Ik moet een aantal grafische bestanden overzetten van een Apple naar een PC om daar de bewerking te voltooien. Hoe kan ik dit het beste doen? Zijn er ook apple simulator programmas zodat ik "originele" apple grafische programmas kan gebruiken?
Op CD branden, via netwerk of diskettejorusjorusjorus1Hoe kan ik dit het beste doen?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
wat is het bestandsformaat exact?
goede kans dat Photoshop het gewoon kan openen; anders kan ik je evt. van dienst zijn als het er niet teveel zijn
goede kans dat Photoshop het gewoon kan openen; anders kan ik je evt. van dienst zijn als het er niet teveel zijn
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
idd via netwerk of ff op de apple de bastanden op DOS geformateerde floppen wegschrijven.
(ja MacOS kan wel DOS lezen andersom helaas niet)
En een emulator draaien? er zijn geen emulators voor de ppc apple reeks, enkel voor 68k macs.
Als je daar dan ook nog zware applicaties op wil gaan draaien.. dat word echt niks. Dan zou je bijvoorbeeld ook weer photoshop 3 tevoorschijn moeten toveren ofzo en dan draait het nog ruk.
Dus zorg dat je de bestanden op die pc krijgt en bewerk ze met een windows versie van het desbetreffende programma.
(ja MacOS kan wel DOS lezen andersom helaas niet)
En een emulator draaien? er zijn geen emulators voor de ppc apple reeks, enkel voor 68k macs.
Als je daar dan ook nog zware applicaties op wil gaan draaien.. dat word echt niks. Dan zou je bijvoorbeeld ook weer photoshop 3 tevoorschijn moeten toveren ofzo en dan draait het nog ruk.
Dus zorg dat je de bestanden op die pc krijgt en bewerk ze met een windows versie van het desbetreffende programma.
Ik moet waarschijnlijk met "freehand" werken. Maar volgens de persoon met de Apple zijn PC-freehandbestanden anders dan Apple freehand bestanden. Dit is dus niet het geval?
Als je nou ff op de macromedia site kijkt:
http://www.macromedia.com/software/freehand/productinfo/systemreqs/
Dan zie je dat de Import Export File Formats voor de pc en de mac vrijwel hetzelfde zijn.
Ik zie weinig problemen zo.
behalve natuurlijk als je nieuwe freehand bestanden gaat openen op een ouwe versie ofzo.
http://www.macromedia.com/software/freehand/productinfo/systemreqs/
Dan zie je dat de Import Export File Formats voor de pc en de mac vrijwel hetzelfde zijn.
Ik zie weinig problemen zo.
behalve natuurlijk als je nieuwe freehand bestanden gaat openen op een ouwe versie ofzo.
freehand files zijn vrijwel identiek.
gewoon proberen, hopsa.
gewoon proberen, hopsa.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
er zijn ook wel gewoon plugins voor windows verkrijgbaar om apple cd's enzo te kunnen lezen
geen freeware of shareware voor zover ik weet.Op dinsdag 09 april 2002 17:42 schreef M4RTiN het volgende:
er zijn ook wel gewoon plugins voor windows verkrijgbaar om apple cd's enzo te kunnen lezen
Pagina: 1