2 monitoren en aparte blauwe vlekjes

Pagina: 1
Acties:

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 12:50
Sinds gisteren heb ik 2 monitoren op mijn bureau'tje staan. Een tweede videokaartje in mijn pc geduwd en gaan (sis 8mb's naast de primary voodoo 3 3k). Dit leek allemaal goed te gaan totdat mijn primaire monitor bleef hangen, mijn muis op die monitor niet meer zichtbaar was en na het alt-f4'en mijn iconen transparant door de windows kwamen. Mijn secundaire monitor bleef echter wel doorgaan, maarja.. niet voor lang helaas. Na een rebootje leek alles weer normaal te functioneren. Helaas bleek het bij 'leek'. Op mijn primaire monitor kwamen er binnen een aantal minuutjes allemaal blauwe vlekjes van een aantal pixeltjes hoog gezellig op mijn scherm bavikeren en begon even later hetzelfde weer. Na het disablen van de 2de monitor gaat het echter zoals voorheen perfect.

Uit de multimon database (ben de url ff kwijt) zou de combi voodoo 3 en sis 6324 (ofzo) goed moeten werken. Iemand een idee wat ik eraan kan doen? Ander videokaartje proberen?

Oja, tis onder w2k met dezelfde color depth...

Verwijderd

Je zou over kunnen stappen op een Matrox G400 Dualhead. Dat werkt echt goed.
Ook b.v. de combinatie Monitor + TV.
Ik zou dan als ik jou was ook ff de nieuwste drivers downloaden bij http://www.matrox.com/mga/support/drivers/home.cfm
Niet dat de bijgeleverde drivers slecht zijn, maar de nieuwste zijn toch vaak de beste.

• Jasper
Tis alleen jammer dat ik dan 2 kaarten kan weggooien..

Oja, en mijn voodoo heb ik ook om te gamen..

Verwijderd

Ik zou ze niet weggooien. Vekopen misschien.
Heb je een V3 3000 op PCI?????
Of heeft jou mobo 2 AGP sloten?

Je kunt die G400 (32mb) heel goed voor games gebruiken. b.v. Q3 en UnrealT draaien echt goed.
Mits je een PII 400 of hoger hebt en minimaal 128mb zou ik zeggen.

• Jasper
Kheb een athlonneke 550, voodoo 3 agp en een 8mb sis'je pci.

Vanavond nog ff proberen met wat andere pci kaarten (die zijn echt slecht te verkrijgen), en hopen dat het dan wel goed gaat..

Verwijderd

heb net Asus v7100T gekocht..ik wilde eerst een Matrox voor photoshop..maar dan ziet CS er niet meer uit...
prop er een pci sis bij ..kijken of het werkt..

• Jasper
http://www.realtimesoft.com/multimon/ Hier kan je tjekken of er bekende problemen zijn met combi's van videokaarten..<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Win98, Win2000, 2 monitors, 2 video cards
AMD k6-2 400MHz
Creative CDRW 8432
Fujitsu 8.4 GB Master Hard Drive
Western Digital 10.2 GB Secondary Hard Drive
128 MB RAM
Dual Boot win nt/2000, win 98
Card 1:
AGP 3dfx Voodoo3 3000, 3dfx Voodoo3 chipset
No problems
Card 2:
PCI, SIS 6326 chipset
Would not initialize in windows 2000 when set to secondary in bios, but when voodoo 3 is set as primary within win 2000 no problems. [/quote]Helaas bij mijn combi niet.. (of toch wel! ;))

Verwijderd

Toch maar een G400??

Zitten ook uitgebreide sofware functies bij.

Zowieso goeie driver ondersteuning van Matrox

• Jasper
Denk het (nog?) niet.

Blijf toch nog een voodoo aanhanger dus ga nog ff goed doorkloten.

Verwijderd

Suk7

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Jasper,

ff checken, heb je je comp overgeklokt? Misschien dat je PCI dan te hoog draait voor die kaart om de boel goed te trekken. Kan je wel testen door die Voodoo er uit te flikkeren en je PCI als enige (en dus primary) te gebruiken.

• Jasper
Hij's niet overklokt. En het vreemde is, die blauwe pixelunits komen op mijn voodoo, maar alleen als die pci kaart ernaast hangt.. Dus zonder die pci werkt het top..

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb het net ook even uitgeprobeerd, tot nog toe geen problemen. Ik heb aals Pri Adapter een Guillmot Maxi Gamer Cougar TNT2 M64 32MB AGP en els Sec Adapter een Daytona 3D S3 Virge DX 4MB PCI. Best wel kewl, alleen kom ik nu nog een monitor tekort. 4PC's 2 monitoren.......
Kijk eens of er voor beide een firmware/BIOS update is. Downlaod de nieuwste drivers, en installeer de nieuwste Direct X, ik heb trouwens beide kaartje op het zelfde IRQ zitten. AGP=11 PCI0=11

• Jasper
Is zo'n g400 wat als ik ook nog wil blijven gamen?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
Als je voornamelijk win2k gebruikt, dan raad ik je een DualHead kaart af! Win2k heeft hier geen goede support voor (Clone functies, verschillende kleur dieptes en resoluties werken niet, etc). Het is daarnaast veel goedkoper om een andere pci kaart te kopen, wat dacht je bijv. van een Voodoo3 2000 PCI, kost onder de F200,-.

--typ fout--

• Jasper
Oh okee.. Dat gaat dus niet door..

Dan ga ik ff een andere pci kaart proberen. Een andere oude met 1mb was jammer genoeg hetzelfde verhaal..
Pagina: 1