welke mobo heeft Aldi computer 1,8 GHz

Pagina: 1
Acties:

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Mijn vader heeft de Aldi computer van de vorige keer, de PIV 1,8 GHZ. Deze heeft af en toe wat vage problemen/vastlopers, zoals het niet herkennen van de harde schijf. Ik wil dus de bios flashen, maar ik kan er niet achter komen welk moederbord erin zit. :?
Ik zag in een ander topic langskomen dat het een MSI bord moet zijn, maar ik kan niet vinden welk type. |:(

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Moet op het moederbord staan...
Meestal staat het tussen het 1na onderste en onderste pci-slot...

Eat my shorts !

Verwijderd

Kan je dat niet te weten komen met van die progjes zoals cpu info of hoe dat dan ook mag heten ?

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:06
Met bijvoorbeeld Sisoft Sandra kan je zien wat voor moederbord je hebt.

Verwijderd

Tss ALDI jonge die computers bij de aldi zijn helemaal niet zo goedkoop hoor. Koopgewoon een goed A merk computertje.

edit:

Dan weet je wat erin zit :)

Verwijderd

Er zit een eigen OEM Medion mobo in... Met een single Intel chip... weet niet welke serie... Mijne draait overigens super stabiel hoor... niets mis mee...

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 01:38
ECS

Verwijderd

Meeste Aldi pc's hadden toch Msi ??

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 13:21 schreef Shaggy het volgende:
Meeste Aldi pc's hadden toch Msi ??
Klopt mijn oom heeft vorig jaar een p3 1 gig gekocht met een msi 6178 volgens mij. De 61 in ieder geval de laatste twee cijfers ben ik niet helemaal zeker van.

Kijk je op het mobo zelf dan staat er medion op.

Dus aan de topic starter. De pc ff gaan restarten en kijken wat er linksboven in het scherm staat. microstar dan is het een msi mobo.

Ben er trouwens vrij zeker van dat het een msi is. ;)

Verwijderd

alle oude versies van de aldi hadden asus moederborden, speciaal ontwikkeld voor medion (stage gelopen bij het repair center).
je zal dus weinig informatie erover kunnen vinden omdat deze mobo's niet op de asus site staan.
je zou eventueel eens kunnen kijken op www.medion.de (ofzoiets)
of op http://www.lifetec.nl dat is de site van het reparatiecenter

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 13:26 schreef Devinity het volgende:
je zou eventueel eens kunnen kijken op www.medion.de (ofzoiets)
dit is een volledig wazige site waar ik niets kan vinden over de componenten
of op http://www.lifetec.nl dat is de site van het reparatiecenter
heb de e-mail helpdesk hier een mailtje gestuurd... had nog niet eerder van die site gehoord, bedankt

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Zo, mailtje terug gehad van de helpdesk van Lifetec, die verwezen me door naar de driversite van Medion Duitsland

Ik had al op de Engelse en Amerikaanse site gekeken, maar op de Duitse staan veel meer drivers :? Beetje vreemd.

Ik ben er inmiddels via Sisoft Sandra pro 2002 achter dat het gaat om een MS 6399 moederbord.
Anyway, er was nog geen biosupdate beschikbaar, en op de site van MSI is hier ook niets over te vinden. :'(
Pagina: 1