend.Op dinsdag 09 april 2002 11:56 schreef Bever het volgende:
Het wil me niet lukken. Zie hier een testpagina. Ik wil dus daar het ip weergeven maar dat doet ie nietIk heb dit gekeken op javascript.internet.com en daar doet ie het zo wel, hoe kan het dat ie het hier niet doet ?
Of mis je niet een javafiletje dat het ip tracked?
Kijk maar eens in de source dan kun je 't zien.Op dinsdag 09 april 2002 11:59 schreef thegeronimo het volgende:
[..]
Het ken zijn dat je server daar geen recht aan toekend.
Of mis je niet een javafiletje dat het ip tracked?
Verwijderd
Die comments (<!--#echo -->) had ie op de server moeten parsen. Als je die letterlijke #echo ziet, dan werkt 't dus blijkbaar niet.
misschien omdat het geen javascript is..
tenminste dit niet:
dus misschien dat je server geen PHP ondersteund, of dat je het bestand juist .php moet gaan noemen.
ut ken so veel sijn
tenminste dit niet:
code:
1
| <!--#echo var="REMOTE_ADDR"--> |
dus misschien dat je server geen PHP ondersteund, of dat je het bestand juist .php moet gaan noemen.
ut ken so veel sijn
Er staan op die javascript.internet.com vele andere manieren, dus probeer eens een andere?
php ondersteund ie wel, maar kijk eens hier: http://javascript.internet.com/user-details/ip-address.htmlOp dinsdag 09 april 2002 12:02 schreef Hangloozz het volgende:
misschien omdat het geen javascript is..
tenminste dit niet:
code:
1 <!--#echo var="REMOTE_ADDR"-->
ut ken so veel sijn
Dat is gewoon een html pagina, maar iig daar staat het scriptje en dat lukt bij mij dus niet
nah ok, php ondersteund ie misschien wel, maar ik zie nu dat het hier om SSI gaat enne, werkt dat dan ook?Op dinsdag 09 april 2002 12:05 schreef Bever het volgende:
php ondersteund ie wel.
Dat is gewoon een html pagina, maar iig daar staat het scriptje en dat lukt bij mij dus niet
Het is dus niet 'gewoon' een html-paginatje...// Depending on your server set-up,
// you may need to use the ".shtml"
// extension [instead of the "html"
// or "htm"] as the script uses Server
// Side Includes
Tja zal dan wel geen SSI ondersteunenOp dinsdag 09 april 2002 12:11 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
nah ok, php ondersteund ie misschien wel, maar ik zie nu dat het hier om SSI gaat enne, werkt dat dan ook?
[..]
Het is dus niet 'gewoon' een html-paginatje...
Maareh jullie allemaal bedankt voor de moeite
je kunt het met pure javascript doen, alleen ondersteund IE dat dus niet... 
Maar als je php hebt, what's the point
ik maak het voor iemand die geen php heeft ;9Op dinsdag 09 april 2002 12:22 schreef Hangloozz het volgende:
Hoe doe je dat dan??Op dinsdag 09 april 2002 12:22 schreef Hangloozz het volgende:
Verwijderd
ff gezocht op PHP.net:Op dinsdag 09 april 2002 13:19 schreef Bosmonster het volgende:
Hoe doe je dat dan??
PHP:
1
| <?function valid_ip($ip){ if(!is_string($ip)) return false; $ip_long = ip2long($ip); $ip_reverse = long2ip($ip_long); if($ip == $ip_reverse) return true; else return false;}?> |
deze functie checkt dus of een IP-nummer geldig is.
Verwijderd
Met Javascript kun je geen IP opvragen, en als het zou kunnen dan had het al helemaal geen nut.
In PHP:
PHP:
1
| <?if (getenv(HTTP_X_FORWARDED_FOR)) $ip = getenv(HTTP_X_FORWARDED_FOR);else $ip = getenv(REMOTE_ADDR);?> |
Daar doelde ik meer op.. dat het met PHP kan snapt mn grootmoeder ook nog welOp dinsdag 09 april 2002 12:22 schreef Hangloozz het volgende:
je kunt het met pure javascript doen
Met JS is namelijk voor zover ik weet niet mogelijk. Ook niet in Netscape ofzo, wat Hanglooz doet suggereren.
* Pelle denkt dat Hangloozz niet suggereert, maar gewoon wéétOp dinsdag 09 april 2002 13:58 schreef Bosmonster het volgende:
Met JS is namelijk voor zover ik weet niet mogelijk. Ook niet in Netscape ofzo, wat Hanglooz doet suggereren.
Voila:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| browserName = navigator.appName;
browserVer = parseInt(navigator.appVersion);
ipAdd = " ";
if (browserName == 'Netscape" && navigator.javaEnabled()) {
if (browserVer == 4) {
ipAdd = java.InetAddress.getLocalHost().getHostName();
} else {
ipAdd = java.net.InetAddress.getLocalHostName();
}
} |
eej, sorry hoorOp dinsdag 09 april 2002 13:58 schreef Bosmonster het volgende:
Daar doelde ik meer op.. dat het met PHP kan snapt mn grootmoeder ook nog wel
Ik ben wel eens een scrippie tegengekomen wat in javascript was geschreven maar wat op java dreef.
Tis alleen niet geschikt voor IE.
edit:
eej, f*ck, wil ik het tegendeel 'bewijzen', schuift Pelle er weer voor
Wou net zeggen .. lijkt erg op LiveConnect Java.. Betekent dat het zonder Java geinstalleerd ook onder NS niet werkt.
okee, maar is het niet zo dat je onnoemelijk veel moeite moet doen om Java _niet_ geinstalleerd te krijgen bij NN
eej, sorry hoorOp dinsdag 09 april 2002 14:19 schreef Hangloozz het volgende:
eej, f*ck, wil ik het tegendeel 'bewijzen', schuift Pelle er weer voor![]()
Hmm.. kweetnieOp dinsdag 09 april 2002 14:24 schreef Hangloozz het volgende:
okee, maar is het niet zo dat je onnoemelijk veel moeite moet doen om Java _niet_ geinstalleerd te krijgen bij NN
Verwijderd
Hmm, nooit aan gedacht inderdaad, javascript kan ook met java samenwerken 
Maar goed, nu vraag ik me alleen nog af wat het voor nut heeft...
Snap je dat niet?Op dinsdag 09 april 2002 15:30 schreef Cheatah het volgende:
* Pelle herinnert zich nog de supercoole sites van 5 jaar geleden (toen iedereen nog NS4 draaide
Dat is toch uitermate gaaf?Welcome visitor, your IP is 169.11.14.538!
percies, en maar denken; 'fok, hoe weten die gasten datOp dinsdag 09 april 2002 15:35 schreef Pelle het volgende:
Dat is toch uitermate gaaf?
Mooie tijden...nu wordt het hoogstens nog gebruikt om je een ip-ban te kunnen geven
Het nut van LiveConnect was het feit dat Netscape 100% Java steunde. Met Applets als zogenaamde toekomst voor interactie in de browser was een scripttaal die volledig op niveau stond van Java natuurlijk een pre.
Maar met zowel Netscape als Applets dood is het niet zo interessant meer
Maar met zowel Netscape als Applets dood is het niet zo interessant meer
Pagina: 1